امنیت در سفر با اتوبوس

بلیط اتوبوس

بلیط سینما

همیشه احتمال هر اتفاقی وجود دارد. سفر همان‌طور که می‌تواند تمامش شادی و تفریح باشد، ممکن است خطرهای متفاوتی هم در کنارش پیش بیایند. جدای از ترک محیط آشنای شهر زندگی و منزل، در سفر با اتوبوس قرار است مدتی را در کنار افرادی که هیچ شناختی ازشان ندارید بگذرانید. اما موضوع فقط با جمع کردن حواس حل نمی‌شود. مسائل دیگری نظیر امنیت جاده و خودِ وسیله‌ی نقلیه هم وجود دارد. بنابراین لازم است که هنگام خرید بلیط اتوبوس تذکراتی در در ذهن داشته باشید و در هنگام سفر هم به آن‌ها توجه کنید. توصیه‌هایی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید امنیت مناسبی را برای خود و هم‌سفرانتان پدید آورید. در این مطلب قصد داریم نکاتی را که برای ایجاد و حفظ امنیت در سفر با اتوبوس لازم است را با شما درمیان بگذاریم.

 

وسیله‌ی نقلیه‌ي مناسب

در ابتدا توصیه می‌کنیم که بلیط اتوبوس خود را حتماً از سایت‌ها و شرکت‌های معتبر خریداری کنید. نکاتی وجود دارد که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. نوع و مدل اتوبوس در امنیت سفر شما بسیار بااهمیت است. نوع اتوبوس معمولی یا وی‌آی‌پی است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. بنابراین در عین بررسی قیمت‌ها، به موارد فنی وسایل نقلیه هم توجه داشته باشید. برای سفرهایی که بیشتر از دوساعت نیستند و به طور کلی سفرهای کوتاه، اتوبوس‌های معمولی می‌توانند مناسب باشند. اما برای سفرهای طولانی پیشنهاد می‌شود از نوع وی‌آی‌پی استفاده کنید. این اتوبوس‌ها علاوه بر امنیت بیشتر، راحت‌تر از دیگر انواع آن‌ها هستند. اگر اتوبوس را به سه بخش جلو، وسط و عقب تقسیم کنیم، امن‌ترین قسمت بخش وسط است. تحقیقات نشان می‌دهند که در هنگام تصادفات جاده‌ای کمترین بخشی که از اتوبوس آسیب می‌بیند وسط آن است، چون معمولاً ضربه از پشت یا جلو برخورد می‌کند. همچنین از نظر داشتن فضای راحت‌تر هم صندلی‌های وسط و طرف راهرو مناسب‌تر هستند.

 

وضعیت جاده

وضعیت جاده

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای سفری امن با اتوبوس باید در نظر داشته باشید وضعیت جادها و راه‌ها است. وضعیت فنی خودرو هرچقدر هم که سالم باشد، در مواردی ممکن است خطر در بیرون از وسیله‌ی نقلیه باشد. حتی در فصل تابستان هم امکان بارندگی‌ و یا ریزش کوه و بهمن در مسیر‌ها وجود دارد. بنابراین حتماً قبل از خرید بلیط اتوبوس از چگونگی وضع آب و هوا و ایمنی جاده اطمینان حاصل کنید. با انجام این کار نه تنها از مسیر مطمئن می‌شوید، بلکه ممکن است به دلیل آسودگی خیالتان از مسیر جاده سفر را به ساعات شب موکول کنید. در این صورت می‌توانید استراحت راحت و آرامی هم در اتوبوس داشته باشید و با روی باز به مقصد برسید.

 

امنیت وسایل شخصی

امنیت وسایل شخصی

اگر بلیط اتوبوس خود را از شرکت‌های معتبری خریداری می‌کنید، از نظر امنیت چمدان‌ها می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. باز هم برای راحتی خیال قفل‌های فلزی کوچکی در بازار موجود هستند که می‌شود از آن‌ها برای بسته نگه‌داشتن ساک و چمدان‌تان استفاده کنید. مراقبت از کیف پول اشیای مهم در سفر مسئولیتی سخت اما اجتناب ناپذیر است. در وهله‌ی اول بهتر از از به‌ همراه داشتن وسایل ارزشمند غیرضروری خودداری کنید. اما اگر هم با خودتان می‌برید به هیچ عنوان در چمدان نگذارید. درباره وسایل کوچک‌تر و به ویژه کارت‌های بانکی و پول نقد، پیشنهاد ما این است که آن‌ها را حتماً پیش خودتان حفظ کنید. سعی کنید پول های نقد و وسایل گران‌بها را یک‌جا نگهداری نکنید. اگر همه‌ی آن‌ها را در یک‌جا قرار دهید، نه فقط به خاطر سرقت بلکه ممکن است ناگهان بدون آن‌که متوجه بشوید روی زمین بیافتند و به این صورت گمشان کنید. مقداری را در کیف کمری بگذارید و مقدار کمتری را در کیف پول.

 

سخن آخر

باز هم توصیه می‌کنیم که بلیط اتوبوس خود را از وب سایت های معتبر گردشگری خریداری کنید. در این شرکت‌ها، رانندگان دوره‌های آموزشی بسیاری را گذرانده‌اند و حرفه‌ای هستند. همچنین سفرهای زیاد در طی سالیان باعث شده است که آن‌ها از تجربه‌های بسیاری بالایی به عنوان راننده‌ي اتوبوس برخوردار باشند. پس می‌توانید با آسودگی خیال بهشان اعتماد کنید و از مسیر و زیبایی‌های جاده لذت ببرید. مواردی که در بالا مطرح شدند از مهم‌ترین نکاتی هستند که در ایجاد و حفظ امنیت در سفر با اتوبوس حائز اهمیت می‌باشند. قطعاً زمانی می‌توانید از این نکات نهایت بهره را ببرید که برنامه ریزی دقیقی هم داشته باشید. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کنند تا برای هر نوع شرایط پیچیده‌ای و غیرمنتظره‌ای آماده باشید و بتوانید به بهترین شیوه‌ی ممکن آن‌ها را مدیریت کنید. سفری ایمن و سراسر خوشی را برای شما آرزومندیم. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید و راهنمای مفیدی برای شما بوده باشد.

نوشته امنیت در سفر با اتوبوس اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *