ضرورت تهیه طرح جامع خطرپذیری سیلاب

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشوربا اشاره به آسیب‌ها و خسارات ناشی از سیل اخیر بر زیرساخت‌های شهرها و روستاهای کشور بر اولویت‌بندی تهیه طرح‌های لازم در مناطق با خطرپذیری بالا در سطح کشور تاکید و از آمادگی وزارت کشور برای همکاری و هماهنگی در زمینه تدوین این طرح‌ها خبر داد.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: وقوع سیل در ۲۵ استان کشور طی روزهای پایانی سال گذشته و فروردین امسال بیش از پیش ضرورت همکاری و همفکری دستگاه‌های مسئول برای برنامه‌ریزی جهت کاهش مخاطرات ناشی از حوادث طبیعی را نشان می‌دهد و در این راستا معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با توجه به وظایف خود آماده همه نوع همکاری و همفکری و تعامل با دستگاه‌های مسوول، نهادهای عمومی غیردولتی و مراکز علمی، پژوهشی با هدف ارتقای سطح ایمنی شهرها و روستاها و کاهش خطرپذیری آن‌ها و به حداقل رساندن خسارات وارده به زیرساختها است.

وی با بیان اینکه در جریان سیل اخیر برخی اماکن عمومی، منازل و زیرساخت‌های شهری و روستایی مناطق سیل‌زده در دقایق اولیه وقوع حادثه دچار آسیب‌های زیادی شدند، اظهار کرد: با توجه به گستردگی پهنه‌ها و وضعیت حوضه‌های آبریز و شرایط استقرار جمعیت در آن‌ها،‌ آسیب‌شناسی اتفاقات اخیر بیش از هر زمان دیگری به عموم مدیران و مسوولان ضرورت برنامه‌ریزی لازم جهت آمادگی و پیشگیری از خطرات ناشی از سیل را یادآور می‌کند.

جمالی‌نژاد افزود: در حال حاضر یکی از اولویت‌ها تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب استان توسط وزارت نیرو و با همکاری  سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط است که هرچه زودتر نهایی و برای اجرا ابلاغ شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: اصلاح شرح خدمات طرح‌های توسعه شهری با رویکرد شناخت و مدیریت خطر بلایا با تاکید بر سیل در شهرها می‌تواند در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و سازمان برنامه و بوجه کشور قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی در پایان گفت: این موضوع در سند آسیب‌شناسی مدیریت بحران کلانشهرها، مصوب ۱۱ مرداد۱۳۹۶ هیات وزیران مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

نوشته ضرورت تهیه طرح جامع خطرپذیری سیلاب اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *