چطور در پارک چیتگر خوش بگذرانیم؟

برای تفریح همیشه هم لازم نیست از شهر خارج شویم. گاهی همین بیخ گوش‌مان می‌توانیم روز تعطیلی را بگذارنیم که بیشتر از سفر چند روزه پرفشار خوش بگذرد. مثلا پارک چیتگر از مرکز تهران نیم ساعت فاصله دارد، اما می‌تواند کل روز سرگرم‌مان کند.

پارک چیتگر کجاست؟

چیتگر

پارک چیتگر در غرب تهران قرار دارد. وقتی از تهران خارج می‌شویم و در جاده تهران-کرج حرکت می‌کنیم این پارک را در سمت راست‌مان می‌بینیم. البته دسترسی به آن راه‌های دیگری هم دارد که درباره‌اش می‌نویسیم.

اولین دلیل قانع‌کننده برای گذراندن یک روز در چیتگر این است که اینجا یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ های جنگلی تهران است. از آنجایی که دلیل ساخته شدن این پارک تلطیف هوای تهران بوده، پس هوای بهتری همدر آن جریان دارد.

دوچرخه‌سواری

دوچرخه سواری در چیتگر

پیست دوچرخه‌سواری و امکانات اسکیت مهم‌ترین دلیلی است که می‌تواند ما را به سمت این پارک پر پیچ و خم می‌کشاند. برای همین است که در طول مسیر خودروهای زیادی با باربند دوچرخه‌ می‌بینیم؛ البته اگر دوچرخه‌ هم با خودمان نبریم می‌توانیم یکی اجاره کنیم. این پیست برای افرادی با توانایی‌های مختلف درست شده که شامل پیست‌های سرعت، استقامت و کوهستانی‌ست.

باشگاه سوارکاری

هر هفته اعضای ثابتی به باشگاه‌های سوارکاری چیتگر می‌آیند. این باشگاه به کودکان هم با اسب‌های کوچک اسب‌سواری یاد می‌دهد. آنهایی که عضو این باشگاه نیستند با کرایه اسب می‌توانند در پیست آن تفریح کند. بلیط هر نیم ساعت اسب‌سواری ۷۵ هزار تومان است.

پینت‌بال

پینت بال

در ضلع شرقی پارک چیتگر یک پینت بال طراحی شده. اگر تعدادمان هم برای این بازی کافی نباشد باید تا رسیدن بقیه صبر کنیم تا دو تیم شویم و با گلوله‌های رنگی و لباس‌های مخصوص به جنگ با یکدیگر برویم.

بیشتر بخوانید: تفریحات هیجان‌انگیز در تهران کدامند؟

کباب در طبیعت

اگر با خودمان وسایل کباب یا پخت و پز ببریم در منقل‌های پارک می‌توانیم غذای خانگی طبخ کنیم. فکر پیدا کردن چوب و آتش زدن آن هم به سرتان نزند که ممکن است با این کار یک جنگل را به آتش کشید. علاوه بر آن داخل چیتگر چهار رستوران‌ هم وجود دارد. رستوران «تشریفات» در کنار میشه‌زار و ضلع غربی پارک، رستوران «شب‌های گلستان» و «مروارید» در شرق پارک، رستوران «باراد» نزدیک پیست سوارکاری و «بام» در غرب پارک قرار گرفته‌اند. رستوران آخری برخلاف رستوران‌های قبلی شکل مدرن‌تری دارد.

میشه‌زار

در قسمت غربی پارک، محوطه‌ای برای نگهداری حیات وحش درست شده که در آن طاووس، خرگوش، قوچ و میش نگهداری می‌شود که برای بچه‌ها می‌تواند جالب باشد.

دریاچه

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر دلیل دیگری‌ست برای رفتن به پارک چیتگر. این دریاچه را مردم به دریاچه خلیج فارس هم می‌شناسند. با اینکه فضای زیبایی برای قدم زدن و دویدن دور دریاچه فراهم شده اما با شنیدن کلمه دریاچه نباید به یاد دریاچه‌های طبیعی شمال کشور بیافتیم.

این دریاچه مصنوعی را چند سالی‌ست که ساخته‌اند و آب آن از رود کن تامین شده. با این حال ساحل سنگی دارد که آن را طبیعی جلوه می‌دهد و ما و کودکان را برای یک قایقرانی وسوسه می‌کند. ضمن اینکه دور دریاچه هم یک عالمه مرکز خرید و رستوران و کافه واقع شده.

اگرچه در چیتگر آلاچیق پیدا می‌شود، اما وقت سیزده‌بدر یا تعطیلات بیشتر آلاچیق‌ها از شب قبل پرشده‌اند. برای همین بهتر است موقع رفتن به این پارک یک چادر در صندوق داشته باشیم.

همچنین اینجا نگران سرویس بهداشتی و دکه مواد غذایی نباید باشیم که از قبل به آن فکر شده. اگرچه به خاطر شلوغی پارک و حضور نگهبان‌ها، امنیت پارک تضمین شده، اما با این حال بهتر است از جمعیت زیاد دور نشویم و جایی نزدیک به دیگران چادر بزنیم.

مسیر دسترسی

آسان‌ترین راه دسترسی به پارک چیتگر از آزادراه تهران عبور می‌کند؛ راهی که از خروجی شماره دو و مدیریت پارک می‌گذرد.  راه‌های دیگری هم برای رسیدن به پارک چیتگر وجود دارد:

ورودی شماره یک: بلوار کوهک (ایستگاه مترو چیتگر)

ورودی شماره سه و چهار: بلوار دستواره، بعد از پمپ گاز

 ورودی شماره پنج: آزاد شهر (فاز غربی)

همانطوری که گفتیم راه دسترسی مترویی به پارک از خط پنج مترو تهران-کرج می‌گذرد. اگر سوار قطار سریع‌السیر نشویم با پیاده شدن در ایستگاه ایران‌خودرو یا چیتگر می‌توانیم خودمان را به پارک برسانیم. محدوده شرقی پارک، مقابل در شماره یک ایستگاه چیتگر و محدوده غربی آن مقابل در شماره ۵ و ۷ ایستگاه ایران‌خودرو قرار دارد.

عکس‌ها: خبرگزاری ایرنا

نوشته چطور در پارک چیتگر خوش بگذرانیم؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *