آب انبار تیموری «اوز» در آستانه تخریب /میراث فارس برای نجات «برکه سلفی» نه بودجه می‌دهد و نه طرح مرمتی

برکه سلفی آب انباری متعلق به دوره تیموری در استان فارس است که در معرض تخریب قرار گرفته و میراث فرهنگی این استان تاکید می‌کند بودجه‌ای برای مرمت آن ندارد.

چمدان: شریف بازرگانی رئیس موزه مردم‌شناسی اوز در مورد وضعیت آب انبار «برکه سلفی» در شهر اوز در جنوب استان فارس گفت: این آب انبار بر اساس سنگ نبشته‌ای که دارد مربوط به اواخر دوره تیموریان است و در فهرست میراث ملی قرار دارد.

او ادامه داد: متاسفانه این آب انبار وضعیت خوبی ندارد به ویژه به دلیل بارندگی‌های ابتدای سال بسیار آسیب دیده و در معرض تخریب قرار گرفته است.

رئیس موزه مردم‌شناسی اوز توضیح داد: ما برای مرمت آب انبار برکه سلفی پیگیری‌های بسیار کردیم و حتی از یک مرمتگر خواستیم که از این آب انبار دیدن کند و به ما قیمت بدهد اما در نهایت اداره میراث فرهنگی باید در مورد این مساله تصمیم بگیرد.

بازرگانی افزود: اداره میراث فرهنگی عنوان می‌کند که بودجه لازم برای مرمت را ندارد اما حتی به ما طرح مرمتی مورد تایید را هم نمی‌دهند تا ما از یک خیر درخواست کنیم هزینه‌های لازم را بدهد تا این اثر تاریخی از این وضعیت فلاکت‌بار خارج شود.

او در پاسخ به اینکه چه مقدار بودجه برای مرمت این آب انبار نیاز است؟ گفت: برای نگهداری آب انبار ۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز است اما در مرحله بعد برای لایروبی و موارد دیگر در مرمت آب انبار مبلغ بیشتری نیاز خواهد بود.

The post آب انبار تیموری «اوز» در آستانه تخریب /میراث فارس برای نجات «برکه سلفی» نه بودجه می‌دهد و نه طرح مرمتی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *