چگونه با وجود ویروس کرونا مسافرت کنیم و از مسافرت مرگبار جلوگیری کنیم؟

چگونه با ویروس کروناسفر کنیم

از ابتدای پیدایش حیات در کره زمین ویروس‌ها مثل یک مهمان ناخوانده جزئی از زندگی موجودات زنده بوده‌اند؛ مدتی‌ست که ویروس کرونا با اپیدمی جهانی زندگی تمامی‌ انسان‌ها و برخی از گونه‌های جانوری را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ اما آنچه مهم است، ادامه داشتن زندگی در کنار این مهمان ناخوانده است. در طول مدت زمانی، کرونا به تاخت و تاز در حال ادامه دادن است، دولت‌ها به منظور کنترل و جلوگیری از انتشار آن تصمیم به قرنطینه افراد گرفتند تا شاید بتوانند در از بین بردن این ویروس موفق باشند، اما بعد از مدت زمانی طولانی نتایج نشان داد که این روش راه حل مناسبی برای کنترل کوید ۱۹ نیست. از همین رو تصمیم برآن شد تا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به زندگی عادی خود ادامه دهیم. سفر یکی از مواردی بود که ویروس کرونا بسیار بر روی آن تاثیرگذار بود، به‌طوری که تقریبا هیچ پروازی از شهرها به شهرها و کشورها به کشورها برای مدت زمانی طولانی انجام نمی‌شود. اما با ارائه روش‌های مناسب در جهت جلوگیری از ویروس کرونا، کم کم مسافرت‌ها آغاز شد. حال در این مطلب قصد داریم تا درباره اینکه چگونه با وجود ویروس کرونا به سفر برویم؟ و در برابر این ویروس سیاه از خود محافظت کنیم. صحبت کنیم؛ با ما در ادامه همراه باشید.

همچنین بخوانید: خرید صنایع دستی ایران

نکاتی مهم در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در مسافرت

از آنجایی ویروس کرونا به دلیل مدت زمان ابتلای پنهانی که دارا هست، نگرانی‌های زیادی را در دل کشورها و شهرهای توریستی ایجاد کرده است. با توجه به همه گیری ویروس کرونا، متخصصان وزارت بهداشت  جهانی درباره اینکه چطور بدون نگرانی از ویروس کرونا سغر کنیم اطلاعاتی را داده اند که آن‌ها به ترتیب زیر هستند:

  • به نقل از دکتر تیرنو، استاد میکروبیولوژی و آسیب شناسی دانشگاه نیویورک، گفته است که در مکان‌هایی که احتمال ابتلا به بیماری زیاد است، افراد از ماسک N95 استفاده کنند چرا که این ماسک‌ها تا ۹۵ درصد ذرات بسیار ریز را فیلتر می‌کند.
  • در صورت داشتن تب، سرفه و تنگی نفس به هیچ وجه سفر نکنید.
  • در طول مدت زمانی که سفر هستید از غذاهای کامل پخته شده و گرم استفاده کنید.
  • شستشوی منظم دست‌ها تا ۱۶درصد خطر ابتلا به بیماری کوید را کاهش می‌دهد، در صورتی که صابون و آب در دسترس نبود، ضدعفونی کننده‌ها با بیش از ۶۰درصد الکل می‌بایست استفاده شود.
  • به هیچ وجه از دستمال مرطوب برای ضدعفونی سطوح استفاده نکنید.
  • متخصصان بهداشت به شدت تاکید کرده‌اند که به هیچ وجه غذا را در هواپیما از ظرف‌های اصلی آن‌ها خارج نکنید و همچنین در صورتی که می‌خواهید از لپ تاپ یا سایر وسایلتان استفاده کنید توجه داشته باشید که آن با سطح هواپیما در تماس نباشند.
  • در آخر هر چه سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشید، احتمال ابتلای شما به بیماری کوید ۱۹ کمتر خواهد بود. پس تا می‌توانید غذای سالم میل کنید و همچنین خواب مناسبی داشته باشید.
  • لازم به ذکر است که بگوییم به هیچ وجه برای خرید سوغات اصفهان یا خوردن غذا به امکان شلوغ و سربسته نروید.

نکاتی مهم در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در مسافرت

زیباترین صنایع دستی اصفهان

اگرچه اصفهان به واسطه جاذبه‌های تاریخی جذاب و دیدنی خود شهرت بالایی دارد، اما گشت و گذار در بازار و خرید سوغاتی‌های آن هم خالی از لطف و جذابیت نیست. شهر اصفهان به دلیل فضای فرهنگی و هنری که دارد، از گذشته تا به امروز، یکی از قطب‌های مهم و اصلی صنایع دستی ایران به شمار می‌رود. صنایع دستی نظیر ظروف خاتم کاری و میناکاری جز برترین و ارزشمند ترین سوغاتی‌های اصفهان هستند. علاوه بر این شما می‌توانید از شیرینی‌های بی نظیر این شهر را به عنوان سوغات انتخاب کنید.

زیباترین صنایع دستی اصفهان

سایت وچری، بزرگترین مرجع خرید آنلاین سوغاتی

در این مطلب سعی کردیم تا به طور کامل در خصوص راه‌های محافظت از ابتلا به کرونا در طول سفر صحبت کنیم و همچنین اشاره ای به بهترین و جذاب ترین سوغاتی‌های اصفهان، شهری که به نصف جهان معروف است بکنیم. در پایان لازم به ذکر است که بگوییم سایت وچری به عنوان یکی از بهترین و کامل‌ترین مراجع خرید سوغاتی شرایط بسیار مناسبی را برای خرید سوغات شهرهای مختلف ایران فراهم آورده است. شما می‌توانید به مراجعه به سایت www.vocheri.com برای خودتان یا عزیزانتان سوغات هر شهری را که بخواهید تهیه نمایید.

خرید صنایع دستی

نوشته چگونه با وجود ویروس کرونا مسافرت کنیم و از مسافرت مرگبار جلوگیری کنیم؟ اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *