سلبریتی هایی که تغییراتی بزرگ در جهان ایجاد کردند/تصاویر

گر چه برخی از افراد پس از رسیدن به ثروت و شهرت، خودشان را گم می‌کنند، اما برخی دیگر از ستاره‌ها هستند که از قدرت‌شان برای کمک به مردم در نقاط مختلف جهان استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید با ستاره‌هایی که با کمک‌های خیرخواهانه خود تغییرات بزرگی در جهان ایجاد کردند آشنا شوید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

برترین‌ها: اگر چه برخی از افراد پس از رسیدن به ثروت و شهرت، خودشان را گم می‌کنند، اما برخی دیگر از ستاره‌ها هستند که از قدرت‌شان برای کمک به مردم در نقاط مختلف جهان استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید با ستاره‌هایی که با کمک‌های خیرخواهانه خود تغییرات بزرگی در جهان ایجاد کردند آشنا شوید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی به عنوان یکی خیرترین ستاره‌های عصر حاضر معرفی شده است. او تمام زندگی خود را وقف سینما کرد، اما پس از این که برای یک سفر به کلمبیا رفت و شرایط مردم آن سرزمین را دید، به کار‌های خیرخواهانه و موضوعات پناهندگی علاقمند شد. اخیرا او کمی از دنیای سینما عقب کشیده تا تمرکز بیشتری را بر حمایت سازمان هایی، چون UNICEF و UNHCR بگذارد. او زمانی که همسر برد پیت بود، به کمک او موسسه جولی-پیت را به راه انداختند که هدف اش حمایت از کودکان پناهنده بود. البته کار‌های خیرخواهانه او به همین جا ختم نمی‌شود، او فعالیت‌های زیادی، از سرپرستی چند کودک گرفته تا سفر به نقاط محروم جهان را انجام داده است. بدون شک می‌توان گفت که آنجلینا جولی شهرت و ثروت اش را در کار خیر خرج کرده است.

بیانسه

بیانسه

بیانسه یکی از پردرآمدترین ستاره‌های جهان است، اما شهرت و ثروت او ذره‌ای از روحیه بشردوستانه اش کم نکرد. او هیچوقت گذشته‌اش را فراموش نمی‌کند، از این رو با کمک‌های خیرخواهانه اش، همیشه قدردان آنچه به دست آورده، می‌باشد. او یک موسسه خیره برای قربانیان طوفان کاترینا به راه انداخت. علاوه بر آن، موسسه دیگری برای کمک به نیازمندان در سراسر جهان، از نپال گرفته تا هائیتی، به راه انداخت. او همچنین برای برابری جنسیت فعالیت‌های زیادی، چه در کشور خود و چه در کشور‌های مختلف جهان، انجام داد. او حتی یک خانه به قیمت ۷ میلیون دلار در هیوستون را خریداری کرد و آن را در اختیار مردم بی‎سرپرست گذاشت.

لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی‌کاپریو

لئوناردو دی‌کاپریو تنها یک ستاره جذاب و خوش استایل نیست؛ او جز ظاهری جذاب، شخصیتی دوست‎داشتنی نیز دارد. او به محیط زیست خود اهمیت زیادی می‌دهد، به طوری که ۷ میلیون دلار را صرف حفظ اقیانوس و سواحل آن کرد. او در مورد تغییرات آب‌و‌هوایی کره زمین سخنرانی‌های بسیاری کرد و گفت: «مشکلی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، مشکلی فردی نیست، بلکه به تمام افرادی که روی این کره زندگی می‌کنند، باز می‌گردد. هوای پاک حق تمام مردم است.» او از سن ۲۴ سالگی موسسه‌ای را برای حفظ و حمایت از طبیعت و حیات ‎وحش تاسیس کرد و تا همین امروز به فعالیت‌های خیرخواهانه خود ادامه داد. هدف این موسسه ایجاد فضایی همیشه سالم و پاک برای ساکنین زمین، است.

التون جان

التون جان

التون جان یکی از بزرگ‌ترین کمک‎ها را به مرکز تحقیقات ایدز کرده است. او خودش موسسه خیره‌ای را در دهه ۸۰ میلادی تاسیس کرد تا به افرادی که با بیماری ایدز دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کند. او همچنین هر سال، بسیاری از افراد مشهور در عرصه موسیقی و سینما را به خانه خود دعوت می‌کرد تا از آن‌ها برای موسسه خود کمک‌های مالی جمع‌آوری کند. این موسسه از زمان تأسیس خود توانسته برای پروژه‌های مربوط به پیشگیری و درمان بیماری ایدز در نقاط مختلف جهان ده‌ها میلیون دلار جمع کند. یکی دیگر از خدمات این موسسه کمک به افرادی است که محکوم به ادامه زندگی با بیماری ایدز هستند.

جان لجند

جان لجند از همان دوران کودکی، آرزو داشت که یک روز بزرگ شود و از قدرتی که دارد برای ایجاد برابری و عدالت در جهان استفاده کند. او خیریه‌ای برای مبارزه با فقر راه انداخت. این موسسه در مناطق محرومی چون آفریقا، خدمات بهداشتی و درمانی مانند آب آشامیدنی، ارسال می‌کرد. او حتی برنامه‌ای با نام «Show Me Campaign» تهیه کرد که در آن تمرکزش را روی دو موضوع گذاشت: فراهم کردن شرایط لازم برای تحصیلات کودکان و آزاد کردن زندانیان. او با وجود شهرت و ثروتی که دارد، هیچگاه از حال دل دردمندان جامعه غافل نشد و برای ایجاد عدالت در جهان، دست به هر کاری زد.

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز به همراه خواهرش لیندا در سال ۲۰۰۹، موسسه خیریه‌ای را به راه انداخت. هدف این موسسه کمک به کودکان و مادران و بالا بردن کیفیت مراقبت‌های بهداشتی برای آنها بود. در واقع این موسسه، لوازم مورد نیاز افراد را بدون گرفتن هزینه‌ای از آنها، در اختیارشان قرار می‌دهد. این موسسه حتی با بیمارستان کودکان در لس آنجلس هم همکاری دارد. علاوه بر همه اینها، جنیفر به موسسات خیریه دیگری در نقاط مختلف آمریکا کمک‌های قابل ملاحظه‌ای می‌کند.

جکی چان

جکی چان

جکی چان هنرپیشه، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس، بدل‌کار و خواننده هنگ‌کنگی است که از دهه‌های قبل، فعالیت خیرخواهانه خود را آغاز کرده است. او ابتدا تمرکزش را بر جوانان هنگ کنگی گذاشت، اما به تدریج محدوده فعالیت را گسترش داد و تمام ساکنین هنگ‎کنگ را تحت حمایت خود قرار داد. او کمک‌های پزشکی را در اختیار مردمی که در جریان بلا‌های طبیعی آسیب دیدند، قرار می‌داد. او در سال ۲۰۰۴، موسسه خیریه‌ای با هدف کمک به کودکان و افراد مسن در چین راه انداخت. پس از آن، در سال ۲۰۱۱، خیریه‌ای در اروپا با هدف کمک رسانی به مردم آفریقا و اروپا احداث کرد. همین فعالیت‌های خیرخواهانه او بر محبوبیت جهانی‎اش افزود.

شارلیز ترون

شارلیز ترون

شارلیز ترون ستاره‌ای ست که در شهری کوچک در جنوب آفریقا بزرگ شد. او از نزدیک لمس کرد که HIV و ایدز با مردم کشورش چه کرد؛ از این رو زمانی که به قدرت رسید، سعی کرد که تا جای ممکن ذره‌ای از این مسیبت بکاهد. او در سال ۲۰۰۷، موسسه خیریه‌ای را با نام خودش در آفریقا برای کمک به جوانان و جلوگیری از بیماری‌های کشنده تاسیس کرد. با حمایت موسسه‌های دیگر، او خیلی زود توانست که فعالیت‌های خیرخواهانه خود را در سطح جهانی نه تنها در زمینه جلوگیری از بیماری‌ها، بلکه در زمنیه مقابله با خشونت علیه زنان، گسترش دهد. او برای پیش بردن تحقیقاتی که در زمینه سرطان تخمدان انجام می‌شد، کمک‌های قابل ملاحظه‌ای کرد.

برد پیت

برد پیت

درست شبیه همسرش سابق اش، آنجلینا جولی، برد پیت نیز در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی شرکت می‌کند. او از قدرت و ثروت اش برای تغییر جهان استفاده کرد. او در نیواورلئان خانه‌ای برای قربانیان طوفان کاترینا ساخت. البته او به ساخت یک خانه اکتفا نکرد، بلکه موسسه‎ای با نام «درستش کنید» تشکیل داد و از مردم خواست تا به آن شهر و بازسازی خانه‌هایش کمک کنند. همین فعالیت‌های خیرخواهانه او باعث شد که او برای گرفتن حمایت‌های مالی با باراک اوباما، دیداری داشته باشد و فعالیت‌هایش را با سرعت و قدرت بیشتری پیش ببرد.

The post سلبریتی هایی که تغییراتی بزرگ در جهان ایجاد کردند/تصاویر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *