۴.۳ میلیارد نفر در ۲۰۱۸ هوایی سفر کردند/۳۵ درصد تجارت جهانی

سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) در گزارشی اعلام کرد در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از طریق شرکت های هواپیمایی دنیا جابه جا شدند.

مهر: سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) در گزارشی اعلام کرد در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از طریق شرکت های هواپیمایی دنیا جابه جا شدند.

بر اساس اعلام ایکائو، این تعداد مسافر هوایی در ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن (۲۰۱۷) رشد ۶.۱ درصدی داشته است.

این سازمان همچنین تعداد پروازهای انجام شده در فرودگاه های دنیا برای پروازهای تجاری و برنامه ای را ۳۸ میلیون سورتی پرواز اعلام کرده است.

به گفته ایکائو، ترافیک هوایی مسافران جهانی طبق معیار کل درآمد زمان‌بندی‌شده با مسافر-کیلومتر (پی‌آرکی)، ۶.۷ درصد جهش کرده است و ۸.۲ تریلیون پی‌آرکی انجام شده است.

از سوی دیگر در سال ۲۰۱۸ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سفر هوایی بین المللی گردشگری انجام شده است و حمل‌ونقل هوایی، از لحاظ ارزش مالی، ۳۵ درصد تجارت جهانی را جابه‌جا می‌کند. درواقع ۹۰ درصد از تجارت‌های الکترونیک فرامرزی شرکت به مشتری (بی‌توسی) با حمل‌ونقل هوایی انجام می‌شود.

ترافیک مسافران

در سال ۲۰۱۸ ترافیک مسافران پروازهای زمان‌بندی شده بین‌المللی از لحاظ پی‌آرکی ۶.۴ درصد رشد کرده که نسبت به رشد ۸.۴ درصدی سال ۲۰۱۷ کندتر شده است.

تمام مناطق جهان رشدی کمتر از سال گذشته را گزارش کرده‌اند، به جز آمریکای شمالی که با قدرت گرفتن اقتصاد در ایالات‌متحده و تداوم توسعه بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی کانادایی، رشد بهتری داشته است. این منطقه که ۱۲ درصد از کل پی‌آرکی انجام شده در جهان را به خود اختصاص داده است، از رشد ۴.۹ درصدی در سال ۲۰۱۷ به رشد ۵.۷ درصدی در سال ۲۰۱۸ دست یافته است.

آسیا اقیانوسیه، دومین بازار بزرگ بین‌المللی با سهم ۳۰ درصدی از پی‌آرکی، با رشد ۷.۳ درصدی، همچنان سریع‌ترین رشد را به خود اختصادص داده است، هرچند نسبت به رشد ۱۰.۵ درصدی سال ۲۰۱۷ خود کندتر شده است. اروپا که بزرگترین بازار پرواز بین‌المللی با سهم ۳۷ درصدی از پی‌آرکی است، با ۶.۷ درصد، دومین رشد سریع را به خود اختصاص داد. به دنبال اروپا، آمریکای لاتین/دریای کارایب و آفریقا با رشد ۶.۶ و ۶.۵ درصدی در رده‌های بعدی قرار دارند.

این دو منطقه کمترین سهم پی‌آرکی را در پروازهای بین‌المللی به خود اختصاص داده‌اند و سهم آنها به ترتیب ۴ و ۳ درصد شده است. شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه که ۱۴ درصد از ترافیک هوایی جهان را در دست دارند، با ۴.۷ درصد، کندترین رشد را به خود اختصاص داده‌اند.

از لحاظ پروازهای مسافری داخلی زمان‌بندی‌شده، کل بازارهای جهان در سال ۲۰۱۸ با رشد ۷.۳ درصدی روبرو شدند که نسبت به رشد ۷.۱ درصدی سال ۲۰۱۷ بهبود یافته است. این گرایش روبه بالا با تقویت تقاضا برای پروازهای داخلی در آمریکای شمالی به وجود آمد که ۴۰ درصد پی‌آرکی دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. رشد پروازهای داخلی این منطقه از ۳.۷ درصد در ۲۰۱۷ به ۵.۴ درصد در ۲۰۱۸ افزایش یافت. منطقه آسیا اقیانوسیه که بزرگترین بازار پروازهای داخلی جهان را با ۴۲ درصدی پی‌آرکی به خود اختصاص داده است، به رشد دو رقمی ۱۰.۴ درصدی خود ادامه داد. تقاضای بالا در چین و هند، نرخ پروازهای داخلی این منطقه را بالا برد.

The post ۴.۳ میلیارد نفر در ۲۰۱۸ هوایی سفر کردند/۳۵ درصد تجارت جهانی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *