چرا نباید موقع تیک‌آف و لندینگ هواپیما خواب باشیم؟!

خوابیدن حین تیک آف یا لندینگ می‌تواند سبب وارد شدن آسیب جدی به گوش‌هایتان شود. همه این اتفاقات بابت تغییرات سریعی که به واسطه فشار هوا در کابین ایجاد می‌شود پیش می‌آیند.

سازندگی؛ بعد از خواندن این مطلب یادتان باشد از این پس حین بلند شدن هواپیما و فرود آمدن آن خواب نباشید. البته بیدار بودن شما به این دلیل نیست که بابت تیک آف یا لندینگ خوب خلبان برایش کف بزنید! بلکه دلایل دیگری دارد.

خوشتان بیاید یا بدتان بیاد زمان حمل و نقل بخشی از برنامه سفر شما را تشکیل می‌دهد. برخی دوست دارند در این زمان کتاب بخوانند؛ برخی فیلم تماشا می‌کنند و خب بعضی دیگر هم خواب را ترجیح می‌دهند. معمول‌ترین برنامه‌ای که افراد برای این دوره زمانی از سفر خود دارند خوابیدن است شاید به قصد جبران کسر خوابی که در حول و حوش سفر خود داشته‌اند.

با این حال قبل از اینکه موقعیت خودتان را روی صندلی راحت کنید و بالش را زیر گردنتان را بگذارید مطمئن شوید که هواپیما در آسمان است!

خوابیدن حین تیک آف یا لندینگ می‌تواند سبب وارد شدن آسیب جدی به گوش‌هایتان شود. همه این اتفاقات بابت تغییرات سریعی که به واسطه فشار هوا در کابین ایجاد می‌شود پیش می‌آیند.

اما اگر در این موقعیت‌های پرواز بیدار باشید پاسخ طبیعی به کم کردن فشاری که به پرده‌ گوش‌هایتان وارد می‌آید باز شدن ناگهانی آنهاست (که شاید با صدا همراه باشد) که سبب می‌شود فشار در حالت متعادلی قرار بگیرد. در حالت دیگر، یعنی زمانی که خواب هستید شما نمی‌توانید فعالانه ماهیچه‌ها را آرام کنید و تنش را رها سازید. بنابراین آنچه که در چنین موقعیتی اتفاق می‌افتد می‌تواند در نهایت منجر به سرگیجه،‌ عفونت گوش، آسیب دیدگی پرده گوش، از دست دادن شنوایی و خونریزی بینی شود.

در واقع تغییر سریع در ارتفاع روی فشار هوای در گوش تاثیر می‌گذارد. همین مسئله سبب گرفتگی گوش‌ها می‌شود به طوری که به سختی می‌توان صداهای اطراف را شنید.

با این تفاسیر بهتر است دفعه بعدی که با هواپیما مسافرت کردید هنگام بلند شدن و فرود حتما بیدار باشید، با چشم‌های باز، ذهن هشیار و گوش‌هایی که خوب می‌شنوند! بخصوص اگر زیادی پرواز می‌کنید باید بیش از بقیه مراقب سلامت گوش‌هایتان باشید.

The post چرا نباید موقع تیک‌آف و لندینگ هواپیما خواب باشیم؟! appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *