کاربری گردشگری سد اکباتان

 محور گردشگری سد اکباتان مجموعه کاملی از گردشگری تاریخی طبیعی و توسعه این مسیر یک مقوله فراشهرستانی است که با مشارکت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی استان همدان در حال انجام است.

دنیای اقتصاد :روند اجرای کمپ اقامتی مسیر گردشگری سد اکباتان و احیای مسیر گردشگری زمینه اشتغال و توسعه را فراهم می‌کند. همچنین با هدف‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار می‌توان این مسیرهای گردشگری را به راهرویی برای سودآوری اقتصادی و تحقق برنامه‌های آینده نگر به بستر‌سازی زیرساخت‌های استاندارد تبدیل کرد.محور گردشگری سد اکباتان مجموعه کاملی از گردشگری تاریخی طبیعی است که می‌تواند مسیر جدید در راستای اقتصادی از دیدگاه گردشگری استان باشد. مسیر دسترسی جاده سد اکباتان همدان از نظر موقعیت مکانی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگر همچون چشم‌انداز و مناظر طبیعی، آثار باستانی، شرایط آب و هوا و آداب و رسوم اجتماعی زمینه مناسبی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری استان و ساکنان روستاهای جاده سد ایجاد خواهد کرد. با ایجاد دیوار حائل، عملیات احداث باند کندرو مسیر تردد با توجه به فقدان کندرو منجر به تسهیل در تردد در مسیر گردشگری و ایجاد امنیت در این محور خواهد شد. سال‌ها مسیر گردشگری سد اکباتان به دست فراموشی سپرده شده بود، با ایجاد برنامه‌های زیرساختی آینده روشنی پیش روی روستاهای مسیر گردشگری سد اکباتان خواهد بود. توسعه گردشگری سد اکباتان یک مقوله فرا شهرستانی است که با نگاهی کلان باید به رشد مثبت آن کمک کرد و خدمات‌دهی مطلوب، امنیت، راه، اسکان، تسهیل در تردد و بسیار موارد دیگر نیاز فرابخشی یکی از چهار مسیر گردشگری (سد اکباتان) است.

اجرای بهسازی مسیر گردشگری جاده سد اکباتان با ۷۰میلیارد ریال

تعریض و بهسازی مسیر گردشگری جاده سد اکباتان به طول۶کیلومتر با ۷۰ میلیارد ریال و تخصیص اعتبار اولیه ۴۰میلیارد ریال به حالت اجرایی درآمد. نمایندگان مردم همدان، دکتر حاجی بابایی و امیر خجسته همراه با مدیرسازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی استان همدان، مدیرکل و معاونان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، رئیس و معاونان بنیاد مسکن شهرستان همدان و جمعی از مسوولان در جریان بازدید از عملیات تعریض و بهسازی جاده سد اکباتان اظهار کرد: این مسیر با هدف ارتقای راه روستایی به راه اصلی و افزایش خطوط مسیر و مسیر شانه جاده و با هدف تسهیل در عبور و مرور رانندگان و گردشگران اجرایی خواهد شد. اهمیت این مسیر در توسعه صنعت گردشگری منطقه و قرار گرفتن سد اکباتان، باغات، غار دستکند ارزانفود، روستای ورکانه، طبیعت چشم‌نواز و بسیار دیدنی و به تازگی پارک ۳۰۰ هکتاری شهرداری در این مسیر دارای شرایطی است که با برنامه‌ریزی و ایجاد امکانات مناسب می‌توان تا چند سال آینده آن را به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین نقاط همدان برای توسعه و تقویت صنعت توریسم معرفی کنیم.

سال‌ها اصلا چیزی به نام توسعه گردشگری در همدان نبود و برنامه‌ای برای آن وجود نداشت به همین دلیل نیز در ۴۰ سال گذشته به توان گردشگری در مسیر سد اکباتان بی‌توجهی شده است. در چند سال گذشته با ایجاد باور در مجموعه مدیریتی همدان تحولات خوبی در حال ایجاد است و در همین خصوص راه‌های مواصلاتی و امکانات گردشگری مسیر سد اکباتان که با وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی با افزایش تردد مواجه بود با تلاش‌های صورت گرفته و جذب اعتبارات ملی و استانی متحول خواهد شد.

The post کاربری گردشگری سد اکباتان appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *