بهترین جا‌های تهران برای پیاده‌روی پاییزی

برترین‌ها: فصل پاییز با باران‌های دلنشین و برگ‌های زرد و نارنجی خود که بر زمین می‌افتند همیشه حس و حال متفاوت‌تری را نسبت به سایر فصل‌ها برای برخی از افراد به همراه دارد.

با شروع باران‌های پاییزی و پوشانده شدن خیابان‌های سطح شهر با برگ‌های رنگارنگ، وقت آن می‌رسد که برنامه‌تان را برای شروع پیاده‌روی‌های عاشقانه و پر از حس خوب خود شروع کنید، اما پیش از آن باید بدانید که بهترین جا‌هایی در سطح شهر که می‌توانید برای پیاده‌روی پاییز روی آن‌ها حساب کنید کجاست؟ در این مطلب همراه ما باشید تا به معرفی ۱۰ مورد از بهترین گزینه‌ها برای پیاده‌روی پاییزی بپردازیم.

۱. خیابان ولیعصر

از قدیم گفتند یک پاییز است و یک خیابان ولیعصر! شاید بتوان گفت که اولین و جذاب‌ترین انتخاب برای پیاده‌روی پاییزی در شهر تهران خیابان ولیعصر باشد. خیابان ولیعصر که به درختان چنار قدیمی و بلندقامت خود نیز مشهور است فضای بسیار دلنشین و لطیفی دارد تا در کنار پیاده‌روی خود بتوانید با کمک زیبایی‌های فصل پاییز برای ساعاتی هم که شده روح خود را شستشو دهید.

این خیابان به عنوان بلندترین خیابان خاورمیانه به نوعی به عنوان ستون فقرات شهر تهران به حساب می‌آید و می‌تواند از شمال تا جنوب آن را در بر بگیرد. پیاده‌روی پاییزی شما در خیابان ولیعصر می‌تواند از خیابان تجریش شروع شود و تا هر جایی که می‌خواهید ادامه پیدا کند. نکته جذاب پیاده‌روی در خیابان ولیعصر صدای جوی آبی است که در کنار آن جریان دارد. این صدا قطعاً می‌تواند لذت پیاده‌روی پاییزی شما را کامل کند.

در مسیر خیابان ولیعصر مراکز تفریحی و خرید بسیاری وجود دارد که می‌تواند لذت شما را در این پیاده‌روی چندین برابر کند، از موزه سینما در اوایل این خیابان گرفته تا تئاتر شهر همگی برای افرادی که عاشق هنر و آرامش هستند گزینه‌های خوبی به شمار می‌آیند.

۲. بام تهران

ارتفاعات شهر تهران همیشه جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد. وقتی تمام شهر را با همه شلوغی‌ها و دغدغه‌هایش زیر پای خود احساس کنید آرامش تمام وجودتان را خواهد گرفت. بام تهران و توچال که دقیقاً چنین شرایطی را برایتان فراهم می‌کنند می‌توانند برای پیاده‌روی‌های پاییزی نیز گزینه خوبی به شمار آیند.

مسیر پیاده‌روی بام تهران از امکانات کاملی برخوردار است و از این بابت می‌توانید خیال راحتی داشته باشید. در مسیر پیاده‌روی بام تهران اتوبوس و خودرو‌های برقی نیز وجود دارند که اگر خسته شدید و یا به هر دلیل دیگری نتوانستید پیاده‌روی کنید می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

توصیه می‌کنیم که در برنامه پیاده‌روی خود کمی سحرخیز باشید تا بتوانید از صبحانه‌های دلچسب رستوران‌های این منطقه نیز استفاده نمایید.

۳. پارک ملت

پارک ملت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و خاطر‌ه‌انگیزترین پارک‌های سطح شهر همیشه در فصل پاییز طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

وسعت پارک ملت به همراه باغ وحش کوچک و البته پردیس سینمایی آن، این پارک را به یکی از بهترین گزینه‌های پیاده‌روی و البته خوش‌گذرانی در فصل خوش‌آب‌وهوای پاییز تبدیل کرده است. سرسبزی زیاد این پارک در کنار پیاده‌رو‌های بزرگ و عریض و هم‌چنین درختان بلندقامت آن می‌تواند حال و هوای دلنشین پاییزی را به روح و جان شما هدیه دهد.

۴. دریاچه خلیج فارس

بعد از تغییراتی که در سال‌های اخیر در منطقه خلیج فارس و دریاچه چیتگر رخ داد این منطقه به یکی از زیباترین و البته پرامکانات‌ترین جاذبه‌های تفریحی شهر تهران تبدیل شد. علاوه بر امکانات مختلفی که در این منطقه فراهم شده، خلیج فارس تهران دارای فضای بسیار ایده‌آلی برای پیاده‌روی نیز است.

شما می‌توانید در فصل پاییز به دور از هیاهوی شهر در کنار این دریاچه قدم بزنید و از هوای لطیف و آرام آن لذت ببرید. لمس باران در کنار این دریاچه حس و حال فوق‌العاده‌ای را در شما شکل خواهد داد. در این منطقه انواع رستوران‌ها و فروشگاه‌ها نیز وجود دارند که می‌توانند تفریح پاییزی شما را کامل کنند.

۵. باشگاه انقلاب

اگر دلتان می‌خواهد برای پیاده‌روی پاییزی خود به فضا‌های متفاوت‌تر نیز سر بزنید می‌تواند روی جاده تندرستی باشگاه انقلاب نیز حساب کنید. این مکان با وجود هزینه‌ای که برایتان به همراه دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیاده‌روی و ورزش پاییزی است و می‌تواند لحظات خوبی را برای شما رقم بزند. امکانات موجود در این باشگاه نیز خیال شما را از این تفریح لذت‌بخش راحت خواهد کرد.

سعدآباد

 

۶. مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد

وقتی صحبت از کاخ سعدآباد می‌شود همیشه زیبایی‌های این مکان اولین چیزی است که در ذهن اکثر ما شکل می‌گیرد. فضای سبز زیبای موجود در این مجموعه آن را به یکی از زیباترین و بهترین پاتوق‌های پاییزی تبدیل کرده است. شما می‌توانید برای پیاده‌روی دلنشین پاییزی خود روی این مجموعه نیز حساب کنید.

پیاده‌رو‌های عریض این مکان به همراه درختان بلندقامت و زردرنگ در فصل پاییز جلوه بی‌نظیری دارند و می‌توانند خاطرات خوبی را در ذهن شما به ثبت برسانند. توصیه می‌کنیم که وقتی برای پیاده‌روی به این مجموعه رفتید عکاسی کردن را از یاد نبرید.

۷. خیابان ۳۰ تیر

اگر ترجیح می‌دهید که برای پیاده‌روی پاییزی خود به سراغ مکان‌های شلوغ‌تر و پرروح‌تری بروید پیشنهاد می‌کنیم که خیابان ۳۰ تیر تهران را نیز مدنظر داشته باشید. این خیابان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های پایتخت، امروزه امکانات تفریحی بسیاری را برای شهروندان فراهم کرده است.

سنگفرش خیابان ۳۰ تیر در کنار کافه‌های سیاری که نوشیدنی‌های گرم و دلچسبی را به فروش می‌رسانند می‌توانند شب‌های خنک پاییزی شما را گرم کنند و خاطره یک پیاده‌روی دلنشین را در ذهن شما به یادگار بگذارند.

پارک جمشیدیه

۸. پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه به عنوان یکی از پرطرفدارترین پارک‌های پایتخت همیشه جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود را برای شهروندان به همراه دارد.

افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند معمولاً از این پارک به سمت ارتفاعات کلک‌چال حرکت می‌کنند و کسانی هم که یک پیاده‌روی سبک و آرام را ترجیح می‌دهند از قدم زدن بر روی سنگفرش‌های زیبا و دنج این پارک بهره می‌برند.

برگ‌ریزان این پارک در فصل پاییز آن‌قدر زیبا و دلنشین است که توصیه می‌کنیم حتماً برای برنامه‌های پیاده‌روی پاییزی خود روی آن حساب کنید.

۹. پل طبیعت

مجموعه پارک آب و آتش، پل طبیعت و پارک طالقانی امروزه تبدیل به یکی از اصلی‌ترین پاتوق‌های شهروندان برای پیاده‌روی شده است. فضای زیبا و متفاوت این منطقه در کنار عبور از قلب شهر، آن را بسیار منحصربه‌فرد کرده است.

شما می‌توانید برای پیاده‌روی پاییزی خود به این مجموعه سری بزنید و از سرسبزی و فضای زیبای آن استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم عکاسی از برگ‌های زرد و زیبایی‌های پاییزی این پارک را از یاد نبرید!

۱۰. پارک پردیسان

پارک پردیسان در حاشیه اتوبان حکیم تهران نیز گزینه بسیار خوبی برای پیاده‌روی پاییزی شما به شمار می‌آید. این پارک پیاده‌روی بسیار عریضی دارد و می‌تواند شب‌های پاییزی خوش‌آب‌وهوای شما را بسیار دلچسب‌تر کند. مسیر پیاده‌روی این منطقه نسبتاً زیاد است و طی کردن آن می‌تواند چند ساعت نیز طول بکشد.

The post بهترین جا‌های تهران برای پیاده‌روی پاییزی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *