۶ راه ساده برای کم کردن استفاده از پلاستیک در سفر

میزان پلاستیک تولیدی در ایران ۱۷ هزار تن است و اگر روند رها کردن‌ آنها در طبیعت به همین شکل ادامه پیدا کند، دیگر برگشتن به نقاطی که تا دیروز دیدنی بودند، ناممکن می‌شود. سفر به جزیره هرمزی که زیر خلوارها زباله و پلاستیک مدفون شده، چه فایده‌ای خواهد داشت؟

استفاده نکردن از پلاستیک سخت است، به خصوص اگر در سفر باشیم. شاید فکر کنیم یک پلاستیک ضرر چندانی به طبیعت نمی‌زند، ولی باید بدانیم خیلی‌ها مثل ما فکر می‌کنند و مسئولیت را بر گردن دیگری می‌اندازند.

احساس تعلق نداشتن به یک نقطه باعث می‌شود، چندان در قبالش احساس مسئولیت نکنیم، ولی ما قرار نیست فقط یک بار به هرنقطه سفر کنیم.

مواد پلاستیکی فقط  طبیعت را نازیبا نمی‌کنند. براساس مطالعات انجام شده، تجزیه پلاستیک در دریا، دریاچه و رودخانه ممکن است تا صدها سال طول بکشد. روند تجزیه آنها در مراکز دفن هم بسیار طولانی‌ست.

باید بدانیم زمینی که در آن زندگی می‌کنیم متعلق به فرزندان‌مان هم هست. آنها هم حق دارند به اندازه ما از زندگی در این زمین لذت ببرند و به جای زباله‌های رها شده در هر نقطه، تصویری شفاف و تمیز ببینند.

بنابراین هرکدام از ما با انجام کارهای ساده‌ای می‌توانیم میزان پلاستیک مصرفی‌مان را کم کنیم و مسئولیت‌مان را در قبال طبیعت انجام دهیم.

بطری برای نوشیدن آب

۱-جزو آن دسته‌ای هستید که زیاد تشنه می‌شوند و آب می‌نوشند؟ برای کم کردن استفاده از پلاستیک می‌توان مقدار آب مصرفی را داخل یکی دو بطری ریخت و با خود همراه داشت.

۲-همراه داشتن ظرف و لیوان شخصی هم می‌تواند میزان پلاستیک مصرفی را پایین بیاورد. ظرف‌هایی از جنس بامبو در بازار هست که ارزان و سبک‌اند و حمل‌ونقل‌شان هم آسان است.

۳-به جای ریختن میوه، سبزیجات و خوراکی‌های دیگر در پلاستیک‌های جداگانه، آنها را در ظروف دربسته یا در یک کیف پارچه‌ای بگذارید. همراه داشتن کیف پارچه‌ای برای خریدهای دیگر هم به کار می‌آید.

بیشتر بخوانید: چطور با سالمندان سفر کنیم؟

میوه در ظرف مخصوص

۴-راه دیگر برای کم کردن استفاده از پلاستیک این است که آنها را دور نریزید تا بتوانید دوباره از آنها استفاده کنید.

۵-خوراکی‌هایی که از سوپرمارکت می‌خرید معمولا بسته پلاستیکی دارند. بهتر است در سفر خوراکی‌های خودتان را همراه داشته باشید تا مجبور به خرید خوراکی‌هایی با بسته پلاستیکی نشوید. خوراکی‌هایی مثل خشکبار، میوه، بیسکوئیت و…می‌تواند میزان پلاستیک مصرفی‌ را کمتر کند.

۶-برای نوشیدن لازم نیست حتما از نی استفاده کنید، بنابراین می‌توانید به نی، نه بگویید. همچنین اگر می‌خواهید نوشیدنی بخرید، بهتر است سراغ نوشیدنی‌هایی بروید که بطری شیشه‌ای یا فلزی دارند.

بیشتر بخوانید: با مسئولیت غذایی در سفر چه کنیم؟

نوشته ۶ راه ساده برای کم کردن استفاده از پلاستیک در سفر اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *