برنامه هفته فیلم‌های اروپایی در شیراز متوقف شد

برنامه هفته فیلم‌های اروپایی که در نقاط مختلف کشور در حال اجرا است، عصر دوشنبه در شیراز متوقف شد.

پخش ۲۰ عنوان فیلم از کشورهای اروپایی ۱۸ خرداد همزمان با چند شهر دیگر کشور در شیراز آغاز شد و قرار بود آئین ویژه ای به همین مناسبت ساعت ۱۸ دیروز دوشنبه در شیراز برپا شود.

یکی از مدیران مجموعه سینمایی گلستان شیراز ساعت ۱۸:۴۵ اعلام کرد که این برنامه لغو شده است.

وی به دلیل لغو این برنامه اشاره‌ای نکرد.

الکساندر ریگر رئیس شبکه مؤسسات فرهنگی اروپا در ایران (EUNIC) و صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای شرکت در این مراسم حضور داشتند.

برنامه پخش فیلمهای اروپایی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی عصر دوشنبه در شیراز متوقف شد که مجموعه سینمایی گلستان شیراز روز شنبه فیلم‌های “نان سیاه” به کارگردانی “آگوستی ویارونگا” و “قاچاق هندریکس” به کارگردانی “ماریوس پیپه ریدس” پخش کرد.
روز یکشنبه نیز در این سینما، فیلم “زیارت” به کارگردانی “ژائو بوتلهو” و فیلم “ایرینا” به کارگردانی “نادژدا کزه وا” اکران شد.
امروز نیز قرار بود فیلم “درخت” به کارگردانی “سونجا پروسنک” و نیز فیلم “دره تاریک” به کارگردانی “آندرس پروچاسکا” اکران شود.
در حال حاضر همین فیلم‌ها در شهرهای تهران، کرمان، اصفهان، کیش، تبریز، بابل و مشهد در حال اکران است.
پیش از این معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرده بود: هفته فیلم‌های اروپایی در شیراز همزمان با هفت شهر تهران، کرمان، اصفهان، کیش، تبریز، بابل و مشهد از ۱۸ تا ۲۷ خردادماه جاری برگزار و آثار سینمایی ۲۰ کشور اروپایی در این هفته ارائه می‌شود.
این تجربه با عنوان سومین رویداد سینمایی بین‌المللی در شیراز و حاصل همراهی گروه سینمای هنر و تجربه و شبکه مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا در ایران قلمداد شده بود.
قرار بود در این هفته ۲۰ فیلم از سینمای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان در شیراز پخش شود.
همچنین قرار بود پنج کارگاه با حضور تهیه‌کنندگان و کارگردانانی از کشورهای قبرس، هلند و سوئیس با موضوع فیلم‌های هنری و تولید مشترک به صورت رایگان برگزار شود.
پیش از این، آئین افتتاحیه سومین هفته فیلم اروپا در تهران، عصر شنبه ۱۸ خرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار شده بود.

The post برنامه هفته فیلم‌های اروپایی در شیراز متوقف شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *