از فرودگاه گرگان چه می‌دانید؟

فرودگاه گرگان از نظر تعداد پرواز و جابه‌جایی مسافر، رتبه چهاردهم را در بین فرودگاه‌های کشور دارد، به طوریکه در سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۹۰ هزار مسافر از طریق آن جابه‌جا شده‌اند.

قدمت این فرودگاه به ۵۰ سال قبل برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون چشم امید مسافرانی بوده که می‌خواستند زود به گرگان برسند و حوصله سفر با قطار و اتوبوس و ماشین شخصی را نداشته‌اند.

فرودگاه گرگان کجاست؟

گرگان

فرودگاه گرگان در کیلومتر ۷ جاده گرگان به آق قلا قرار گرفته. فاصله گرگان تا آق قلا که بیشتر به پیست اسب‌دوانی‌اش معروف است، به ۲۲ کیلومتر می‌رسد و با تاکسی می‌توان خود را به آن رساند.

این فرودگاه از جمله قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران است، در سال ۱۳۳۰ شروع به فعالیت کرده اما در ابتدا مسافری از آن جابه‌جا نمی‌شده. در آن سال‌ها، این فرودگاه محلی بود برای نشست و برخاست هواپیماهای سمپاش شرکت هواپیمایی و برای مبادلات پستی هم از آن استفاده می‌شد و تا سال ۱۳۷۴ که بودجه‌ای برای ساختش در نظر گرفته شد این روند ادامه داشت.

اگر از سال بهره‌برداری فرودگاه خواسته باشید باید بگوییم در سال ۱۳۷۹ بالاخره فرودگاه گرگان برای جابه‌جایی مسافر و بار شروع به فعالیت کرد.

در آن زمان تنها دو پرواز در هفته از گرگان به تهران انجام می‌شد تا اینکه در سال ۱۳۸۹ تعداد پروازها بیشتر شد و این روزها در هفته ۹۰ پرواز از این فرودگاه به شهرهای مختلف ایران صورت می‌گیرد که البته بیشترشان همچنان به مقصد تهران یا مشهد است.

فرودگاه گرگان به چه مقصدهایی پرواز دارد؟

پروازهای حجاج از گرگان

فرودگاه گرگان دارای پروازهای منظم هفتگی به مقصدهای تهران، مشهد، زاهدان، بندرعباس و کیش است و در اردیبهشت ۱۳۹۸، خطوط پروازی گرگان به رشت و تبریز هم شروع به کار کرده است. پروازهای حجاج هم از همین فرودگاه صورت می‌گیرد.

از فرودگاه گرگان تا تهران ۵۲ دقیقه، تا فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد ۱ ساعت و ۵ دقیقه، تا فرودگاه زاهدان ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه، تا فرودگاه بندرعباس ۱ ساعت و ۵۱ دقیقه و تا فرودگاه کیش ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه راه است.

اطلاعات پرواز فرودگاه گرگان

تلفن گویای اطلاعات پرواز فرودگاه  گرگان شماره ۱۹۹ است و می‌توانیم برای گرفتن اطلاعات از شهرهای مختلف با شماره ۳۱۲۲۰۱۹۹- ۰۱۷ تماس بگیریم.

امکانات فرودگاه گرگان

اطلاعات پرواز فرودگاه گرگان

در سالن ترمینال داخلی، دفتر فروش شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد. برای تهیه بلیط در فرودگاه از طریق لیست انتظار هم از یک ساعت و نیم قبل از پرواز باید به دفتر شرکت هوایی مربوطه که در سالن ترمینال است مراجعه و ثبت‌نام کرد.  بارهایی که از طریق پست هوایی فرستاده می‌شوند، بلافاصله بعد از فرود آمدن پرواز و انتقال بار به دفتر خدمات بار، قابل تحویل هستند.

از آنجایی که از فرودگاه گرگان پرواز حجاج انجام می‌شود، شعبه‌های بانکی مثل بانک ملی، رستوران‌ و کافه‌‌، اتاق مادر و کودک، اینترنت پرسرعت رایگان و خدمات ویژه افراد توانخواه و کم توان وجود دارد.

برای خرید بلیط هواپیما به گرگان و دیگر شهرهای ایران می‌توانید به صفحه خرید بلیط هواپیما از اسنپ‌ تریپ بروید.

نوشته از فرودگاه گرگان چه می‌دانید؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *