۵ جاذبه گردشگری برتر اروپا کدام است؟

جاذبه های گردشگری اروپا

قاره اروپا یکی از کوچک‎ترین قاره‎ها است اما جاذبه‎های طبیعی و تاریخی فوق‎العاده‎ای در آن وجود دارد به‌گونه‎ای که شاید هیچ جای جهان به‎اندازه این قاره سبز برای علاقمندان به جهانگردی جذاب نباشد.

این قاره ی کوچک جدا از طبیعت جذابش از نظر جاذبه‎های تاریخی نیز قاره‎ای پربار است که این را مدیون انقلاب‎ها و جنگ‎ها و اتفاقات تاریخی در دوره‎های مختلف می‎باشد. از آنجایی که امکان معرفی تمام جاذبه‎های اروپا در یک متن  محدود به هیچ‎عنوان امکان‎پذیر نیست تیم پارس توریسم در این یاداشت شما را مختصرا با ۵ جاذبه گردشگری برتر اروپا آشنا خواهد کرد. با ما همراه باشید.

۱ شهر واتیکان ایتالیا

شهر واتیکان یک شهر مذهبی و تاریخی بسیار مشهور در رم ایتالیا است. چطور یک شهر کوچک به شهرت جهانی دست پیدا کرده است؟ واتیکان کوچک‎ترین شهر ایتالیا است که عجایب و افسانه‎های زیادی درباره آن وجود دارد. واتیکان براساس یک معاهده بین موسولینی و پیپسی یک منطقه خود مختار شناخته شد. این شهر محل اقامت پاپ است و به‎همین دلیل اهمیت زیادی برای کاتولیک‎ها دارد. اگر  گذرتان به واتیکان خورد حتما از  موزه و کتابخانه ارزشمندی که در این شهر وجود دارد دیدن کنید.

۲ تیرانا آلبانی

پایتخت کشور آلبانی شهر تیرانا یکی از شهرهای محبوب درمیان جهانگردان است. تاریخچه این شهر به زمان عثمانی باز می‎گردد. فرهنگ همسایگان این شهر یعنی مقدونیه و مونته نگرو تاثیرات زیادی روی فرهنگ این شهر گذاشته است. اگر به شهر تیرانا سفر کردید حتما از میدان اسکندر بیگ، خیابان مراد توپتانی، موزه ملی، هرک انواز هوکسا و مسجد ادهم بی دیدن کنید.

۳ ساگرادا فامیلیا اسپانیا 

شهر بارسلون به خودی خود یکی از شهرهای جذاب در اروپا محسوب می‎شود. اما شاید عجیب‎ترین معماری‎ها و جذاب ترین بخش در این شهر یک بنا است. ساخت این بنا در سال ۱۸۸۲ توسط  آنتونیو گائودی آغاز شد ولی هنوز تکمیل نشده و پیش بینی می‎شود تا سال ۲۰۲۶ ادامه داشته باشد.اگر گذرتان به شهر زیبای بارسلون خورد بازدید از این بنا را فراموش نکنید.

۴ برج ایفل فرانسه

برج ایفل

برج ایفل را به جرئت می‎توان یکی از مشهورترین جاذبه‎های دنیا دانست. قصه ساخت این برج جالیا است. این برج صد سال پس از انقلاب فرانسه یعنی در سال ۱۹۸۹ در پاریس ساخته شد. قبل از اینکه بنا را بسازند برای ساخت و طراحی این برج ۷۰۰ معمار مطرح کاندید شده بودند که در نهایت گوستاو ایفل توانست کار را بگیرد و با گذاشتن نامش بر روی این برج آن را جاودانه کند. جالب است بدانید این بنا پس از ساخت مورد انتقاد افراد مشهور قرار گرفت. برج ایفل را به جرئت می‎توان نماد فرانسه دانست.

۵ پارک ملی سوربالا

آخرین جاذبه ای که در این بخش می‎خواهیم به معرفی آن بپردازیم پارک ملی سوربالا است. این پارک یکی از زیباترین جاذبه‎های طبیعی است که در لوکزانبورگ قرار دارد. پارک ملی سوربالا از نظر حیات‎وحش و اکوسیستم اهمیت زیادی در دنیا دارد. تورهای پیاده زیادی برای پارک ملی سوربالا برگزار می‎شود. جدا از تورهای گردشگری در این منطقه فعالیت‎های دیگری همچون ماهیگیری، شنا، قایق و شیرجه نیز انجام می‎شود که گردشگران می‎توانند از آنها لدت ببرند. یک رویداد بسیار مهمی به نام جشنواره دوسالانه هنر آبی نیز در این منطقه برگزار می‎شود که در آن ۲۰۰ موزیسین راک و کلاسیک در هر دوره شرکت می‎کنند.

نوشته ۵ جاذبه گردشگری برتر اروپا کدام است؟ اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *