۱۰غذایی که باید در سفر به ترکیه امتحان کنید

بهترین غذاهای ترکیه

بخش بزرگی از سفر و تجربه یک فرهنگ جدید، کندوکاو در غذاهای محلی و سنتی مقصد سفر است. زمانی که به ترکیه سفر می‎کنید نمی‎توانید در مورد غذا اشتباه کنید. در این کشور برای هر سلیقه‎ای چیزی وجود دارد. آشنایی با بهترین غذاهای ترکیه می‎تواند به شما در شناخت فرهنگ این کشور کمک شایانی کند  و طبیعتا وقتی شما با فرهنگ جایی که به آن سفر کرده‎اید آشنا باشید می‎توانید سفر بهتر و مهیج‎تری داشته باش ید. تیم پارس توریسم در این مطلب شما را با ۱۰ غذای ترکی محبوب که در تور ترکیه نباید آن را از دست دهید آشنا خواهد کرد.

۱) کباب/Kebap

بهترین غذاهای ترکیه

کباب سنگ‎بنای غذاهای ترکی محسوب می‎شود. غذاهای نامتعارفی که زیرمجموعه  کباب به‎شمار می‎روند مانند  kebap – سرخ شده بو داده که در روزهای زمستانی در کیسه‎های کاغذی توسط فروشندگان خیابانی فروخته می‎شود.غذاهای محبوب ترکیه‎ای که با گوشت درست می‎شوند بسته به هر منطقه متفاوت هستند. مشهورترین آنها کباب اسکندر است که توسط ایسکندر افندی از بورسا در سال ۱۸۶۷ اختراع شد.همراه با این کباب برش های براق برنج در ماست، سس گوجه فرنگی و کره سرو می‎شود.

۲)سیمیت/ Simit

بهترین غذاهای ترکیه

       ریشه‎های این میان‎وعده خوشمزه به قرن ۱۶ بازمی‎گردد. مسافرانی که به استانبول می‎آمدند یا از این شهر خارج می‎شدند؛ از این نان می‎خریدند. برای وقت‎هایی که عجله داشند این نان چه به‎عنوان صبحانه‎ای محبوب و چه به‎عنوان میان‎وعده بسیار سریع آماده می‎شد. امروزه نیز این غذا به‎عنوان یک غذای محبوب خیابانی شناخته    می‎شود.

۳)باقلوا/ Baklava

باقلوا

باقلوا یک دسر یا شیرینی است که از آسیای به سرتاسر عثمانی بخش شده و سپس خود را به اروپا رسانده است. امروز مرکز باقلوا را باید شهر غازی اینتاب در ترکیه دانست، این شهر جایی است که پخت شیرینی یک نوع هنر محسوب می‎شود. باقلوا در ایران هم یک شیرینی بسیار محبوب و مشهور است که بهترین نمونه‎های آن را باید در شهرهای آذری‎زبان پیدا کرد. 

۴) پیلاو/ Pide

بهترین غذاهای ترکیه ای

پیتزا ترکی یکی از بهترین غذاهای ترکیه محسوب می‎شود. این پیتزا که به‎اندازه یک بشقاب است؛ روی یک اجاق چوبی طبخ می‎شود. این غذا با انواع گوشت قرمز،گوشت سفید، سوسیس، کاهو و… درست می‎شود. در بسیاری از موارد نیز پنیر، سبزیجات و تخم مرغ  به این مواد اضافه می‎شود.

۵) مانتی/ Mantı

بهترین غذاهای ترکیه

 مانتی یکی دیگر از خوشمزه‎ترین غذاهای ترکی است.  تقریبا در هر کشور، از لهستان گرفته تا ژاپن، یک نسخه از گوشت پیچیده شده در خمیر پخته وجود دارد. ایتالیایی ها آن را روح خدا می نامند و ترک ها به صفحات مانتی می چسبانند. این غذا با ماست، کره ذوب شده، سبزی خورد شده و پوسته‎های چیلی تهیه می‎ شود. این غدا، از جمله غذاهای ترکیه‎ای با گوشت چرخ کرده است.

۶)کورو فاسولیا/ Kurufasulye

بهترین غذاهای ترکیه

کوروفاسولیا، یکی دیگر از غذاهای سنتی و محلی ترکیه است که طرفداران آن بسیار حساس هستند که چه کسی آن را بپزد. این حرف به این معنی است که آنها انتظار دارند آشپزی حرفه‎ای این کار را انجام دهد. از لوبیا، خامه و گو جه فرنگی در این غذا استفاده می‎شود.

۷) تاووک گوگسو/ Tavuk göğsü

بهترین غذاهای ترکیه

 تاووک گوگسو یک دسر خوشمزه ترکی است که طرفداران زیادی در این کشور دارد. این دسر از ترکیب سینه مرغ و  پودینگ ساخته می‎شود. ترکیبی عجیب و غریب از مرغ پخته، شیر، شکر و دارچین مزه‎ای شگفت‎اور را به وجود می‎آورد.

۸) ترشیجات/ Turşu

بهترین غذاهای ترکیه

ترک‎ها تقریبا از هر چیزی ترشی درست می‎کنند. بادمجان، گوجه فرنگی، کلم، آلو – حتی مخروط کاج وجود دارد – همه آنها در سرکه ترش قرار می گیرند. شما می‎توانید این ترشیجات را از مغازه‎های سنتی در ترکیه تهیه کنید و همراه با غذاها میل فرمایید.

۹)مارس دوندورما/ Maraş Dondurma

بهترین غذاهای ترکیه

مارس دوندورما یک نوع بستنی ترکیه‎ای است که مانند آن را در هیچ‎جای دیگر پیدا نمی‎کنید. این بستنی طعم متمایزی می‌‎دهد. این بستنی بافت نرمی دارد و دیر اب می‎شود به‎خاطر همین موضوع بستنی فروشان ترک سعی می‎کنند با ای ن بستنی‎ها برای مشتریان نمایش‎های بامزه  اجرا کنند.

۱۰)دلمه و سارما/ Dolma and sarma

بهترین غذاهای ترکیه

دلمه یکی دیگر از غذاهای محلی  ترکیه است که تقریبا شبیه به آن دلمه‎ای است که ما در ایران درست می‎کنیم. به  جز برگ مو، ترک‎ها مواد فلفل را در فلفل، گوجه فرنگی، کدو سبز، یا بادمجان و… نیز می‎ریزند و سپس  آن را به ارامی مدتی می‎جوشانند.

*بخشی از این مطلب از سایت matadornetwork گرفته شده است.

نوشته ۱۰غذایی که باید در سفر به ترکیه امتحان کنید اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *