کجای تهران بالن‌سواری کنیم؟

بیشتر ما بالن را در فیلم‌ها دیده‌ایم یا در عکس‌ها؛ سبدی که سوار آن شدن و با آن در آسمان‌ها بالا رفتن، هنوز برای خیلی‌ها یک رویاست.  قبلا اگر خیلی علاقه‌مند بودیم که سوار بالن شویم می‌توانستیم به جایی مثل کاپادوکیه در کشور دوست و همسایه، ترکیه برویم؛ جایی که آسمانش پوشیده از بالن‌های رنگارنگ است و همین توریست‌ها را به سمت خود می‌کشاند، ولی این روزها چرا راه دور برویم؟ وقتی امکان بالن‌ سواری در تهران هم وجود دارد.

اولین بالن کی به هوا رفت؟

بالن سواری

اولین بالن را فرانسوی‌ها اختراع کردند؛ در قرن هفدهم. حدود ۱۰۰ سال بعد از آن و در سال ۱۲۷۰، اولین بالن در میدان مشق تهران بالا رفت و هنوز چند دقیقه نشده ترکید و به زمین نشست و صداها نفر از مردمی که آرزوی دیدن بالن را در آسمان داشتند و از ذوقش در میدان مشق تهران جمع شده بودند؛ پراکنده شدند.

ولی این تنها تلاش اروپاییان برای هوا کردن بالن در تهران نبود. بیست و چهار سال بعد و در سال  ۱۲۹۴، دو بالن دیگر بالا رفت. مرد و زن در پشت‌بام‌ها‌ جمع شده بودند و منتظر به هوا رفتن بالن‌ها بودند. اولی همان اول پاره شد و دومی نیم ساعت در هوا بود تا اینکه سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: روی این پل حتما راه بروید

کجای تهران بالن‌سواری کنیم؟

کاپادوکیه ترکیه

حالا بیش از صدسال از آن زمان می‌گذرد و اگر دلمان بخواهد بالن‌سواری کنیم می‌توانیم یک ساعت و نیم از تهران دور شویم و به آبسرد دماوند برویم. این منطقه در فاصله ۶۵ کیلومتری تهران و ۵ کیلومتری جنوب جاده هراز و میان دو شهر دماوند و فیروزکوه قرار گرفته است. در مجموعه‌ای به اسم آبا.

قبل از اینکه بخواهیم سوار بالن شویم بهمان آموزش می‌دهند و بعد می‌توانیم سوار بالن شویم و در آسمان بالا برویم؛ از دشت‌ها بگذریم و در فاصله نزدیکی از ابرها باشیم و از اینکه همه چیز اندازه یک قوطی کبریت است و ما مثل پرنده‌ای برفرازش هستیم؛ هیجان‌زده شویم.

آنهایی که تجربه بالن‌سواری دارند می‌گویند که بهترین زمان بالن‌سواری آن وقتی‌ست که هنوز سپیده‌دم سر نزده و وقتی بالا برویم می‌توانیم مهمان طلوع باشیم.

بام لند، قطب گردشگری پایتخت کجاست؟ اینجا بخوانید. 

هزینه بالن سواری در تهران چقدر است؟

همانطور که حدس می‌زدیم بالن سواری در تهران اصلا تفریح ارزانی نیست. برای ۳۰ دقیقه  تا یک ساعت در آسمان بودن باید ۷۵۰ هزار تومان پرداخت کرد و اگر بخواهیم تولد عزیزی را در آن بالا بگیریم یا حتی جشن عروسی باید سراغ امکانات vip برویم که تا دو میلیون تومان هم برایمان آب می‌خورد. اگرچه وی آی پی، شامل صبحانه هم هست و چه مسافر عادی بالن باشیم و چه مسافر وی آی پی در طول سفر بیمه می‌شویم.

ظرفیت هر بالن ۵ نفر است. چهارنفر بزرگسال به اضافه یک کودک و مقصد جایی‌ست نامعلوم، هرچند دوباره با ماشین به همان جایی که سوار شدیم برمی‌گردیم و ما می‌مانیم و خاطره خوب پرواز در آسمان.

نوشته کجای تهران بالن‌سواری کنیم؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *