بازگشایی دائمی یک خانه تاریخی تهران پس از چند دهه تعطیلی/گردشگران به تماشای خانه حاج حسین ملک می‌روند

خانه حاج حسین ملک در بازار تهران به صورت دائم بر روی گردشگران باز شد.

چمدان: موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در راستای اجرای اهداف و خواسته‌های «حاج حسین ملک» بزگترین واقف فرهنگی کشور و واقف این مجموعه، اقدام به بازگشایی مجدد خانه ملک پس از چند دهه تعطیلی در بازار بین الحرمین تهران کرد.

بنابر اعلام کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران، در این خانه تاریخی و ارزشمند به صورت دائمی بر روی عموم شهروندان بازگشایی شده‌است.

خانه حاج حسین ملک پس از مرمت در سال گذشته، از ابتدای نوروز ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی بازگشایی شد و بعد از تعطیلات نوروز و در آستانه روزجهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در آن به صورت دائمی بر روی گردشگرن باز شده تا گردشگران بتوانند از جاذبه‌های این خانه زیبا بازدید کنند.

خانه حاج حسین ملک در خیابان ۱۵ خرداد، پله نوروز خان، بازار بین الحرمین، شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۵:۳۰ پذیرای گردشگران است.

به گزارش چمدان، این خانه حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد و حاج حسین ملک در آن به دنیا آمده‌است، معماری این خانه تلفیقی از معماری سنتی ایرانی و معماری اروپایی است و در آن تزئیناتی مانند سنگ‌تراشی، کاشی‌کاری، گچ‌بری به کار رفته‌است.

کتابخانه و موزه ملی ملک به خواست حاج حسین ملک تا سال ۱۳۷۵ خورشیدی در این خانه تاریخی برپا بود و از آن سال با ساخت بنای تازه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به ساختمان فعلی کتابخانه و موزه ملی ملک جابه‌جا شد به همین خاطر هم خانه ملک نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران به حساب می‌آید.
خانه‌‌ای با پنجره‌های چوبی و آجرکاری | محل سکونت حاج حسین ملک را در مشهد ببینید
خانه حاج حسین ملک
خانه حاج حسین ملک
خانه حاج حسین ملک

پیشنهاد توسط

The post بازگشایی دائمی یک خانه تاریخی تهران پس از چند دهه تعطیلی/گردشگران به تماشای خانه حاج حسین ملک می‌روند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *