ثروتمندترین طراحان مد در جهان/تصاویر

مجله فوربز هر ساله فهرستی از ثروتمندترین افراد جهان را معرفی می‌کند.

برترین‌ها: او این بار به سراغ ثروتمندترین طراحان مد جهان رفته است. اگر شما هم دوست دارید که با ثروتمندترین طراحان جهان و سرمایه آن‌ها آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

رالف لورن

رالف لورن: ۵.۹ میلیارد دلار

رالف لورن طراح مد و میلیاردر اهل ایالات متحده آمریکا است که به خاطر برند «Polo Ralph Lauren» مشهور شده است. او ابتدا خط تولید پوشاک مردانه را راه اندازی کرد و به دنبال موفقیت‌های بیشتر، پوشاک بانوان را نیز ایجاد نمود. او همچنین خط تولید پولو اسپرت، به منظور تولید پوشاک ورزشی، در سال ۱۹۹۳ را راه‌اندازی کرد. هم اکنون محصولات این شرکت شامل پوشاک غیررسمی آقایان و بانوان، لوازمی، چون کیف و غیره، عطرها، برخی لوازم خانه مانند (حوله و غیره) می‌باشند. فایننشیال تایمز درآمد شرکت او را در سال ۲۰۰۹ بیش از ۵ میلیارد دلار ارزیابی کرد. همچنین سود خالص این شرکت در سال ۲۰۰۹ بالغ بر ۴۰۶ میلیون دلار بود. در سال‌های اخیر به دنبال موفقیت‌های هنگفت پولو، فوربز ثروت شخصی لورن را حدود ۶ میلیارد دلار تخمین زده و او بین ۲۰۰ فرد ثروتمند جهان و دهمین ثروتمند دنیای مد و فشن قرار گرفت.

اندرس هولش پاولسن

اندرس هولش پاولسن: ۷.۲ میلیارد دلار

اندرس هولش پاولسن کارآفرین و سرمایه‌دار اهل دانمارک است که به عنوان مالک و مدیرعامل شرکت بست‌سلر «Bestseller» فعالیت می‌کند. او به همراه پدرش این شرکت را در سال ۱۹۷۵ راه اندازی کردند. در سال ۱۹۹۰، یعنی زمانی که او ۲۸ سال داشت، پدرش او را به عنوان تنها مدیر این شرکت معرفی کرد. او در آن سن کم توانست نام خودش را در میان برترین طراحان مد و فشن جای دهد و به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته شود. ارزش سرمایه خالص او ۷.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

جورجو آرمانی

جورجو آرمانی: ۸.۶ میلیارد دلار

جورجو آرمانی طراح لباس سرشناس ایتالیایی است که بیشتر به خاطر طراحی پوشاک مردانه شناخته شده است. او شرکت خود را در سال ۱۹۷۴ بنیان گذاشت و در آستانه قرن بیست و یکم به‌عنوان موفق‌ترین طراح از ایتالیا فراتر رفت. آرمانی پس از فعالیت مختصری در پزشکی و عکاسی، تنها بر حسب اتفاق وارد صنعت مد شد. او پس از خدمت نظام وظیفه، در فروشگاه بزرگ لاریناسکنت در میلان آغاز به کار کرد سپس در سال ۱۹۴۶ به عنوان طراح در شرکت پوشاک مردانه نینو کروتی هیتمن استخدام شد. او در سال ۱۹۷۴ نخستین مارک لباس مردانه و یک سال بعد اولین مجموعه لباس زنانه‌اش را معرفی کرد. در سال ۲۰۰۰ مجله فوربز، جورجو آرمانی را به عنوان موفق‌ترین طراح دنیا معرفی کرد. او با سرمایه ۸.۶ میلیارد دلاری خود، به عنوان یکی از ثروتمندترین طراحان مد جهان شناخته می‌شود.

هاینریش دایشمان

هاینریش دایشمان: ۱۰.۶ میلیارد دلار

هاینریش دایشمان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای کفش و پوشاک ورزشی در آلمان است که در سال ۱۹۱۳ توسط هاینریش دایشمان در شهر اسن در نوردراین-وستفالن تأسیس شد. در واقع این بیزنس توسط پدربزرگ هاینریش دایشمان آغاز شد. پس از مرگ او در جنگ جهانی دوم، همسرش مدیریت این شرکت را به عهده گرفت و آن را به پسرش یعنی پدر هاینریش سپرد. پدر هاینریش پس از فارغ التحصیلی تمام توان و انرژی اش را روی این شرکت گذاشت. این شرکت پس از جنگ جهانی دوم، برای کمک به جنگ زده ها، کفش‌های تولیدی خود را با کمترین قیمت در اختیار مردم قرار می‌داد. علاوه بر آن، آن‌ها کفش‌های دسته دوم مردم را با کفش‌هایی نو مبادله می‌کردند. هاینریش پس از پدرش مدیریت این شرکت را به عهده گرفت و با تاسیس ۳۷۰۰ فروشگاه در ۳۴ کشور، آن را در کل اروپا گسترش داد. او با ۱۰.۶ میلیارد دلار سرمایه، از ثروتمندترین طراحان مد و فشن در جهان شناخته می‌شود.

آلن و ژرارد ورتیمر

آلن و ژرارد ورتیمر: ۱۲.۷ میلیارد دلار

آلن ورتیمر کارآفرین، سرمایه‌دار، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی فرانسوی است، پ که به همراه برادرش ژرارد ورتیمر، مالکین اصلی شرکت شنل بشمار می‌آیند. این دو برادر شرکت شنل را از پدربزرگ شان، پیر ورتیمر، به ارث بردند. در واقع شرکت شنل در سال ۱۹۰۹ میلادی توسط دوزنده‌ای به نام کوکو شانل و شریک اش پیر ورتیمر تأسیس شد. پس از مرگ شنل، پیر این شرکت را اداره کرد و آن را به دست نوه هایش سپرد. این شرکت امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موسسه‌های طراحی مد و پوشاک زنانه شناخته می‌شود. آلن و ژرارد هر کدام با سرمایه‌ای حدود ۱۲.۷ میلیارد دلار، از ثروتمندترین طراحان مد در جهان به حساب می‌آیند.

تاداشی یانائی

تاداشی یانائی: ۱۷.۶ میلیارد دلار

تاداشی یانائی کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی ژاپنی است که در سال ۱۹۸۴ شرکت فست ریتیلینگ «Fast Retailing» را تأسیس نمود و در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره این شرکت فعالیت می‌کند. او شغل پدر خود، که یک خیاطی داشت، را ادامه داد با گسترش آن توانست کار خود گسترش دهد. یانائی در آخرین رتبه‌بندی انجام شده توسط بلومبرگ، در سال ۲۰۱۹ با دارایی خالص ۱۷٫۶ میلیارد دلار، در رتبه ۳۵ از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.

استفان پیرسون

استفان پیرسون: ۱۹.۷ میلیارد دلار

استفان پیرسون بازرگان و کارآفرین سوئدی است که به گزارش مجله فوربز، ثروتمندترین فرد سوئد در سال ۲۰۱۲ شناخته شده‌است. پیرسون، رییس هیئت مدیره و سهامدار اصلی شرکت اچ اند ام است که توسط پدر او ارلینگ پیرسون، در سال ۱۹۴۷ تأسیس شد. او در سال ۱۹۸۲ از سوی پدرش، به عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت اچ اند ام، منصوب شد و تا سال ۱۹۹۸ در این مقام باقی‌ماند و از آن سال به بعد نیز، به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت، فعالیت می‌نماید. فوربز، ارزش دارایی‌های پیرسون را، معادل ۱۹.۷ میلیارد دلار برآورد کرده و او را در رتبه ۸ از ثروتمندترین افراد جهان و رتبه ۴ ثروتمندترین طراحان جهان ذکر نموده است. پیرسون همچنین دارای سهام قابل‌توجهی، در شرکت سوئدی هگزاگون می‌باشد. او به عنوان حامی مالی و اسپانسر اصلی باشگاه فوتبال دیورگاردن سوئد نیز، محسوب می‌شود.

فرانسوا پینو

فرانسوا پینو: ۲۳.۷ میلیارد دلار

فرانسوا پینو کارآفرین و بازرگان فرانسوی است که در سال ۱۹۶۳ شرکت کرینگ «Kering» را تأسیس نمود. این شرکت شامل چندین برند لوکس به نام‌های گوچی، الکساندر مک‌کوئین، ایو سن لوران و بالنسیاگا می‌باشد. او با موفقیت‌هایی که در صنعت مد و فشن به دست آورد، توانست سرمایه خود را تا ۲۳.۷ میلیارد دلار افزایش دهد. این بیزنسمن فرانسوی و کلکسیون دار هنری، مدیریت چندین مجله فرانسوی را نیز به عهده دارد. با تمام اینها، او در حال حاضر به عنوان سومین طراح ثروتمند جهان معرفی شده است.

برنار آرنو

برنار آرنو: ۵۸.۸ میلیارد دلار

برنار آرنو تاجر، کارآفرین و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی است. به گفته مجله فوربز، او با دارایی خالص ۵۸.۸ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد در اروپا و چهارمین فرد ثروتمند جهان معرفی شده است. او LVMH را، در سال ۱۹۸۹ خریداری کند تا به این طریق کنترل ۲۴٪ درصد از این گروه را در اختیار گیرد. او با موفقیتی که در کمپانی ال و ام هاش کسب کرده بود، شروع به سر هم کردن تکه‌های سوپرمارکت کالا‌های لوکس خود نمود. آرنو از آن زمان تاکنون شرکت را با برنامه توسعه جاه‌طلبانه‌ای پیش برد و کمپانی ال و ام هاش را تبدیل به بزرگ‌ترین گروه تجاری کالا‌های لوکس در دنیا کرد. برنارد آرنو توانایی ویژه‌ای در کشف استعداد‌های بازار دارد. خوب می‌داند چه محصولی را باید در کجا عرضه کرد و چه محصولی در بازاری با استقبال روبه‌رو نخواهد شد و قطعاً به همین دلیل است که مجموعه تحت مدیریت او بزرگ‌ترین شرکت در عرصه لوازم لوکس است. این شرکت خود دارای ۵۰ زیرمجموعه است که هر کدام از مارک‌های معروفی هستند و در یک یا چند شاخه، بهترین محصولات را تولید می‌کنند. برنار با ۵۸.۸ میلیارد دلار سرمایه به عنوان دومین طراح ثروتمند جهان معرفی شده است.

آمانسیو اورتگا

آمانسیو اورتگا: ۸۲.۵ میلیارد دلار

آمانسیو اورتگا تاجر اسپانیایی، فعال در صنعت مد و مؤسس شرکت ایندیتکس می‌باشد که در حال حاضر به عنوان ششمین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین طراح در اسپانیا شناخته می‌شود. او مالک و مؤسس فروشگاه‌های زار، برشکا، ماسیمو دوتی، دولچه گابانا و ده‌ها برند و فروشگاه‌های خرده‌فروشی پوشاک نیز می‌باشد. میزان دقیق دارایی‌های اورتگا نامشخص است، ولی مجله فوربز در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ رتبه ۱ را در فهرست ثروتمندترین طراحان جهان، با سرمایه ۸۲.۵ میلیارد دلار به او داده است.

The post ثروتمندترین طراحان مد در جهان/تصاویر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *