کی ارزان به کیش سفر کنیم؟

با اینکه کیش جزیره‌ایست که همه چیز را باهم دارد، اما هزینه‌های سفر به این جزیره معمولا گران تمام می‌شود. در نتیجه برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که ارزانترین زمان سفر به کیش چه موقعی از سال است؟  

وقتی همه سفر نمی‌روند

پرواز کیش

قیمت بلیط هواپیما، هزینه اقامت و خورد و خوراک بیشترین درصد هزینه‌های سفر به کیش را تشکیل می‌دهند. ارزانی سفر به کیش به دلیل کم شدن این هزینه‌هاست و این هزینه‌ها زمانی کم می‌شود که تقاضای سفر به جزیره کم شود. قیمت بلیط هواپیما تهران کیش بین ۲۱۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است، اما اگر سرمان توی حساب و کتاب باشد و به موقع سفر کنیم، بلیط ۱۰۰ هزار تومانی هم برای کیش پیدا می‌شود.

درباره هزینه سفر به کیش اینجا بخوانید.

وقتی تخفیف‌ها نجومی‌ست

صرفه‌جویی اصلی اما در هزینه اقامت اتفاق می‌افتد. شاید باور نکنید، اما واقعیت این است که برای یک اتاق دو تخته در فصل ارزانی یعنی فصل‌هایی به جز پاییز و زمستان، می‌توانیم تا ۷۰۰ هزار تومان تخفیف بگیریم. هتل‌هایی هستند که وقتی تقاضای سفر به کیش کم است، آنقدر قیمت‌هایشان را پایین می‌آورند که حتی اقامتگاه‌های محلی هم قدرت رقابت با آنها را ندارند.

فرق زیادی در قیمت غذا نیست

درمورد هزینه‌های غذا نباید زیاد سختگیر باشیم. هرچند در فصل کم تقاضا، قیمت‌های رستوران‌ها کمی ارزان می‌شود، اما در کل تفاوت زیادی با بقیه سال وجود ندارد. همانطور که هزینه‌های رفتن به اماکن تفریحی هم در ماه‌های مختلف سال فرق چندانی باهم ندارد.

توجه به قیمت تورها

قیمت هتل های کیش

قیمت تور‌های کیش در ماه‌های مختلف سال متفاوت‌اند. تور چهار روزه‌ای که قیمتش در فصل سفر تا یکی میلیون تومان هم می‌ِرسد، در مهر و اواخر فروردین فقط ۶۵۰ هزار تومان هزینه دربردارد. تفاوت قیمت در مورد تور‌های گران‌تر بیشتر است. تور یک میلیون و ۹۹۰ هزار تومانی در فصل کم سفر، قیمتش تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایین می‌آید.

اگر دنبال ارزان‌ترین زمان برای سفر به کیش هستیم باید به دو چیز توجه کنیم. سفر به کیش در ماه‌هایی از سال ارزان‌تر در‌می‌آید. اما در روزهایی از ماه هم می‌توانیم سفری ارزان‌تر به این جزیره داشته باشیم.

در چه ماه‌هایی سفر به کیش ارزان‌تر است؟

زمان مناسب سفر به کیش

سالانه نزدیک به دو میلیون نفر به کیش می‌روند. کمترین سفر ثبت شده مربوط به مهر است. اواخر اسفند و فروردین هم سفر به جزیره کم می‌شود و در بین ماه‌های تابستان هم، مرداد کمترین سفر ثبت شده را دارد.

کیش، مثل دیگر جزایر جنوبی ایران، هوای گرم و شرجی دارد. در بعضی از روز‌های تابستان دمای هوا در این جزیره به ۴۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. پایین‌ترین دمایی هم که در این جزیره ثبت می‌شود ۷ تا ۸ درجه سانتی‌گراد و مربوط به دی یا بهمن است.

اگر آب و هوا را در نظر بگیریم قاعدتا بهترین زمان برای سفر به کیش زمستان است. به صورت کلی نیمه دوم سال فصل مناسبی برای سفر به جزیره است و جالب است بدانیم که ارزان‌ترین زمان سفر به کیش هم همین نیمه دوم سال است.

سفر‌های نوروزی که تمام می‌شود، جزیره سوت و کور است و می‌توانیم خیلی ارزان به کیش برویم و به دور از شلوغی و هیاهو از زیبایی‌های این جزیره لذت ببریم؛ البته اگر با هوای داغ جزیره مشکل نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: هزینه پاراسل کیش چقدر است؟

چه روزهایی سفر به کیش ارزان‌تر است؟

سفر به جزیره آب و آفتاب

اگر دنبال ارزان‌ترین روز ماه یا هفته برای سفر به کیش می‌گردیم، توجه به چند نکته ساده باعث می‌شود سفر ما به جزیره ارزان تمام شود. مسیر‌های هوایی زیادی که برای سفر به کیش از شهر‌های مختلف وجود دارد باعث می‌شود خیلی‌ها با هواپیما به جزیره بروند.

با هواپیما سفر سه یا حتی دو روزه هم به کیش می‌صرفد و لذت‌بخش است، بنابراین خیلی‌ها یک آخر هفته یا تعطیلاتی در میان ماه را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم در این روز‌ها بلیط هواپیما و قیمت هتل گران‌تر است.

باید توجه کنیم که تعطیلی پنجشنبه و جمعه باعث می‌شود بلیط رفت روز چهارشنبه و بلیط برگشت روز شنبه گران‌تر از بقیه روزهای هفته باشد. اگر می‌توانیم یک روز غیر تعطیل‌مان را برای سفر به کیش خالی کنیم، برد کرده‌ایم. به ویژه اگر این روز در ماه‌های ارزان سال باشد، هزینه‌ها واقعا ناچیز است.

نوشته کی ارزان به کیش سفر کنیم؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *