آخرین وضعیت بنادر مسافری کشور / آغاز عملیات فاز اول بندر گردشگری بندر چمخاله در لنگرود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه گسترده‌ای برای افزایش ظرفیت‌های گردشگری و سفرهای دریایی در دستور کار داریم.

چمدان: محمد راستاد در مراسم آغاز کلنگ‌زنی عملیات فاز اول بندر گردشگری دریایی بندر چمخاله شهرستان لنگرود افزود: به دنبال توسعه ظرفیت‌های گردشگری و مسافری در نوار ساحلی جنوب و شمال کشور هستیم و از سال گذشته با ساخت تعدادی اسکله شناور در استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان این کار شروع شده است.

وی ادامه داد: امسال هم برای بندرانزلی در استان گیلان این برنامه را در دست اقدام داریم و با ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیسات بندر چمخاله این امکانات درحال انجام است.

راستاد اظهار داشت: بنادر شهید حقانی در خرمشهر و بندر بوشهر و چابهار فعالیت‌های گردشگری دارند و در شمال نیز بندرانزلی تاسیسات مسافربری دارد و در بندر چمخاله نیز به طور ویژه در حال ساخت است ضمن آنکه با تاسیس بندر دریایی چمخاله، این بندر تنها بندری خواهد بود که به طور ویژه در مورد سفرهای دریایی فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در سال ۲۴ میلیون ظرفیت مسافرت دریایی کشور است که امیدواریم با توجه به تمایلی که هموطنان به سفرهای دریایی دارند، این ظرفیت بیش از گذشته افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه ایران کشوری است که پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد گفت: ۸۰ میلیون جمعیت ایران علاقه زیادی به گردشگری دریایی دارند به همین دلیل هرچه این ظرفیت‌ها افزایش یابند و ناوگان مناسب در این خصوص تامین شود، می‌تواند ارزش زیادی برای کشور داشته باشد.

بر اساس گزارش ایرنا، مساحت حوضچه دریایی بندر گردشگری دریایی چمخاله شهرستان لنگرود چهار هکتار و سطح اراضی دو هکتار با طول موج شکن یک هزار متر و طول پل دسترسی شمع و عرشه ۳۵۲ متر است که برای ساخت این بندر ۷۲۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه صرف شده و ۶۸۵ میلیارد ریال نیز برای ساخت و تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

زمان تکمیل این طرح در محل طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله از هم اکنون ۳۶ ماه پیش بینی و ۶ ماه نیز مطالعات آن انجام شده است.

The post آخرین وضعیت بنادر مسافری کشور / آغاز عملیات فاز اول بندر گردشگری بندر چمخاله در لنگرود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *