آتلیه کودک باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

یک آتلیه عکس کودک باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد.

آتلیه کودک با برخی از ویژگی های خاص می تواند برای عکس برداری از کودک مناسب باشد. اگر این ویژگی ها را یک آتلیه نداشته باشد، قطعا نمی تواند عکس های خوبی از کودک شما بگیرد. هر لحظه از زندگی کودک را، شما فقط همان موقع می توانید ببینید و برخی مواقع دوست دارید که این لحظات را ثبت کنید و به یادگار بگذارید. در این مواقع شما می توانید به یک آتلیه عکس کودک مراجعه می کنید! یک عکاسی با عکس های همیشه ماندگار خود برای ثبت این لحظات می تواند مفید باشد. اما اگر آتلیه یا عکاسی به خوبی از پس این کار بر نیاید، نخواهد توانست عکس های خوبی بگیرد و در نهایت عکس هایی که برای شما به یادگار می مانند، بی کیفیت و فاقد ارزش خاصی هستند.
اگر می خواهید بدانید که یک آتلیه عکس کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد و چگونه می توانید بهترین آتلیه عکس کودک را انتخاب کنید، پس ادامه ی مقاله را از دست ندهید.

ویژگی های آتلیه عکس کودک
آتلیه عروس و آتلیه کودک دکور و فضای کاملا متفاوتی دارند، یک آتلیه کودک باید دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی باشد تا بتواند عکس های زیبا و جذاب ار کودک شما بگیرد. از ژست کودک گرفته تا نحوه برخورد پرسنل و عکاس با کودک، همه جزو موارد با اهمیتی هستند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت!
لیست بهترین آتلیه های کودک تهران را مشاهده نمایید.

مصاحبه با آتلیه
شما باید خود را برای نحوه مصاحبه در دیدار با آتلیه ها آماده کنید. لیستی از سئوالات را درباره مسئله هایی که برایتان در مورد عکس برداری پیش آماده، روی یک کاغذ لیست کنید و کاغذ را در هنگام مصاحبه به همراه داشته باشید تا همه ی سئوالات خود را از پرسنل آتلیه بپرسید.

نحوه برخورد پرسنل و عکاس با کودک

نحوه برخورد پرسنل و عکاس با کودک باید به شکل درست و مناسبی باشد
کودک در جایی که احساس راحتی نداشته باشد یا گریه می کند یا احساس بدش را در چهره اش نشان می دهد! به همین جهت یک آتلیه عکس کودک حرفه ای باید عکاس و پرسنل خوبی داشته باشد تا با کودک به خوبی ارتباط برقرار کنند و بتوانند لبخند را بر لبان کودک بیاورند.
آنها باید از شیوه های برخورد با کودکان مطلع باشند و طوری با کودک رفتار کنند که کودک احساس خوبی داشته باشد; در نتیجه ی این احساس خوب، آنها می توانند عکس های مناسب و زیبایی از کودک بگیرند.
با این اوصاف اگر کارکنان یک آتلیه عکاسی برخورد نامناسبی با کودک داشتند یا خنداندن و راضی کردن کودک را به اختیار شما گذاشتند، بهتر است در جریان باشید که پرسنل این آتلیه از مهارت کافی برخوردار نیستند و نمی توانند عکس های خوبی از کودک شما بگیرند. البته که شما هم در خنداندن کودک می توانید دخالت کنید; اما این جزو مهارت های یک عکاس کودک باید باشد که بدون دخالت والدین بتواند با کودک دوست شود و لبخند را به لبان او بیاورد.

اتاق عکاسی مناسب
یک آتلیه عکس کودک نباید فضای کوچکی داشته باشد! بلکه باید جدای از اتاق های دیگر، یک اتاق مخصوص عکس برداری از کودک دارا باشد. این اتاق باید زیبایی خاصی داشته تا پشت زمینه ای زیبا برای عکس شما به ارمغان بیاورد. این محیط به گونه ای باید باشد که کودک در آن احساس راحتی کند و بتواند با محیط آنجا برای لحظاتی هم که شده کنار بیاید.
علاوه بر این، اتاق عکاسی باید به قدری فضای کافی داشته باشد که علاوه بر نور طبیعی بتوان از نور مصنوعی هم در آنجا استفاده کرد تا نورپردازی در عکس ها به بهترین شکل انجام شود.
این اتاق می بایست دکور های مناسبی برای عکس برداری داشته باشد تا جدای از رضایت کودک و نورپردازی بتواند به زیبایی عکس کمک کند. گرچه چهره ی کودک خود دارای زیبای خاصی است اما با یک دکور جالب می توان یک عکس بسیار زیبا از او گرفت.

ابزار کار حرفه ای

ابزار کار آتلیه عکس کودک باید حرفه ای و پیشرفته باشد
آتلیه باید ابزار مناسب و حرفه ای برای عکس برداری از کودک دارا باشد. این ابزار باید به گونه ای باشند که عکاس به صورت کامل، کار با آنها را آموزش دیده باشد تا در عکس برداری از کودک نهایت دقت را لحاظ کند.
ابزار کار شاید مهمترین بخش هر کار هستند و اگر برای عکاس ابزار کار مناسبی وجود نداشته باشد، حال عکاس هر چند حرفه ای هم باشد، نخواهد توانست عکس خوبی بگیرد! پس در انتخاب یک آتلیه با ابزار کار حرفه ای دقت داشته باشید. اطلاعات لازم در مورد ابزار کار را می توانید از سطح اینترنت دریافت کنید. لازم نیست حتما از اطلاعات خیلی زیادی برخوردار باشید، بلکه تا همین حد که بدانید برای عکس برداری از کودک چه ابزارهایی نیاز است یا به عنوان مثال بهترین دوربین ها برای عکاسی چه دوربین هایی هستند، کافیست.

قیمت مناسب
یک آتلیه باید با توجه به نوع کارش، هزینه را از شما دریافت کند. البته توجه کنید که شما شاید چند بار بیشتر هزینه ی آتلیه برای عکس برداری از فرزندتان را نپردازید، پس بهترین آتلیه را انتخاب کنید. قطعا بهترین ها در کنار مزایایی که برای شما دارند، هزینه هایی هم خواهند داشت که این هزینه ها نسبت به مزایا خیلی کمتر می باشد.
اکثر آتلیه ها هم آتلیه عروس هستند و هم آتلیه کودک، بهتر است برای اینکه بهترین آتلیه با بهترین قیمت را پیدا کنید هم از آتلیه های تخصصی کودک بازدید کنید و هم آتلیه هایی که کار عروسی و کودک رو انجام میدن.
بهتر است قبل از ارفتن به آتلیه های نمونه کارهای آنها را در وب سایت های بررسی آتلیه های مشاهده کنید و از نظرات سایرین که از خدمات آنها استفاده نموده اند آگاه شوید و سپس آتلیه هایی را که مناسب هستند رو به صورت حضوری بررسی نمایید.
لیست بهترین آتلیه های تهران را در سایت بیاتو عروسی مشاهده نمایید.

نکاتی قبل از مراجعه به آتلیه عکس کودک
قبل از مراجعه به آتلیه، جدای از بررسی ویژگی های آتلیه باید به عوامل دیگری توجه داشته باشید که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

لباس مناسب برای فرزندتان انتخاب کنید
لباس هایی برای فرزندتان انتخاب کنید که به تن او می نشیند! از تن کردن لباس های تنگ یا گشاد برای کودک خودداری کنید. بیشتر از لباس هایی با رنگ شاد استفاده نمایید. از لباسی استفاده کنید که در زمان عکس برداری، کودک در آن احساس راحتی کند و عکاس بتواند ژست هایی که از کودک می خواهد را در او به وجود آورد و کودک به دلیل تنگی لباس یا … احساس ناراحتی نداشته باشد.

به کودک احساس آرامش دهید

برای حضور در آتلیه عکس کودک باید آرامش ذهنی در فرزندتان به وجود آورید
قبل از اینکه با کودک به آتلیه مراجعه کنید، به او احساس خوبی القا کنید. در او شادی به وجود بیاورید و اگر ناراحت است، زمان رفتن به آتلیه را به تعویق بیندازید. قطعا لبخند های واقعی کودک، عکس های زیباتری به ارمغان می آورد! پس در رفتن به آتلیه در زمانی که کودک احساس خوبی ندارد، خودداری کنید.
قبل از اینکه کودک را برای عکس گرفتن آماده کنید، برای او خوراکی هایی بخرید و از رفع گرسنگی یا تشنگی اش مطمئن شوید. اگر کودک گرسنه یا تشنه باشد، بی تابی خواهد کرد و همین بی تابی باعث گرفتن عکس هایی نامناسب می شود.

نمونه عکس در دست داشته باشید
قبل از مراجعه به آتلیه کودک، نمونه عکس هایی در اختیار داشته باشید تا به عکاس نشان دهید و در صورت تمایل از او بخواهید که مانند نمونه ها از کودک شما عکس بگیرد. برای پیدا کردن نمونه ها می توانید به وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و … مراجعه کنید!
در صورت انجام این کار شما بعد از دیدن چند نمونه، تا حدودی توانایی تشخیص عکس های حرفه ای و غیر حرفه ای را به دست خواهید آورد! آن زمان می توانید نسبت به کیفیت کار آتلیه ای که می خواهید برای عکس برداری به آنجا مراجعه کنید، اطلاع پیدا نمایید و با مقایسه رزومه و نمونه عکس های آن با عکس هایی که جستجو کرده اید، از کیفیت عکس های آنجا مطمئن شوید.

چند نکته در انتخاب آتلیه
نکات زیر دربرای انواع آتلیه عروس و آتلیه کودک صدق میکند:
• آتلیه باید سقفی با ارتفاع بلند داشته باشد تا برای نور پردازی و … به مشکل بر نخورد.
• آتلیه باید دارای محلی برای تعویض لباس باشد.
• آتلیه باید دارای امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی و … باشد.
• نور طبیعی بهتر از نور مصنوعی است! پس تا جایی که امکان دارد از عکاس بخواهید از نور طبیعی برای نورپردازی استفاده کند.

منبع : سایت بیاتو عروسی

The post آتلیه کودک باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *