چرا به هدف‌های خود نمی‌رسیم؟

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات برای پیگیری و پیشبرد اهداف این است که آنها را به صورت پیوسته و ممتد دنبال نمی‌کنیم، اکثر مردم با توجه به غفلتی که برای اجرای اهداف به سراغشان می‌آید، از هدف‌های خود دور می‌مانند.

آرمان: در این مقاله سعی شده است که شما را با روش‌های مختلف پیگیری و پیشبرد اهداف آشنا کنیم تا با پیروی از آن بتوانید با زحمت کمتری به هدف خود برسید. توجه داشته باشید، شما برای رسیدن به هدف باید چیزی برای پیگیری و ردیابی داشته باشید تا بتوانید با توجه به خواسته‌های خود اهداف خود را پیش ببرید. سعی کنید قبل از اجرای اهداف خود درباره سود و یا زیان آنها به اندازه کافی تفکر و تامل کرده باشید و پس از مطمئن شدن از نتیجه آن برنامه خود را برای رسیدن به اهدا‌‌فتان پیاده کنید.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردم نتوانند اهداف خود را دنبال کنند، این است که ما تمایلی برای امتحان کردن یک روش جدید برای پیاده کردن هدف خود نداریم و به طورمعمول از رفتار دیگران کپی برداری می‌کنیم و با توجه به تجربه آنها سعی می‌کنیم مسیرمان را ادامه دهیم. شاید هدفی که شما در ذهن دارید به آسانی قابل دستیابی باشد اما استفاده ازروش‌های نادرست برای رسیدن به این چنین هدفی باعث می‌شود تا از مسیر اصلی‌تان گمراه شوید و درنهایت به هدف خود نرسید. یادتان باشد برای رسیدن به هر هدفی ابتدا باید برنامه ریزی داشته باشید و سپس این برنامه ریزی را به طور منظم و مستمراجرا کنید. یادتان نرود راه‌های زیادی برای رسیدن به اهداف‌تان وجود دارد، فقط کافی است قبل ازاقدام، کمی درباره آن راه‌ها و روش‌ها فکر کرده باشید و با توجه به شرایط خود هدف‌تان را پیگیری کنید.

سعی کنید به صورت روزانه درباره کاری که انجام می‌دهید، فکر کنید و زمان خاصی از طول شبانه روز را برای بررسی اهداف خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید بهتر در مورد کاری که انجام می‌دهید، تمرکز داشته باشید. حتما پیگیر اهداف‌تان باشید. سعی کنید تمامی اهدافی که دوست دارید طی زمان خاصی پیاده کنید را درون یک دفترچه و یا در سیستم کامپیوتری خود ثبت کنید و در روزهایی که زمان کافی در اختیار دارید، اهدافی را که یادداشت کرده‌اید بخوانید و از خودتان بپرسید که این اهداف چگونه می‌توانند در آینده روی زندگی‌تان تاثیرگذارباشند. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا با رغبت بیشتری پیگیر اهداف‌تان باشید.

سعی کنید عملکرد خود را برای پیشبرد هدف‌تان بسنجید، تا با استفاده از جوابی که به دست می‌آورید بتوانید زمان باقی مانده تا رسیدن به هدف‎تان را حدس بزنید. به طورمثال اگر کم کاری کرده‌اید، زمان بیشتری برای پیشبرد اهداف‌تان در نظر بگیرید و یا اگر از برنامه خود جلو افتاده‌اید، شاید بتوانید یک هدف جدید را در برنامه روزانه خود لحاظ کنید. با این کار از هدررفت وقت خود درطول شبانه روزجلوگیری می‌کنید و همین امر نشانه آن است که شما برای رسیدن به هدف‌تان کاملا جدی هستید. در ضمن فکر کردن روی اهداف می‌تواند مسیرهای دیگری را پیش روی‌تان بازکند که با پیروی از آنها راحتر به مقصودتان برسید. چنین رفتارهایی به مرورزمان باعث می‌شوند تا ذهنتان به طورخودکار روش‌های جدید و تازه‌ای را برای پیشبرد اهدافتان در اختیارتان قرار دهد.

دیده شده که بسیاری از مردم تمام وقتشان را برای رسیدن به یک هدف صرف می‌کنند و به دیگرهدف‌های ضروری زندگی کاری ندارند. برای رسیدن به یک هدف بزرگ ابتدا باید آن هدف را به اهداف کوچکتر تقسیم کرد و به مرورزمان به تمامی اهداف که در اصل یک هدف بزرگ است، دست یافت. چرا که دستیابی به اهداف کوچک خیلی راحت‌تر است تا دستیابی به یک هدف خیلی بزرگ. برای مثال برای شروع یک کسب و کار، کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام گیرند. لزومی ندارد که شما حتما در یک مقیاس بزرگ کسب و کار را شروع کنید. برای کسب و کار شما با موارد بسیار زیادی همچون؛ تهیه مواد اولیه، خدمات پس از فروش، لیست اقلام مورد نیاز، نیاز بازار و غیره… روبه‌رو می‌شوید. این کار اگرقرار باشد در یک فروشگاه بزرگ صورت گیرد بدون شک ازعهده یک نفر چه از نظر توانایی جسمی و چه از نظر زمانی بر نخواهد آمد. اگر هم شخصی بتواند از عهده این گونه کارها در حجم بزرگ بر بیاید بدون شک ظرف مدت کوتاهی خسته شده و مجبور می‌شود یا کار را رها کند و یا با دیگران تقسیم کند.هر کاری اصول خاص خود را دارد، شما نمی‌توانید با اعتماد به نفس بالا تمام کارها را پیش ببرید. اگر درانجام چنین کارهایی ممارست کنید، در نهایت شکست خواهید خورد. توجه داشته باشید وقتی شما بخشی از کار را که توانایی انجام آن را دارید انجام می‌دهید، بدون شک به مرور زمان در آن کار خبره خواهید شد. لزومی ندارد که ما از تمام کارها و حرفه‌ها سر در بیاوریم، مهم این است؛ کاری که از ما خواسته می‌شود را به نحو احسن انجام دهیم. این کار در کل به نفع ما خواهد بود. البته کمی مطالعه درباره کارهای غیر تخصصی چیزی از ارزش ما کم نمی‌کند. بلکه بر دانسته‌ها و ارزش ما نیز می‌افزاید. یادتان نرود برای رسیدن به هر هدفی که دارید، ابتدا باید قدم‌های کوتاه و مطمئن بردارید تا بتوانید به مرور زمان پیشرفت کنید.

The post چرا به هدف‌های خود نمی‌رسیم؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *