‌اخذ مجوز برای مرمت خانه مصدق

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: سه هزار و ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در استان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

ایسنا: حجت الاسلام فخرالدین صابری در نشست مطبوعاتی پیش از ظهر امروز اظهار کرد: صنعت گردشگری نقش بسزایی در اشتراک‌گذاری ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جوامع مختلف دارد.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته جایگاه این صنعت در کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته که تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه گواه این ادعا است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های البرز درحوزه گردشگری توضیح داد: این استان جاذبه‌های طبیعی مختلفی چون کوهستان، کویر، مناطق ییلاقی را در خود جای داده و به نوعی کلکسیونی از جذابی‌های طبیعی است و در کنار آن شاهد آثار تاریخی شاخصی مثل تپه ازبکی، کاروانسرای شاه عباسی، کاخ سلیمانیه، خانه مصدق و …در دل این استان هستیم که می توانند به نیاز گردشگران به خوبی پاسخ دهد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی ابراز کرد: در حال حاضر سه هزار و ۳۰۰ نفر هنرمند صنایع دستی به صورت انفرادی و خانگی و ۸۹۰ نفر هم در کارگاه‌های گروهی صنایع دستی مشغول به کار هستند.

این مسئول با اشاره به تعداد بیمه شدگان رشته‌های مختلف صنایع دستی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر هزار و ۳۲۸ هنرمند صنایع دستی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند.

حجت الاسلام صابری توضیح داد: از تعداد ۳۵۰ رشته صنایع دستی، ۷۲ رشته در البرز فعال است که از میان آنها گلیم بافی، سفال و سرامیک، صنایع چوبی، زیورآلات سنتی و نقاشی روی چرم شاخص هستند.

وی ادامه داد: فعالیت در رشته‌های مختلف صنایع دستی باعث اشتغالزایی برای بیش از چهار هزار نفر شده که البرز ظرفیت بیشتری از اشتغال موجود را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه های صنایع دستی در البرز گفت: در حال حاضر تنها یک بازارچه صنایع دستی در مشکین دشت فعال است و با رایزنی به دنبال ایجاد این نوع بازارچه در تمامی شهرستان‌های استان هستیم.

این مسئول در ادامه به وضعیت کاخ سلیمانیه اشاره کرد و گفت: مرمت این کاخ به اتمام رسیده و عملیات لازم برای تامین امنیت این مجموعه تاریخی نیز صورت گرفته و به زودی درهای این کاخ به روی مردم باز می شود.

وی با اشاره به وضعیت کاروانسرای شاه عباسی که به دلایلی تعطیل شده است، افزود: با رایزنی های صورت گرفته به دنبال رفع مشکل این کاروانسرا هستیم تا بتواند مجددا فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه مجوز بازسازی خانه مصدق نیزاخذ شده، توضیح داد: برای بازکردن درهای این خانه به روی گردشگران باید اشیاء و اسناد این خانه ساماندهی شوند و ساختمان هم بازسازی شود.

حجت الاسلام صابری تاکید کرد: مجوز مرمت این خانه اخذ شده ‌و تا پایان سال بخشی از مرمت این خانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البرز ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد ولی بسیاری از آنها ناشناخته باقی مانده افزود: برای معرفی این جاذبه ها علاوه بر همکاری رسانه ها به تعامل بین بخشی نیاز است چون در استان‌هایی که در بحث توسعه گردشگری به موفقیت رسیده اند؛ تمام دستگاه ها به صورت یکپارچه عمل می‌کنند.

The post ‌اخذ مجوز برای مرمت خانه مصدق appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *