قیمت بلیط های سفر به فضا چقدر است؟

انسان ها مدت ها است که مرزهای خارج از کره زمین را مقصد نهایی می دانند و در همین راستا همه کشورها در پی تقویت تجهیزات خود برای اکتشاف و استقرار در فضا هستند.

خبرآنلاین: به نقل از ویژوال کپیتالیست، رقابت بر سر رفتن به فضا باعث شده است که خرید و فروش صنایع تجهیزاتی آن بسیار رونق پیدا کند.

از سال ۱۹۶۰ که اولین انسان به فضا قدم گذاشت تا کنون سرمایه گذاری های عظیمی روی فضا انجام شده است و رقابتی بین کشورها ایجاد شده است که چه کسی اول به آنچه که میخواهد دست پیدا می کند.

امروز سه بخش عمده بر اقتصاد فضایی جهانی حاکم هستند:

محصولات و خدمات

این بخش اکثر فعالیتهای تجاری را در صنعت فضایی هدایت می کند. این محصولات و خدمات نیازهای خاصی در ارتباطات از راه دور را بر طرف می کنند.

زیر ساخت

تولید وسایل نقلیه فضایی مانند راکت و مریخ نورد، ایستگاه های زمینی و فضایی و گیرنده هایی مانند ماهواره، گیرنده و پایانه های اینترنت و تلویزیون از نیازهای اساسی تاسیس صنایع هوایی یک کشور است و با افزایش جمعیت جهانی نیاز ما برای حفظ ارتباط با یکدیگرروز به روز تکامل می یابد.

دولتمردان

اکثر آژانس های فضایی مدرن دولت برای ارائه منابع و خدمات بهتر برای شهروندان خود از جمله نظارت ژئوپلیتیکی و ردیابی موشک ها به طور فعال نظارت و ردیابی فضا را انجام می دهند.

سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با فضا در سال های اخیر افزایش یافته است و از ۱.۱ میلیارد دلار در سال های ۲۰۰۰-۲۰۰۵ به ۱۰.۲ میلیارد دلار بین سال های ۲۰۱۲-۲۰۱۸ رسیده است.

علت اصلی رشد سرمایه گذاری در فضا برداشته شدن موانع از سر راه سرمایه گذاران بوده است و در گذشته خود دولت ها یکی از بزرگترین موانع بر سر راه سرمایه گذاری در فضا بوده اند و در همین راستا شرکت های خصوصی یکی از موثرترین عوامل توسعه سرمایه گذاری در فضا بوده اند به طوری که از سال ۲۰۰۰ گلدمن ساکس تخمین می زند ۱۳.۳ میلیارد دلار برای راه اندازی تاسیسات فضایی درفضا هزینه کرده است.

خیلی از این شرکت های خصوصی با حمایت اشخاصی همچون جف بزوز و الون ماسک به سرمایه گذاری در فضا پرداخته اند و با حمایت این افراد و پیشرفت روز افزون تکنولوژی گویا انسان ها هر لحظه به اهداف خود نزدیک تر می شوند.

به عنوان مثال ، گردشگری فضایی را در نظر بگیرید. در حالی که هزینه ها هنوز نجومی هستند اما شرکت های خصوصی مثل بلو ریجن و ورجن آتلانتیک در حال ایده پردازی برای اولین تعطیلات فضایی در اوایل سال ۲۰۲۰ هستند که با استقبال کم نظیری مواجه شده است.

دنیس تیتو در سال ۲۰۰۱ نزدیک به ۲۰ میلیون دلار به یکی از شرکت های خصوصی پرداخت کرد تا اولین توریستی باشد که به فضا قدم می گذارد.

بلیط های پیش پرداخت شده برای پروازهای زیر ۹۰ دقیقه ای در سال ۲۰۲۰ با شرکت ورجن آتلانتیک به قیمت ۲۵۰،۰۰۰ دلار به فروش رسیده اند.

The post قیمت بلیط های سفر به فضا چقدر است؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *