با سوغات کرمانشاه آشنا شوید

کرمانشاه استانی با اصالت است که فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع‎دستی خود را دارد. درباره جاذبه‎ها، فرهنگ و غذاهای سنتی این استان به تفصیل سخن گفته شده است. در این یاداشت سعی کرده‎ایم؛ سوغات و صنایع‎دستی  این استان را معرفی کنیم. با پارس توریسم همراه باشید.

نان برنجی کرمانشاه

شاید معروف‎ترین سوغات کرمانشاهی‎ها از نوع خوراکی نان برنجی کرمانشاهی می‎باشد.امروزه اگرچه نان برنجی کرمانشاهی در همه جای ایران پخت می‎شود اما هنوز اصالت آن به این استان کردنشین برمی‎گردد.در پخت نان کرمانشاهی از آرد برنج، تخم مرغ، شکر، روغن، هل ،گلاب و تخم خرفه استفاده می‎شود. برخی نیز برای اینکه طعم بهتری به نان برنجی خود بده ند به جای روغن معمولی از روغن کرمانشاهی اس تفاده می‎کنند.

کاک کرمانشاه

کاک یکی دیگر از س وغات‎های خوشمزه کرمانشاه است که از آرد تخم مرغ، هل، روغن و دارچین درست می‎شود. به جز کرمانشاهی‎ها شیرازی‎ها نیز کاک دارند. لازم ب ذکر است برای درست کردن کاک از مهارت‎های ویژه‎ای برخوردار باشید.

 

روغ ن کرمانشاهی

روغن یکی دیگر از سوغات‎هایی است که می‎توانید از کرمانشاه بیاورید. مانند عسل اردبیل معروف است. عطم و عطر این روغن غذاها را فوق‎العاده می‎کند. روغن کرمانشاه بخصوص در شیرینی‎های محلی کرمانشاهی‎ها استفاده شده و طعم آنه ا را رویایی می‎کند.

گیوه کرمانشاهی

سوغات کرمانشاه فقط به شیرینی و نان برنجی ختم نمی‎شود، گیوه کرمانشاهی یکی دیگر از سوغات‎های این استان استذ که می‎تواند یک هدیه فوق‎العاده زیبا و ارزشمند برای هر کسی باشد. این گیوه در طرح رنگ تنوع دارند و شما می‎توانید مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

چیغ بافی

چیغ بافی یکی دیگر از هنرهای کرمانشاهی‎هاست. جیغ به پرده‎های نخی گفته می‎شود که با دستگاه‎های موج‎بافی آنها را می‎بافند. جالب   است بدانید چیغ‎بافی از قدیمی‎ترین هنرهای دستی کرمانشاهی‎ها محسوب می‎شود. این پرده‎های دستبافت می‎توان ید بهترین سوغات و هدیه از استان کرمانشاه باشد.

از دیگر صنایع دستی و سوغات‎های استان کرمانشاه باید به پرده‎بافی، تولید آل ات موسیقی، قالی‎بافی  و موج‎بافی دانست.

نوشته با سوغات کرمانشاه آشنا شوید اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *