کاخ سعدآباد به دلیل برگزاری کنسرت های متعدد شلوغ شد

مجموعه کاخ سعدآباد میزبان گروههای موسیقی متعددی خواهد بود که ایوان عطار را رزرو کرده اند مدیر این مجموعه می گوید کارگروهی برای تایید برنامه ها تشکیل شده است.

مهر: علیرضا قربانی روزهای آخر کنسرتش را در ایوان عطار کاخ سعدآباد می گذراند. او قرار است کنسرت با من بخوان را در کاخ چهلستون اصفهان نیز اجرا کند که البته با مخالفت های اهالی میراث فرهنگی در این استان مواجه شده است و بارها رسانه ها درباره اینکه نباید چنین کنسرتی در کاخ چهلستون برگزار شود، مطالب نوشته اند.

بعد از قربانی قرار است کنسرت ها و نمایش های دیگری در کاخ سعدآباد برگزار شود، کنسرت عبدالحسین مختاباد دوشنبه ۲۸ مرداد در سالن ایوان عطار کاخ سعدآباد روی صحنه می‌رود.

۲۹ مرداد هم گروه پالت برنامه خواهند داشت. اول شهریور ماه نیز کنسرت گروه داماهی اجرا می شود. کنسرت گروه بمرانی هم هفتم شهریور ماه اجرا دارد و کنسرت کیان پورتراب نیز برای روز هشتم شهریور ماه تمدید شد. گویا در فصل تابستان برنامه های فرهنگی ایوان عطار نیز رونق خواهد گرفت و هر شب میزبان گروه زیادی از مردم خواهد بود که به کنسرت ، نمایش و یا برنامه های دیگر می روند.

در ایام محرم و صفر نیز قرار است تا نمایشی با همین مضمون اجرا شود که البته هنوز نهایی نشده است در این باره، کیا پارسا مدیر مجموعه کاخ سعدآباد به خبرنگار مهر گفت: برای اجرای هر برنامه فرهنگی و هنری از جمله کنسرت ها کارگروه فرهنگی داریم که معاونان فرهنگی و مشاوران هنری در آن حضور دارند و برنامه مورد نظر را ارزیابی می کنند هر برنامه نیز باید به تایید اداره کل موزه های کشور برسد و موافقت آنها را نیز کسب کنیم.

پارسا افزود: درخواست هایی که به کاخ سعدآباد برسد را بررسی می کنیم اگر آن برنامه تکراری نباشد یعنی قبلا در کاخ برگزار نشده باشد، در شان مجموعه بوده و فاخر باشد مورد تایید قرار می گیرد.

وی افزود: برگزاری کنسرت ها دوره ای است و گروههای مختلفی حضور خواهند داشت برنامه های هنری را در ایوان عطار تجمیع کرده ایم. اجرای برنامه های دیگر که در کنار موزه ملت برگزار می شد، متوقف شده تا به بنا ، محوطه و فضای سبز آسیبی وارد نشود. این برنامه ها تنها در ایوان عطار برگزار خواهند شد. ساعت کار موزه های کاخ سعداباد تا ۷ شب است و لاین حفاظتی دور تا دور ایوان گذاشته شده تا پس از ساعات اداری کسی وارد مجموعه کاخ نشود.

مدیر کاخ سعدآباد گفت: قرار نیست تا برنامه های فرهنگی و یا کنسرتی که به عنوان مثال در کاخ نیاوران برگزار می شود، را در سعدآباد هم اجرا کنیم برنامه های آنها تناسب موضوعی متفاوتی دارند. ما برنامه های کاخ های دیگر راهم تبلیغ می کنیم ولی اگر برنامه ای در سعدآباد یک بار اجرا شده باشد سعی می شود دیگر آن را تکرار نکنیم و به جای دیگری انتقال دهند.

پارسا ادامه داد: هزینه هایی که بابت قرارداد با گروههای فرهنگی و هنری برای استفاده از ایوان عطار گرفته می شود ، به خزانه دولت واریز خواهد شد بنابراین سعدآباد از محل برگزاری این برنامه ها به دنبال منافع اقتصادی نخواهد بود همچنین قصد درآمدزایی برای هنرمندان را ندارد بلکه به دنبال اوقات خوب برای مردم است بنابراین باید تنها گروههای فاخر در این مجموعه برنامه داشته باشند .

وی همچنین درباره تعطیلی های کاخ سعدآباد به واسطه میزبانی از مهمانان خارجی ریاست جمهوری نیز توضیح داد: روزهایی که به این واسطه کاخ سعدآباد تعطیل می شود، امسال به تعداد انگشتان دست هم نبوده است. ما هماهنگی خوبی با تشریفات نهاد ریاست جمهوری در این باره داریم و با ما در این باره همراه بوده اند. برخی اوقات ممکن است پای منافع ملی در میان باشد.

The post کاخ سعدآباد به دلیل برگزاری کنسرت های متعدد شلوغ شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *