کوزه های ساسانی شکسته و خالی بود

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرد که سفال ها و آثار کشف شده مربوط به کوزه های باستانی در شهرستان ورامین مربوط به اواخر دوره ساسانی و به صورت شکسته و خالی به دست آمده است.

ایرنا: این خبر میراث فرهنگی در واکنش به برخی اخبار شبکه های مجازی ارسال که در آنها مدعی شده اند «پس از کشف، این کوزه ها شکسته اند یا داخل آنها اشیای دیگری مانند سکه بوده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اما با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی در خصوص ماهیت و محتوای کوزه های سفالی کشف شده در شهرستان ورامین توضیح داد: این سفال ها خالی، متعلق به اواخر دوره ساسانی و تمامی ظروف جنبه کابردی و روزمره داشته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از این اداره کل، محسن شیخ الاسلامی با اعلام اینکه ظروف سفالی به دست آمده در حفاری چاه از ابتدا شکسته در دل خاک به دست آمده است گفت: تنها مرجع اعلام اخبار باستان شناسی استان، کارشناسان معاونت میراث فرهنگی تهران هستند و موارد نیز از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

وی اظهارداشت: سفال‌ها حین عملیات حفر یک حلقه چاه جذبی در خارج از محوطه امامزاده یحیی (ع) کشف و پس از اطلاع از این موضوع کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان در محل حاضر و عملیات عمرانی متوقف شد.

شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: اظهارنظر نهایی و اتخاذ تصمیم علمی در این خصوص منوط به انجام مطالعات باستان شناسی در محدوده مورد نظر است و با انجام هماهنگی‌های لازم با شهرداری ورامین و پژوهشکده باستان شناسی، پس از انجام مطالعات تکمیلی، نتایج بررسی ها اعلام خواهد شد.

خبر کشف این سفال های مربوط به دوره ساسانی ۲۶ خردادماه جاری اعلام شده بود.

The post کوزه های ساسانی شکسته و خالی بود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *