کشف ابزار سنگی ما قبل تاریخ در اتیوپی

محققان موفق به کشف تعدادی ابزار تیز در «اتیوپی» شدند که قدمتشان به بیش از ۲ و نیم میلیون سال پیش بازمی‌گردد.

ایسنا: این اکتشاف مهم توسط تیمی متشکل از محققان بین‌المللی و محلی منطقه «بوکول دارا» واقع در جنوب کشور «اتیوپی» صورت گرفته است. در مجموع بیش از ۳۲۰ ابزار و سلاح سنگی در این مکان کشف شد. این ابزار در نزدیکی مکانی که قدیمی‌ترین فسیل‌های سرده انسان در سال ۲۰۱۳ کشف شد، از دل خاک بیرون کشیده شدند.

اغلب این ابزار سالم باقی مانده‌اند چرا که گمان می‌رود مخترعان این ابزار، آن‌ها را در نزدیکی چشمه و یا برکه‌ای رها کرده باشند. چشمه‌ای که در آن دوره در این مکان وجود داشته، خشکیده و پس از مدتی رسوب تمامی این ابزار را پوشانده است.

ابزار سنگی قدیمی در منطقه «‌افار»(afar) واقع در جنوب اتیوپی کشف شدند و گمان می‌رود این ابزار به منظور تکه‌تکه کردن گوشت حیوانات مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

محققان با بررسی لایه‌ی خاکستری از آتشفشان که زیر این آثار وجود داشت، به این نتیجه رسیدند قدمت این ابزار به دو میلیون و پانصد و هشتاد هزار تا دو میلیون و ۶۱۰ میلیون سال پیش باز می‌گردد.

طبق گزارش منتشرشده توسط «نیو ساینتیست»، “با توجه به نوع تراشیدگی‌های این ابزار، آنها را می‌توان در دسته ابزار سنگی «الدوایی» قرار داد.”

صنعت یا فرهنگ «الدوایی»، صنعت ساختن ابزارهای سنگی مبتنی بر تراشه و ابزارهای ساطوری است.

پیش از این اکتشاف، قدیمی‌ترین ابزار «‌اُلدوایی» در منطقه «گونا» واقع در همین کشور کشف شده بود که به ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار سال پیش بازمی‌گردد.

این ابزار توسط تیم محققان دانشگاه «آریزونا» و «جرج واشینگتون» نیز مورد بررسی قرار گرفتند و با توجه به مطالعات این محققان این آثار، اولین شواهد استفاده هومونیدهای اولیه از ابزار تیز به شمار می‌رود.

گمان می‌رود ابزارهای «‌الدوایی» در چندین برهه زمانی متفاوت توسط گروه‌های مختلف «‌هومونید ها» ابداع شدند و پس از آن به ابزاری حیاتی برای زندگی بشر بدل شدند.

با توجه به ابزار کشف شده در «کنیا» که قدمتشان به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار سال پیش باز می‌گردد، اجداد ما هزاران سال پیش از ابداع ابزارهای کشف شده در «افرا» از ابزار استفاده می‌کردند.

The post کشف ابزار سنگی ما قبل تاریخ در اتیوپی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *