افتتاحیه سالن همایش هدایت و گردهمایی راهنمایان شرکت مسافرتی ققنوس

شرکت مسافرتی ققنوس

شرکت مسافرتی ققنوس یکی از قدیمی‌ترین و برترین شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری ایران است که با بیش از ۴۰ سال فعالیت درخشان، همواره به‌عنوان یکی از کسب و کارهای پیشرو ایرانی شناخته می‌شده است.

هدف شرکت ققنوس از ابتدای تاسیس در سال ۱۳۵۸ تا کنون، ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات در تمامی زمینه‌های سفر و گردشگری و بالا بردن جایگاه گردشگران ایرانی در سرتاسر جهان بوده است. در همین راستا و به منظور تضمین کیفیت تورهای نوروزی ۹۹ شرکت ققنوس، روز گذشته همایشی در محل این مجموعه در خیابان شریعتی برگزار شد.

این نشست با حضور راهنمایان گردشگری شرکت مسافرتی ققنوس، کارشناسان فروش تورهای جهانگردی و مدیران این مجموعه صورت گرفت. هدف اصلی از برگزاری این نشست، هماهنگی هر چه بیشتر راهنمایان گردشگری تورهای نوروز ۹۹، بررسی چالش‌های پیش‌روی راهنمایان تورهای نوروزی، و ارائه راهکار برای افزایش حداکثری کیفیت تورهای نوروز ۹۹ و در نتیجه رضایت گردشگران بود.

با گزارش ما از برگزاری این نشست در محل شرکت مسافرتی ققنوس همراه باشید.

گردهمایی راهنمایان شرکت مسافرتی ققنوس روز گذشته از ساعت ۱۰ صبح در دفتر مرکزی این مجموعه در خیابان دکتر شریعتی آغاز شد.

این نشست با آئین افتتاحیه سالن همایش‌های شرکت مسافرتی ققنوس آغاز شد. این سالن با ظرفیت ۱۰۰ نفر و با جدیدترین امکانات صوتی، تصویری و نورپردازی در ساختمان مرکزی ققنوس راه اندازی شده است.

سالن همایش‌های ققنوس مکانی مناسب برای برگزاری نشست‌ها، جشن‌ها و کلاس‌های آموزشی این شرکت است که به طور مداوم برای افزایش کیفیت خدمات ققنوس برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور مدیران، کارکنان و راهنمایان شرکت مسافرتی ققنوس برگزار شد و به یاد شادروان هدایت احمدی (موسس شرکت مسافرتی ققنوس)، «سالن هدایت» نام گرفت. هدایت احمدی (۱۳۹۷-۱۳۲۴) از قدیمی‌ترین فعالان صنعت گردشگری ایران بود که در طول عمر گهربار خود همواره با بینشی دقیق و دانشی به‌روز، نیازهای صنعت گردشگری ایران را پیش‌بینی کرده و در راه توسعه این صنعت گام برداشت به طوریکه به گواه بسیاری از فعالان و متخصصان این صنعت، وی را به حق می‌توان «پدر صنعت گردشگری ایران» نامید.

شرکت مسافرتی ققنوس

پس از مراسم افتتاحیه سالن هدایت، گردهمایی راهنمایان شرکت مسافرتی ققنوس با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود ملی ایران آغاز شد و با پخش فیلم کوتاهی از زندگینامه مرحوم احمدی و تاریخچه ققنوس ادامه یافت.

پس از آن مدیرعامل شرکت مسافرتی ققنوس، جناب آقای آزاد احمدی، ضمن خوشامدگویی به میهمانان از برنامه‌های آتی ققنوس برای افزایش سطح کیفی خدمات سخن گفتند. ایشان ضمن اشاره به چشم انداز شرکت ققنوس بیان کرد قصد دارد به‌عنوان برند برتر و اصلی‌ترین مرکز خدمات گردشگری کشور به جایگاهی برسد که هر شخص و یا آژانس همکاری که قصد دارد سفری متفاوت و خاص را برای خود و یا مشتری خود تجربه کند و یا از قیمت متناسب با کیفیت سفر خود اطمینان داشته باشد، فقط ققنوس را انتخاب کند.

همچنین ققنوس به عنوان پیشتاز صنعت گردشگری کشور، می‌کوشد تا با ارتقای حداکثری سطح کیفی خدمات خود، با بهره‌گیری از نیروی انسای متخصص، تکنولوژی‌های نوآورانه و ارتباطات موثر، تمام نیازها و مراحل سفر، همایش‌ها و سمینارها را، هرچند پیچیده و دشوار، پیش بینی و برآورده کرده و به تغییر سبک سفرهای ایرانگردی و جهانگردی مردم کمک کند.

جناب آقای آزاد احمدی در ادامه بیانات خود ضمن اشاره به اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ارتقا کیفیت خدمات گردشگری، از راه اندازی سیستم جامع اتوماسیون شرکت ققنوس و تبدیل این مجموعه به یکی از اولین کسب و کارهای الکترونیکی (e-business) صنعت گردشگری ایران خبر داد.

در گام بعدی این همایش جناب آقای حامد بیک زند، معاونت بازاریابی و ارتباط با مشتریان مجموعه ققنوس پشت تریبون رفت. جناب آقای بیک زند سخنرانی خود را با مزایای استفاده از سیستم جامع اتوماسیون شرکت ققنوس و استفاده از فرم‌های نظرسنجی آنلاین آغاز کرد. ایشان با بیان این نکته که استفاده از سیستم جامع ارتباط با مشتریان می‌تواند با ثبت سوابق و سلایق مشتریان، به ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد برای مشتریان کمک کند افزود: امروزه مدیریت ارتباط مشتری (CRM) به مبحثی قدیمی در دنیا تبدیل شده است و مفهوم مدیریت تجربه مشتری (CEM) جای آن را گرفته است. ما نیز در ققنوس در تلاشیم تا استفاده از اطلاعات بدست آمده از مشتریان، تجربه‌های منحصر به فردی برای آنان ایجاد کنیم.

جناب آقای بیک زند در ادامه با بررسی آمار و اطلاعات بدست آمده از نظرسنجی‌های انجام شده از مسافران در سال‌های گذشته، مواردی که می‌تواند تجربه و رضایت بهترین برای گردشگران ایجاد کنند را بیان کردند. همچنین در انتهای صحبت‌های جناب آقای بیک زند، از شاخص‌های ارزیابی عملکرد جدید راهنمایان شرکت مسافرتی ققنوس رونمایی که بر اساس یافته‌های فرم‌های نظرسنجی مسافران بدست آمده بود رونمایی شد.

در ادامه مراسم و پس از سخنرانی جناب آقای بیک زند. نوبت به تجلیل از پیشکسوتان عرصه راهنمایی گردشگری رسید. شرکت مسافرتی ققنوس معتقد است راهنمایان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر صنعت گردشگری، نقش تعیین کننده‌ای در خلق تجربه سفری رضایت بخش برای مسافران ایفا می‌کنند.

با همین عقیده، ققنوس در بیش از ۴۰ سال فعالیت خود با درکی عمیق نسبت به جایگاه و نقش موثر راهنمایان در این صنعت، در تلاش بوده است تا با استفاده از مهارت‌های راهنمایان، به انتخاب اول گردشگران بدل گردد.

بدین منظور در این مراسم مدیریت شرکت مسافرتی ققنوس از سه تن از راهنمایان گردشگری این شرکت که بیش از ۳۰ سال سابقه همکاری با این مجموعه را داشتند تجلیل کرد.

شرکت مسافرتی ققنوس

آقایان غلامحسین سالمی، سیامک صوفی سیاوش و قاسم شمشیرگران هر سه از قدیمی‌ترین و اولین راهنمایان گردشگری ایران هستند که برخی از آنها بیش از ۵۰ سال برای اعتلای صنعت گردشگری ایران تلاش کرده‌اند.

پس از تجلیل از راهنمایان پیشکسوت شرکت ققنوس و صرف ناهار، نوبت به جلسه هماهنگی و پنل گفتگوی راهنمایان و مدیران شرکت مسافرتی ققنوس رسید.

در این پنل راهنمایان گردشگری ققنوس به بیان چالش‌ها و پیشنهادات خود برای افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت تورهای شرکت ققنوس، به‌ویژه تورهای نوروز ۹۹، پرداختند. مدیران و کارشناسان شرکت مسافرتی ققنوس نیز ضمن شنیدن تمامی پیشنهادات و انتقادها، به سوالات راهنمایان پاسخ داده و ضمن تشکر از آنها، به تلاش ققنوس برای رفع معضلات و بهبود تورها اشاره کردند.

در نهایت نیز گردهمایی راهنمایان شرکت مسافرتی ققنوس با اهدای یادبود به راهنمایان و ثبت عکس یادگاری به پایان رسید.

نوشته افتتاحیه سالن همایش هدایت و گردهمایی راهنمایان شرکت مسافرتی ققنوس اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *