برگزاری تورهای ترکیبی استانهای غربی ایران با کشورهای همجوار

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی گفت: قرار است با همکاری کشورهای همسایه ایران و استانهای غربی تورهای گردشگری ترکیبی برگزار شود.

مهر :حرمت الله رفیعی گفت: برای دومین بار نشست تخصصی توسعه گردشگری غرب کشور با موضوع توسعه گردشگری و تاکید بر متوازن سازی سفر این بار در شهر سنندج برگزار شد. مسئولان گردشگری در پی این هستند که برای این استانها متوازن سازی سفر صورت گیرد تا در ایامی مانند تعطیلات عید فطر و یا عید نوروز مردم به سمت شمال هجوم نیاورند و راه سه ساعته را ۱۵ ساعته طی نکنند.

وی ادامه داد: این افراد معمولاً از سفرشان لذت نمی برند در حالی که استانهای دیگر خالی از مسافر هستند. در این زمینه استانداران باید تلاش کنند تا جاذبه های گردشگری استانهای خود را به معرض نمایش قرار دهند تا در غرب کشور نیز شاهد حضور مسافران باشیم.

رفیعی بیان کرد: در اولین نشستی که پیرو متوازن سازی سفر در ارومیه برگزار شد، مصوباتی به تصویب رسید، در هر جلسه قرار است تا مصوبات جلسه پیش مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی تصریح کرد: در این جلسات از فعالان گردشگری، مدیران و روسای انجمن های گردشگری در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، همدان، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کردستان دعوت می شوند تا نظراتشان را بیان کند. این بار هم در سنندج معاون گردشگری و مدیران کل و زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی حضور داشتند.

رفیعی ادامه داد: در این جلسات قرار شده تا تورهای مشترکی با کشورهای مجاور برپا شود. به عنوان مثال گردشگری که به عراق و یا ترکیه می روند اگر در این کشورها سه روز اقامت دارد سه روز هم در یکی از استانهای مرزی ایران سفر کند. این تورهای ترکیبی موجب می شود تا شهرهای مرزی ایران هم گردشگر خارجی داشته باشند. قرار شد برای این موضوع سند همکاری با کشورهای همسایه امضا شود. همچنین می بایست تا این استانها خود را در حوزه تامین زیرساختهای گردشگری آماده کنند.

این فعال گردشگری با اعلام اینکه قرار است استانها برای یکدیگر تبلیغ جاذبه های گردشگری را انجام دهند بیان کرد: اگر بتوان این توازن گردشگری را در بین استانهای ایجاد کنیم می توانیم به راحتی از بلبشوی سفر به شمال کشور در تعطیلات کم کنیم.

وی افزود: تصور می کردم که نشست های متوازن سازی سفر در استانهای غربی کشور نیز مانند بسیاری از برنامه های دیگر معاونت گردشگری ابتر بماند و از بخش خصوصی به صورت سمبلیک دعوت شود، اما این بار متوجه شدم که نشست سوم هم برگزار خواهد شد و مصوبات با جدیت پیگیری می شود.

The post برگزاری تورهای ترکیبی استانهای غربی ایران با کشورهای همجوار appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *