بناهای تاریخی عجیب و مهم در دنیا۲

در بناهای تاریخی عجیب و مهم در دنیا۱ به این مساله اشاره کردیم که معماری‎های منحصر به فرد و فوق‎العاده در دنیا کم نیست و از همین‎روست که میراث فرهنگی جهان میراثی بزرگ است، در طول تاریخ حکومت‎ها و پادشاهان زیادی آمده و رفته‎اند که هر کدام به امید جاودان شدن اسمشان بنایی به یادگار گذاشته‎اند. اگرچه عجایب هفتگانه از بیشترین شهرت در میان این این بناها برخوردارند اما بناهای زیاد دیگری در دنیا هستند که   بازدید از آنها بسیار ارزشمند‎ است. پارس توریسم در این یادداشت سعی دارد ۵بنای تاریخی مهم دیگر در دنیا را معرفی کند. با ما همراه باشید.

معبد کارناک/ مصر

معبد کارناک

مصر پر از تمدن، فرهنگ و تاریخ است. چه کسی است که از گذشته پربار این کشور و داستان‎های افسانه مانندش خبر نداشته باشد. معبد کارناک نیز یکی از این بناهاست. این معابد مجموعه تلاش‎های دوهزار ساله فراعنه در مصر است. این معبد جایگاه خدایان شناخته می‎شده است. ساخت این معبد از دوره مرکزی پادشاهی مصر شروع شده و تا زمان بطلیموس ادامه داشته است. درواقع  ۳۰ فرعون در ساخت این بنا دخالت داشته‎اند.  این معبد امروز متروک است اما هنوز بسیار باشگوه و عظمت است.

شهر ممنوعه/ چین

شهر ممنوعه

ورودي شهر ممنوعه;

شهر ممنوعه در ۱۴۰۶میلادی ساخته شده است.در این شهر قرار بود یک مجموعه از قصرهای سلطنتی ساخته و پس از ۱۴سال محل استقرار امپراطوران چین شود. ۲۰ امپراطور در این شهر حکومت کردند. در پشت معماری این شهر فکر و اندیشه زیادی به کار رفته‎است. رنگ‎ها با توجه به اعتقادات چینی‎ها ترکیب شده برای مثال از رنگ  زرد و قرمز بسیار استفاده شده است. جالب  است بدانید برای ساخت این شهر یک میلیون کارگر به کار گرفته شده است.

مجموعه قصرهای شهر ممنوعه به ۲ دسته تقسیم می‎شده‎اند قسمتی مخصوص برگزاری جشن بوده و قسمتی انتهایی این کاخ‎ها مخصوص زنان دربار بوده که آن قسمت را قسمت درونی می‎خوانده‎اند همچنین در این قسمت امور سیاسی نیز انجام می ‎شده است. از سال ۱۹۲۴ حضور در این شهر دیگر برای مردم عالی ممنوع نبود و شهر ممنوعه به یک موزه بزرگ از دستاوردان امپراطوران چینی تبدیل شد.

کاخ پوتالا/تبت

کاخ پوتالا/تبت

تبت اگرچه امروز بخشی از چین محسوب می‎شود اما در قدیم کشوری مستقل بوده است، امروزه آثار زیادی از دوران استقلال تبت به جا مانده که کاخ پوتالا یکی از این آثار بجامانده است. کاخ پوتالا محل استقرار دائمی دالائی لاماها بود. نام این کاخ را از کوه پوتالا که کوهی مقدس در آیین بودایی محسوب می‎شود گرفته است.

قلعه الن دونن/ اسکاتلند

قلعه الن دونن/ اسکاتلند

الن دونن دژی مستحکم در اسکاتلند می‎باشد که در قرن ۱۳ ساخته شده است. هدف از ساخت این قلعه د دفاع دربرابر وایکینگ‌‎ها بوده است.  این قلعه در جزیره کوچکی در اسکابلند به نام الن دونن قرار دارد که  به‎عنوان نماد کشور  اسکاتلند در جهان شهرت زیادی دارد و معمولا عکس آن در کارت پستال‎ها و عکس‎های تبلیغاتی استفاده می‎شود. در سال ۱۹۹۵  بازدید  از این قلعه برای عموم آزاد شد و در سال ۲۰۰۹ نیز یک بار مورد بازسازی قرار گرفت.

معبد پانتئون/ ایتالیا

معبد پانتئون/ ایتالیا

۲هزار سال از ساخت معبد پانتنون در رم ایتالیا می‎گذرد اما این بنا هنوز با شکوه و  عظمت قبل پابرجاست. این معبد دارای ممپعماری فوق‎العاده است. میکل آنژ درباره آن گفته : ساخت این معبد به نظر کار فرشتگان می‎آید تا آدمیزاد! می‎گویند این بنا به دست اوگوستوس ساخته و به دست «دومیتین» بازسازی شده است. این معبد یک گنبد بسیار بزرگ دارد که در وسط آن یک حفره است که به آن  چشم پانتئون می‎گویند. ۱۶ ستون بسیار بزرگ ایوان این معبد را نگه داشته است. در طول تاریخ بسیار سعی شده از معماری این بنا تقلید شود اما هیچ بنایی نمی‎تواند به این جایگاه برسد.

برای هر گردشگری که به سفرهای خارجی و جهانگردی علاقه دارد  بازدید از این بناها می‎تواند بسیار جذاب و پر هیجان باشد. با بازدید از هر از این بناها می‎توان مروری بر تاریخ جهان داشت.

نوشته بناهای تاریخی عجیب و مهم در دنیا۲ اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *