چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم؟

افرادی که عادت دارند کارهایشان را به تاخیر اندازند نسبت به علم مدیریت زمان آگاهی ندارند. بخشی از مشکل ما این است که نسبت به معنا و مفهوم زمان آگاهی نداریم. اما این همه مشکل نیست.

آرمان: تاکنون به این فکر کرده‌اید که چند بار شده کاری را رها کنید صرفا به این خاطر که در اعماق قلبتان نوعی احساس عدم قطعیت و بلاتکلیفی داشته‌اید؟ شما برای خشکاندن این ریشه تنبلی بایستی به نقطه‌ای برسید که در ذهن خودتان به‌طور صادقانه این را بپذیرید و باور کنید که می‌توانید و باید تمام کارهایی که در ذهنتان تجسم می‌کنید را در عمل نیز به اجرا در آورید. در این صورت به پتانسیل کافی ذهنی دست خواهید یافت.

به خودتان بگویید من بهترین کاری را که می‌توانم، انجام خواهم داد و بدین ترتیب شروع کنید به انجام کاری که در نظر دارید تا لحظه‌ای که آماده شود. خودتان را آماده کنید که انواع نقدها را مشاهده کنید. این ذهنیت را به‌دست آورید که تمام نقدها می‌توانند کمک بسیار بزرگی برای رشد شما باشند.یکی از چندین ریشه‌ تنبلی این است که همیشه به خودتان می‌گویید باید تمام کارها را بی عیب و نقص انجام داد، سپس دچار ترس و اضطراب می‌شوید و نتیجه این ترس و اضطراب این می‌شود که دست به هیچ‌کاری نزنید.

اگر فکر می‌کنید ریشه تنبلی شما از این دیدگاه نشات می‌گیرد به خودتان یادآوری کنید که: این اتفاقات برای من رخ نداده این اتفاقات فقط رخ داده. اینکه شما چطور به آنها واکنش نشان دهید و چطور با آنها در تعامل قرار بگیرید و چه درسهایی از آن اتفاقات بگیرید، تعیین‌کننده خواهد بود نه خود آن اتفاقات.اگر به‌عنوان یک قربانی شرایط، به خودتان بنگرید وشروع کنید به سرزنش کردن همه چیز، فقط دارید برای خودتان مانع تراشی می‌کنید تا به هدفهایتان نرسید. اگر هرگز خودتان را مسئول زندگی خود ندانید هرگز نیز هیچ‌قدمی‌ برای آن بر نخواهید داشت. یکی دیگر از چند ریشه تنبلی همین عدم ریشه تنبلی مسیولیت پذیری است.انتخاب یک شیوه مثبت برای پاسخ گویی به اتفاقات، همان‌قدر آسان است که انتخاب یک شیوه منفی.

اولین قدم این است که دیدگاه خود را عوض کنید تا بتوانید ریشه تنبلی را بخشکانید. فرقی ندارد ریشه تنبلی شما از چه نوع است. هرچه باشد باعث می‌شود هیچ‌کاری انجام ندهید.اگر باور داشته باشید که به اندازه کافی خوب و باهوش نیستید، اگر باور داشته باشید هر چه هم که خوب کار کنید هرگز شاهد نتایج خوبی نخواهید شد، چه انتظاری از خودتان دارید که بخواهید دست به انجام کوچکترین کاری بزنید؟پس بهتر است به خودتان اعتماد داشته باشید و تواناییهای خودتان را بهبود بخشید. تنها باید نسبت به زمان خود متعهد باشید، نسبت به یادگیری علاقه داشته باشید، و نسبت به موفقیت، شور و شوق داشته باشید. آنگاه در نهایت خواهید دید که شما موفق می‌شوید.به‌نظرتان در طول انجام هر کاری اشتباه خواهید داشت؟ بله صد در صد. اما تنها کسی که باید از این اشتباهات بیاموزد خودتان هستید. البته رسیدن به این مرحله کار ساده‌ای نیست، اما باور داشته باشید که هر کدام از ما دارای استعدادها وتوانمندی‌هایی هستیم که واقعا منحصر به فرد است. بقیه ماجرا بستگی به کار و کوشش خودتان دارد.

The post چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *