آیا نوزاد جدید خانواده سلطنتی انگلیس، تابعیت آمریکا می‌گیرد؟/تصاویر

شاهزاده هری و همسرش مگان در انتظار رسیدن نخستین فرزند خود هستند. بحثی در گرفته که آیا فرزند آنها پاسپورت آمریکایی خواهد داشت یا خیر. مادر این نوزاد آمریکایی است و او می‌تواند پاسپورت آمریکایی بگیرد.

اقتصادآنلاین: از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا، تنها ملکه الیزابت است که نیاز به پاسپورت ندارد چرا که تمامی پاسپورت های بریتانیایی با نام او صادر می شوند. بقیه برای سفر به خارج از کشور نیازمند پاسپورت هستند اما عکس فرزند شاهزاده هری و همسرش مگان که همین روزها متولد خواهد شد، روی کدام پاسپورت قرار خواهد گرفت؟

مگان، همسر شاهزاده هری، در لس آنجلس کالیفرنیا به دنیا آمده و بزرگ شده است. او هم اکنون پروسه دریافت تابعیت بریتانیا را می گذراند که می تواند چندین سال طول بکشد.

مگان مارکل

در صورتی که او تابعیت دوگانه خود را حفظ کند، بر اساس قوانین ایالات متحده آمریکا باید دارایی هایش را به اداره مالیات گزارش دهد و این بدان معناست که مناسبات مالی خاندان سلطنتی بریتانیا نیز به مقامات آمریکایی فاش خواهد شد. از همین رو، بسیاری گمان می کنند مگان تابعیت آمریکایی خود را ترک کند.

هر چند کودک جدید خانواده سلطنتی به دلیل تولد در بریتانیا و داشتن پدر بریتانیایی تابعیت این کشور را خواهد داشت، اما می تواند تابعیت آمریکا را نیز دریافت کند، چرا که مادر آمریکایی اش هنوز تابعیت زادگاهش را ترک نکرده است.

مگان مارکل

بر اساس قوانین مهاجرتی آمریکا، کودکی که مادر یا پدرش تابعیت این کشور را دارد لازم نیست برای کسب تابعیت متولد این کشور باشد و در صورتی که پدر یا مادر آمریکایی اش «حداقل پنج سال پیش از تولد کودک» در آمریکا زندگی کرده باشد و دو سال از این مدت «پس از چهارده سالگی» بوده باشد، او نیز می تواند تابعیت این کشور را به دست آورد.

نوزاد جدید سلطنتی، هفتمین نفر در نوبت رسیدن به تاج و تخت سلطنتی است.

The post آیا نوزاد جدید خانواده سلطنتی انگلیس، تابعیت آمریکا می‌گیرد؟/تصاویر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *