از آفریقای جنوبی دیدن کنید

سفر به آفریقای جنوبی

پارس توریسم؛ افریقای جنوبی یک مقصد جادویی و پر از تنوع برای کسانی است که به حیات ‎وحش و تنوع فرهنگی علاقه‎دارند سفر به آفریقای جنوبی برای کسانی که به جهانگردی علاقه زیادی دارند می‎تواند بسیار جذاب باشد.

آفریقای جنوبی نقطه‎ای از کره زمین است که به شما امکان تجربه یک سفر سالم را می‎دهد. این سفر با اینکه بخشی از آن بازدید از بیابان‎های دور افتاده و حیات وحش آفریقاست؛ تجربه‎ای فوق مدرن محسوب می‎شود؛  برخلاف تصور بسیاری از افراد، کشور آفریقای جنوبی  زیرساخت‎های گردشگری بسیار پیشرفته‎ای دارد.

کیپ تاون و جوهانسبورگ مراکز توریستی بین‎المللی هستند و آفریقای جنوبی اغلب میزبان برخی از مهمترین رویدادهای بین‎المللی جهان مانند جام جهانی راگبی، لیگ برتر کریکت هند و جام جهانی فوتبال است.

سفر به افریقای جنوبی مزایای زیادی دارد. تدارکات لازم برای گردشگران، احساس امنیت، خدمات تفریحی و رفاهی و…  از مزایای این سفر خواهد بود. همچنین شما در آفریقای جنوبی می‎توانید از آثار هنری و نمایشگاه‎های فوق‎العاده‎ دیدن کنید.

سفر به آفریقای جنوبی

فرهنگ و مردم آفریقای جنوبی

همانطور که گفته شد تنوع نژادی در آفریقای جنوبی بسیار بالاست، بنابراین نمی‎توان برای آن فرهنگ واحدی در نظر گرفت. این تنوع فرهنگی جذابیت‎های زیادی را به این کشور داده است. فستیوال‎ها و جشن‎های بومی مختلف، انواع رقص‎های محلی و همچنین تنوع غذایی از جمله این جذابیت‎ها است. تنوع فرهنگی بر روی موسیقی آفریقای جنوبی نیز تاثیر شگرفی گذاشته است.

سفر به آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی هم سیاه‎پوستان و هم سفیدپوستان زندگی‎می‎کنند اما بیشتر سیاه‎پوستان در روستاها و بیشتر سفیدپوستان در مناطق شهری زندگی می‎کنند. فرهنگ بومی مردم آفریقای جنوبی را بیشتر همین سیاه‎پوستان حفظ کرده‎اند. شیوه زندگی سفیدپوستان در آفریقای جنوبی مانند شیوه زندگی سفیدپوستان استرالیا، اروپای غربی و آمریکای شمالی است.

جالب است بدانید هندی‎های زیادی به این کشور مهاجرت کرده‎اند. از آنجا که این مهاجران فرهنگ و مذهب خود را حفظ کرده‎اند؛ تنوع فرهنگی کشور آفریقای جنوبی بیش از پیش شده است.

جغرافیای آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی در جنوبی‎ترین نقطه قاره آفریقا قرارگرفته است. این کشور ساحل‎هایی در اقیانوس اطلس و اقیانوس هند دارد. وضعیت آب‎وهوایی آفریقای جنوبی بسیار متنوع است. از یک طرف بیایان‎های خشکی که به نامیبیا مشرف می‎شود و از طرف دیگر آب‎وهوای نیمه استوایی در نزدیکی مرز موزامبیک، این تنوع را به‎وجود آورده است. فلات کارو  نیز یک منطقه کوهستانی پر جمعیت محسوب می‎شود. به‎طور کلی اما آب‎وهوای آفریقای جنوبی را می‎توان ملایم و در بیشتر روزهای سال آفتابی دانست.

سفر به آفریقای جنوبی

بیش از ۲۰هزار گیاه مختلف در آفریقای جنوبی یافت می‎شود. همچنین بسیاری از حیوانات در حال انقراض هنوز در آفریقای جنوبی  زندگی می‎کنند. به‎طور کلی کشور آفریقای جنوبی را باید کشوری با زیست گیاهی و جانوری بسیار غنی دانست.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

سفر به آفریقای جنوبی

با توجه به وضعیت آب‎وهوایی که در بالا به آن اشاره شد؛ از نظر آب‎وهوایی همه فصول سال برای سفر به آفریقای جنوبی مناسب است. بنابراین باید مساله آب‎وهوا را کنار بگذارید و به فاکتورهای دیگر توجه کنید. مثلا ممکن است هدف یکی از سفر به این کشور بازدید از حیات  وحش آن باشد که در این صورت بهترین زمان سفر از ماه مه تا سپتامبر است. اگر برای فستیوال‎ها می‎روید بهتر است زمان دقیق هر فستیوالی را  پیدا کنید و سپس برای سفر به آفریقای جنوبی  اقدام کنید.

هزینه ‎های سفر به آفریقای جنوبی

در بخش هزینه‎های سفر به آفریقای جنوبی اولین نکته‎ای که باید به آن اشاره کنیم این است که واحد پول این کشور  راند (ZAR) می‎باشد.

دومین نکته این که نمی‎توان قیمت واحد و مشخصی برای سفر به آفریقای جنوبی در نظر گرفت زیرا هزینه این سفر بستگی زیادی به انتخاب هتل، تفریحات و… دارد. سفر به آفریقای جنوبی بدون تور و یا با تور نیز بر روی هزینه‎های شما تاثیر دارد.

قیمت بلیط هواپیما به آفریقای جنوبی نیز بستگی به آن دارد که مقصد شما چه شهری در آفریقای جنوبی باشد؛ بلیط خود را از چه ایرلاینی تهیه کنید و بلیطتان جز کدام کلاس پروازی باشد. اما به‎طور کلی برای سفر به آفریقای جنوبی کمتر از ۶ میلیون تومان برای هزینه بلیطتتان در نظر نگیرید.

درمورد حمل‎ونقل نیز باید گفت بهترین انتخاب استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‎باشد. وسایل حمل‌ونقل عمومی در آفریقای جنوبی بسیار امن است و شما با پرداخت ۲۵تا ۷۰۰ راند می‎توانید به هر جایی که خواستید در این کشور جابه‎جا شوید.

راه دیگری که برای حمل و نقل می‎توانید پیش بگیرید اجاره ماشین است. این راه برای کسانی که می‎خواهند زیاد گردش کنند بسیار مناسب است. برای یک ماشین کوچک روزانه باید حدود ۲۶۰راند پرداخت کنید.

در مورد هزینه خوراک نباید نگران باشید چون غذا در افریقای جنوبی ارزان است. مثلا برای یک وعده غذا در فست فودهای زنجیره‎ای باید حدود ۵۰راند و در یک رستوران لوکس و لاکچری باید حدود ۲۲۰راند هزینه کنید.  اگر خودتان بخواهید آشپزی کنید هزینه آن بیشتر می‎شود مثلا برای هر وعده باید حدود ۵۰۰راند درنظر بگیرید.

درمورد هزینه تفریحات باید گفت بخشی از  این تفریحات که به طبیعت‎گردی و پیاده‎روی منجر می‎شود رایگان است اما برای تفریحانی که ورودی لازم دارد باید ۱۰۰الی ۳۰۰ راند پرداخت کنید.

نوشته از آفریقای جنوبی دیدن کنید اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *