اطلس باستان‌شناسی هورامان رونمایی می‌شود

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی ایران، از رونمایی اطلس باستان‌شناسی هورامان با همکاری دفتر امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

ایسنا: روح الله شیرازی، مدیر پژوهشکده باستان شناسی کشور، امروز(‌۱۴ آبان) در جلسه ارائه فعالیت‌های باستان‌شناسی پایگاه منظر فرهنگی هورامان، اظهار کرد: کار ارزشمندی در راستای تهیه اطلس باستان شناسی هورامان انجام شده و تلاش می شود پس از تایید نهایی کارشناسان پژوهشکده میراث با هماهنگی دفتر امور پایگاه ها رونمایی ویژه ای از آن انجام شود.

وی افزود: قرار است علاوه بر مطالعات ارزشمند باستان شناسی هورامان که توسط پایگاه هورامان به انجام رسیده در زمینه‌هایی غیر از باستان‌شناسی از جمله تهیه اطلس ابنیه، بافت و اطلس مردم شناسی هورامان پژوهشگاه میراث از پایگاه و فعالیت‌های آن حمایت ‌کند.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی کردستان و معاون میراث استان نیز نکاتی را در خصوص اهمیت منطقه هورامان و روند تکمیل ثبت جهانی آن بیان کردند.

همچنین گزارش‌های باستان شناسی پایگاه هورامان طی سه سال گذشته به سرپرستی مسعودصادقی راد توسط طالب نیا مدیرپایگاه منظر فرهنگی هورامان ارائه و بر حمایت‌های پژوهشکده از طرح‌های مطالعاتی پایگاه هورامان تاکید شد.

The post اطلس باستان‌شناسی هورامان رونمایی می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *