بردن چه وسایلی در هواپیما مجاز است؟

هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد وقت پرواز  به‌خاطر یک شیشه عطر یا کمی خوراکی مجبور شود بارش را بیرون بریزد و معطل شود. کافی‌ست لیست وسایل مجاز در هواپیما را بدانیم و بر همان اساس چمدان ببندیم.

بعضی‌ها سبک سفر می‌کنند و ترجیح می‌دهند به‌غیر از چمدانی کوچک، چیز دیگری همراه نداشته باشند. گاهی هم چمدان و بار زیادی همراه داریم و بخشی از آن ‌را در کیف دستی قرار می‌دهیم. ایرادی هم ندارد، چراکه بردن بعضی از وسایل به کابین هواپیما مجاز است.

وسایل الکترونیکی

وسایل الکترونیکی در پرواز

بعضی‌ها در سفر هوایی لپ‌تاپ، تبلت، ام‌پی‌تری پلیر یا کنسول بازی همراه دارند. می‌توانیم آنها را در چمدان قفل‌دار تحویل بار بدهیم، ولی انتخاب بهتر این است که همراه خودمان به کابین هواپیما ببریم.

لازم است وقتی از بازرسی رد می‌شویم، وسایل الکترونیکی را از کیف بیرون بیاوریم. گاهی ممکن است کارکنان بازرسی از ما بخواهند این وسایل را روشن و خاموش کنیم.

بیشتر بخوانید: وسایل ممنوعه در فرودگاه کدامند؟

خوراکی‌ها

ممکن است فرد بیمار یا کودکی همراه ما باشد و بخواهیم نوشیدنی یا خوراکی به کابین هواپیما ببریم. بعضی‌ها وسایلی مثل عطر،‌ کرم، لوسیون بدن یا مواد آرایشی همراه دارند.

این امکان وجود دارد که چنین چیزهایی را تحویل بار ندهیم و با خودمان به کابین ببریم، اما بردن این وسایل به داخل کابین شرایطی دارد که باید رعایت کنیم. در چنین مواردی شرکت‌های هواپیمایی مختلف، قانون‌های متفاوتی دارند. اما بعضی موارد در بیشتر آنها یکسان است. مثل این نکته که وزن مایعات نباید بیشتر از ۱۰۰ گرم یا ۱۰۰ میلی‌لیتر باشد.

لازم است هر مایعی را در کیسه‌های پلاستیکی شفاف و زیپ‌دار قرار دهیم، مثل زیپ‌کیپ. فراموش نکنیم هر مسافر فقط یک کیسه شامل مایعات می‌تواند در کیف دستی‌اش داشته باشد.

فهرست خوراک‌هایی که می‌توانیم همراه‌مان به کابین ببریم، شبیه اینهاست؛ کره، مربا، کره بادام زمینی، پنیر، سس،‌ روغن، سوپ، شیر مادر،‌ ژله و آب. همراه داشتن ادویه‌هایی مثل فلفل در پرواز ممنوع است. قانون مایعات شامل مواد خطرناک یا قابل‌اشتعال نمی‌شود، پس به همراه داشتن چیزهایی مثل اسید، بنزین یا نفت فکر هم نباید کرد.

مواد آرایشی را می‌شود با رعایت وزن مجاز در کیف دستی قرار دهیم، برای مثال لاک ناخن، ریمل، شامپو، ژل مو، عطر و ادکلن جزو وسایل مجاز در هواپیما هستند.

وسایل مجاز در پرواز

بهتر است اگر دارو همراه داریم، دردسترس باشند. چراکه موقع بازرسی، داروها را هم بررسی می‌کنند. خیلی از شرکت‌های هواپیمایی همراه داشتن نسخه برای دارو را اجباری می‌دانند. به‌خصوص اگر سفر خارجی در پیش داریم باید حتما نسخه دارو را در کیف دستی قرار دهیم. در پروازهای داخلی برای همراه داشتن بعضی داروهای بدون نسخه،‌ مشکلی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: چه مراحلی را باید قبل از سوار شدن به هواپیما طی کنید؟

همراه داشتن دارو در پرواز

بعضی کشورها اجازه ورود محصولات کشاورزی مثل میوه، سبزی یا گوشت و محصولات لبنی را به‌کشورشان نمی‌دهند. بهتر است اگر میوه یا خوراکی همراه داریم، قبل از فرود آمدن هواپیما آنها را خورده باشیم.

درصورتی‌که سوغاتی‌ها را بسته‌بندی و کادوپیچ کرده باشیم، ممکن است در بازرسی مجبور شویم همه کادوها را باز کنیم. تصمیم بهتر این است که سوغاتی‌ها را بعدا در خانه کادو کنیم.

البته اگر بخواهیم وسایل‌مان را تحویل بار بدهیم، مشکلی برای همراه داشتن شیشه‌های بزرگ عطر، شامپو یا شیر خشک نخواهیم داشت.

شاید این سوال پیش بیایید که مجموع این وسایل مجاز در هواپیما باید چقدر باشد. مقدار بار مجازی که می‌توانیم در چمدانی کوچک یا کیف دستی همراه ببریم، بین ۵ تا ۱۵ کیلوگرم متغیر است. مقدار بار به شرکت هواپیمایی بستگی دارد که با آن سفر می‌کنیم.

برای مثال هواپیمایی لوفت‌هانزا دو کیف ۸ کیلویی را مجاز می‌داند. مسافران بیزنس کلاس هواپیمایی قطر اجازه همراه داشتن دو چمدان یا کیف کمتر از ۱۵ کیلوگرم را به مسافرانش می‌دهد.

درصورتی‌که قرار است دو پرواز پی‌درپی با دو خط هوایی داشته باشیم، باید مقررات هر دو شرکت را چک کنیم و درنظر بگیریم.

نوشته بردن چه وسایلی در هواپیما مجاز است؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *