بازدید ۵۱ هزار گردشگر خارجی از یزد

اخبار گردشگری

یکی از شهرهای پرطرفدار در ایران که بیشتر مورد توجه گردشگران خارجی قرار می گیرد، یزد است. بافت تاریخی شهر یزد در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۵۰۰۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شهر یزد به دلیل معماری تاریخی ارزشمند و بافت سنتی دست نخورده اش در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این شهر تاریخی به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ورود بیش از ۵۱ هزار گردشگر خارجی در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

هما خورشیدی با اشاره به اینکه براساس سند توسعه ششم زمینه ها را برای ورود گردشگر خارجی برای سال ۹۸ فراهم شده، اظهار کرد: در چهار ماهه اول امسال ۵۱ هزار و ۷۱۸ گردشگر خارجی به استان یزد سفر کرده اند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی داشته است.

وی بیشترین گردشگران یزد را مختص کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین و اسپانیا عنوان کرد و گفت: طی سال های گذشته بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی از استان یزد دیدن کرده اند ولی تنها در نوروز امسال بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد استان یزد شدند.

معاون گردشگری استان به تابستان های نیمه گرم و خشک یزد اشاره و تصریح کرد: این استان به رغم برخورداری از آب و هوایی گرم در فصول تابستان، از نظر منابع انسانی و صنعتی غنی است و میراث فرهنگی و منابع طبیعی گردشگری متعدد شامل بیش از ۴۰۰۰ جاذبه گردشگری ملموس و سرمایه های فرهنگی ناملموس دارد.

منبع: ایسنا

نوشته بازدید ۵۱ هزار گردشگر خارجی از یزد اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *