آموزه های یک زن در سفرهای تنهایی

سفر

سفر همیشه باعث می‌شود تا علاوه بر لذت و تفریح، فرصتی برای خودسازی نیز در اختیارمان بگذارد.

همانطور که همه ما شنیده‌ایم بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، خوب در سفر چه به صورت تنهایی چه به صورت جمعی همیشه نکات و مواردی به وجود می‌آید که تجربه ما را برای زندگی افزایش می‌دهد.

شاید برای بانوان ما سفر رفتن به صورت تنهایی کاری سخت و غیرقابل انجام باشد. اما شاید با توجه به این نکات شما هم فرصت تجربه تنهایی را برای خود مهیا سازید و بهتر است در نهایت بگوییم که برخی از تجارب سفرها فقط زمانی محقق می‌شود که به تنهایی پا به سفر بگذارید.

  1. غذاهای جدید هر منطقه را تجربه کنید به جای آنکه به فکر خوردن غذاهای فست فودی و اسنکی باشید که در مغازه های اطراف منزلتان نیز فروخته می شوند.

  2. برای حس آرامش بیشتر در خوردن غذاهای جدید بهتر است در حالیکه کفش های خود را در آورده و روی زمین نشسته اید، از دستانتان برای صرف غذا استفاده کنید. به این ترتیب امنیت بیشتری در تجربه غذای جدید خواهید داشت.

  3. هیچ وقت نگذارید نیش یک پشه از دیدن یک ساحل بندر استوایی یا مدیترانه ای را چه به صورت تنهایی چه با دوستانتان ارزش بیشتری داشته باشد.

  4. همیشه از واژگان سلام و تشکر به زبان انگلیسی در هر منطقه استفاده کنید. حتی حالات دست طبیعی برای سلام و عرض تشکر را به کار ببرید. ارتباط خود را حتی بدون زبان با دیگر مردمان حفظ کنید.

  5. بازی با کودکان از رنگ و نژادی نیاز به آموختن و یاد دادن ندارد. ارتباط خود با مردمان منطقه را از ارتباط با کودکان شروع کنید.

  6. زیبایی های همه مردم دنیا از هر رنگ و نژاد و دین و فرهنگ ببینید و در موردشان با مردم صحبت کنید. هیچ برتری از هیچ لحاظی برای هیچکسی وجود ندارد.

  7. برای تهیه بلیت سفر خود عجله داشته باشید اما برای زمان ماندن خود در سفر صبر و تحمل بیشتری به خرج دهید.

  8. به نظر ما پاسپورتی با مهرهای ورود و خروج متعدد خیلی جذابتر و دلنشین تر است.

  9. شکر همه جا شیرین است اما شاید شیرینی یک شکلات، چای شیرین و یا حتی شکر خالی در بعد از یک روز پر ماجرا در سفر تنهایی به اروپا یا شرق دور بیشتر و لذت بخش تر باشد.

  10. اینکه توی کمد لباس ما چه لباس هایی است یا در چه خانه‌ای زندگی می‌کنیم یا اینکه در حساب بانکی خود چقدر پس انداز داریم برای مردمی که ما را در خیابان می‌بینند اصلاً مهم نیست، بلکه برای آن‌ها پختگی کلام و ارتباط سالم و انسانی که با ایشان ایجاد می‌کنیم ملاک توجه و کسب رابطه است. این پختگی و ارتباط سالم در تعامل با انسان‌ها در سفر بهتر و کاملتر شکل می‌گیرد.

  11. اسپرسو در ایتالیا واقعاً خوشمزه تر از اسپرسو محله و کافه خودتان است.

  12. توانایی انجام کارهایی را خواهید داشت که قبلاً فکر می‌کردید هرگز نمی توانید.

پس فرصت سفر کردن را از خود نگیرید.

اعتماد به نفس خود را زیاد کنید.

ترسها همیشه هستند، بهتر است آن‌ها را پله های ترقی کنید تا اینکه دیوار سرکوب و گوشه گیری از آن‌ها برای خود بسازید.

 

 

نوشته آموزه های یک زن در سفرهای تنهایی اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *