افتتاح موزه زیرزمینی به مناسبت سالروز آزادسازی پاریس از ارتش نازی‌ها

یک پناهگاه متروکه که زمانی به عنوان مقر فرماندهی پاریس برای مقابله با ارتش نازی‌ها مورود استفاده قرار می‌گرفت،‌ اکنون به عنوان یک موزه زیرزمینی افتتاح شده است.

ایسنا: این پناهگاه متروکه در آگوست سال ۱۹۴۴،‌ به مدت هشت رو به عنوان مقر فرماندهی جریان مقاومت فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. این پناهگاه نظامی با وجود ۲۵۰ خط تلفن به رهبران مقاومت فرانسه این مکان را می‌داد تا به طور مخفیانه آزادسازی پاریس از ارتش نازی‌ها را اداره کنند.

این مکان تاریخی در ۷۵ سال گذشته به طور کلی توسط مقامات فرانسوی و پاریسی‌ها به فراموشی سپرده شده بود و پس از آن که دیگر مود استفاده قرار نگرفت به طور کامل متروکه شد.

اما حالا به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز آزادسازی پاریس از ارتش نازی‌ها، مقر فرماندهی پیشین پاریس به عنوان یک موزه برای یادآوری دوران سیاه، پرهرج و مرج‌ و در عین حال امیدوارکننده‌ی تاریخ این شهر، بازگشایی می‌شود.

موزه آزادسازی پاریس که عنوان کامل «Musée Jean Moulin – Musée du Général Leclerc – Libération de Paris The Musée de la » برای آن در نظر گرفته شده است، بازدیدکنندگان را به سفری می‌برد که «آندره کاسپی»‌ تاریخدان فرانسوی از آن به عنوان یک «دوره‌ی شکوهمند و در عین‌حال غم‌انگیز» ‌یاد می‌کند.

به گفته‌ی این تاریخدان فرانسوی، انتخاب این نام طولانی برای موزه به منظور گرامیداشت دو شخصیت تاثیرگذار در روند آزادسازی پاریس بود که بدون آن‌ها اشغال پاریس توسط ارتش‌نازی‌ها ممکن بود ماه‌ها و شاید هم سال‌های بیشتری طول بکشد.

بازدیدکنندگان در کنار مشاهده خطوط تلفنی و ژنراتورهای دوچرخه‌ای که نقش مهمی در آزادسازی پاریس داشتند،‌ می‌توانند بسیاری از آثاری که نشان‌دهنده شرایط زندگی روزمره در دوران جنگ را نیز از نزدیک ببینند.

کارت‌های سهمیه‌بندی غذا، لوازم شخصی و کاری فرماندهان و سربازان در این موزه نمایش داده می‌شوند. بسیاری از آثار این موزه پیشتر در قالب نمایشگاه‌های مختلف و به صورت جداگانه نمایش داده شده بودند.

بازگشایی این مقر فرماندهی زیرزمینی و موزه جدید به همت «آن ایدالگو» شهردار پاریس صورت گرفته است. «ایدالگو» امیدوار است افتتاح این جاذبه زیرزمینی جدید، بهانه‌ای برای گرامیداشت نه ‌تنها فرماندهان مقاومت پاریس، بلکه تمامی سربازان و شهروندان پاریسی باشد که در جریان آزادسازی پاریس جان خود را از دست دادند.

The post افتتاح موزه زیرزمینی به مناسبت سالروز آزادسازی پاریس از ارتش نازی‌ها appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *