گرانفروشی پنهانی هتل‌ها / قیمت‌های عجیب هتل ۵ ستاره به گردشگر خارجی

برخی هتل‌های تهران برای اقامت گردشگران خارجی قیمت‌هایی بالاتر از قیمت مصوب می‌دهند.

چمدان: فشار گسترده هتل‌ها برای نرخ ارزی به سرانجام نرسیده و به نظر می‌رسد بررسی این موضوع به دلیل تبعات احتمالی آن نیز از دستور کار معاونت گردشگری خارج شده است. با این وجود مدتی‌ است که شنیده می‌شود برخی هتل‌ها در شهرهای مختلف از جمله تهران قیمتی متفاوت با نرخ نامه رسمی ریالی خود به گردشگران خارجی می‌دهند.

این بار یکی از هتل‌های ۵ ستاره و لوکس تهران قیمتی ۵ برابر نرخ مجاز خود را به گردشگر خارجی اعلام کرده است. یکی از راهنمایان گردشگری درباره این اتفاق به چمدان توضیح می‌دهد: برای گردشگری خارجی اتاقی یک تخته در یکی از هتل‌های ۵ ستاره تهران رزرو کرده بودیم. قیمت این اتاق ۹۱۱ هزار تومان بود که با احتساب قیمت ۱۲ هزار تومان برای هر یورو، برای هر شب ۷۵ یورو از گردشگر خارجی گرفته بودیم. این رزرو قطعی شده بود و گردشگر هم در هتل چک این کرده بود.

او با اشاره به درخواست گردشگر برای تمدید رزرو خود می‌گوید: پس از اینکه چند روز این گردشگر با من تماس گرفت و گفت که برای سه شب تمدید اتاق خود به رزرواسیون هتل مراجعه کرده و آنها هزینه هر شب تمدید را به او ۳۵۰ یورو اعلام کرده بودند. این گردشگر خارجی که از قیمت رزرو ما اطلاع داشت، درخواست کرد که این تمدید را ما برای او از بیرون هتل انجام دهیم تا او متحمل هزینه اضافی هتل نشود.

به گزارش چمدان، پیش از این نیز برخی از فعالان و آژانس‌داران گردشگری به چمدان اطلاع داده بودند که تعدادی از هتل پس از تماس تلفنی برای رزرو اتاق برای گردشگر خارجی، قیمتی بالاتر از نرخ‌نامه مصوب خود اعلام می‌کنند. همچنین در شهرهای دیگر برخی از هتل‌ها با عناونین هتل بوتیک یا هتل‌های سنتی خاص و لوکس قیمت‌های عجیب دلاری به گردشگران می‌دهند. این اتفاق تا جایی پیش رفته که برخی از این هتل‌ها حتی نرخ خود را تنها دلار اعلام و از گردشگران داخلی نیز معادل نرخ دلاری به قیمت روز ارز طلب می‌کنند.

علی اصغر مونسان ریس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ولی تیموری معاون او بارها تاکید کرده‌اند که یکی از دلایل افزایش گردشگران خارجی در ایران علاوه بر تسهیل شرایط ورود، تغییرات نرخ ارزی در کشورمان است که سبب شده سفر به ایران ارزان شود.

The post گرانفروشی پنهانی هتل‌ها / قیمت‌های عجیب هتل ۵ ستاره به گردشگر خارجی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *