کمک بازار برای بازشدن گیت ناصرخسرو/محدودیت بازدید از شمس العماره

رئیس مجموعه کاخ گلستان با بیان اینکه باید اهالی بازار برای باز کردن گیت خروجی کاخ از خیابان ناصرخسرو به کمک بیایند گفت: بازدید از بنای شمس العماره می بایست محدود شود.

مهر: مسعود نصرتی رئیس کاخ گلستان درباره اینکه مدتهاست گیت خروجی این کاخ از سمت خیابان ناصرخسرو باز نشده درحالی که بارها وعده آن توسط شورای شهر و شهرداری و مسئولان کاخ داده شده است به خبرنگار مهرگفت: این کار احتیاج به برخی زیرساخت‌ها دارد. اهالی بازار در خیابان ناصرخسرو باید بدانند که اگر این در به سمت ناصرخسرو باز شود، برای کاسبی خودشان بهتر است چون گردشگر از این سمت می‌تواند خارج شود و مدتی در ناصرخسرو متوقف می‌ماند.

رئیس کاخ گلستان بیان کرد: عید امسال ۹۴ هزار بازدیدکننده از کاخ داشتیم اگر تنها ۷۰۰ نفر از آنها در خیابان ناصرخسرو خرید می‌کردند اتفاق مهمی در اقتصاد آنها شکل می‌گرفت. بنابراین بازاری‌ها باید برای اقتصاد خودشان هم که شده به ما کمک کنند تا این در باز شود.

وی گفت: ما الان مشکل پایش دوربین و نیروی انسانی داریم وگرنه گیت برای این بخش از درهای کاخ آماده است. قبلاً شهرداری منطقه قول بازگشایی را داده بود اما با تغییر و تحولات در شهرداری، این اقدام هم فراموش شد.

نصرتی درباره بازگشایی شمس العماره برای بازدید محدود مردم هم گفت: شمس العماره باید با طمانینه دیده شود بنای دو طبقه‌ای آن به مرمت نیاز دارد نمی‌توان گروههای زیادی را برای بازدید به این بنا فرستاد در آنجا کاشی‌های منحصر به فرد و نقاشی‌های دیواری زیادی وجود دارد. ما نباید از تعداد زیاد بازدیدکننده در یک مکان تاریخی خوشحال شویم چون به آن بنا آسیب می‌رساند. باید به عنوان مثال ده نفر در ماه از آن دیدن کنند که قبل از آن ثبت نام کرده اند. این اقدام و بازگشایی در کاخ از سمت ناصرخسرو امسال حتماً انجام می‌شود.

The post کمک بازار برای بازشدن گیت ناصرخسرو/محدودیت بازدید از شمس العماره appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *