چرا جزیره قشم یکی از بهترین مقصدها برای سفر در ۳ ماه آینده است؟

تا حالا با چه تور هایی سفر کرده‌اید که برایتان خیلی عجیب باشد؟ جایی که هم غذایش خاص باشد، هم طبیعتش و هم سوغاتی‌هایش؟

عموما ما ایرانی‌ها مقصدهای سفرمان در ایام تعطیلات تکراری است. یا به شمال می‌رویم، یا اصفهان یا شیراز و یا شهرهای اطرافمان. اما در روزهای آینده تا اواخر اسفند همه این شهرها سرد و بارانی و بعضا برفی هستند. حالا بماند که به اکثرشان سفر کرده‌ایم و برایمان تکراری شده‌اند!
در این مقاله قصد داریم شما را تشویق کنیم تنوعی در مقصد سفرتان ایجاد کنید، هم جایی جدید را ببینید و هم در ایام زمستان کنار ساحل گرم و آفتابی قدم بزنید و چند روزی از هوای سرد و برفی فاصله بگیرید. جایی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم قشم است؛ جزیره‌ای رویایی با طبیعتی سحرانگیز و اهالی خونگرم!

زمستان بهترین فصل برای سفر به قشم است.
فاصله زمانی آبان ماه تا اسفند ماه هر سال، قشم مطبوع‌ترین آب و هوای خود را در طول سال دارد. نه مثل تابستان‌هایش گرم و طاقت‌فرساست و نه مثل زمستان‌های تهران و دیگر شهرهای سردسیر؛ سرد و سوزان. می‌توان ساعت‌ها با لباسی نازک در آن گشت و تفریح کرد!

جاهایی را می‌بینید که تا به حال در عمرتان ندیده‌اید.
طبیعت قشم جادویی است! در ادامه تعداد محدودی از آنها را معرفی کرده‌ایم که هر کدام در نوع خود خاص هستند.

تنگه چاهکوه: این تنگه جایی است شامل حفره‌ها، دالان‌ها و صخره‌های عجیبی که در اثر فرسایش و در طول زمان شکل گرفته‌اند.

جنگل دریایی حرا: این جنگل در تنگه خوران قرار دارد و هنگام مد آب، این جنگل تا کمر در آب فرو می‌رود. خب ممکن است فکر کنید که چرا این درخت‌ها در اثر شوری آب از بین نمی‌روند. در پاسخ باید گفت این درخت‌ها نمک آب شور را دفع می‌کنند و آب شیرین را جذب خود می‌کنند که این در نوع خود حیرت‌انگیز است.

جزایر ناز: این جزایر تنها جایی در قشم است که می‌توان تا یک کیلومتر و با پای پیاده به داخل آب رفت. حالا ممکن است فکر کنید چطور؟
به دلیل جزر آب (عقب کشیدن آب دریا) قسمت‌هایی از ساحل جزیره خالی از آب می‌شود و فضایی برای پیاده‌روی از ساحل تا قسمت عقب‌نشسته آب فراهم می‌شود. این جزایر صخره‌هایی با ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر دارد که در اثر برخورد آب با آب تراش خورده‌اند.

روستای تاریخی لافت: اگر تا به حال واژه بادگیر را شنیده اما ندیده‌اید، روستای لافت همان جایی است که می‌توانید بادگیرها را در خانه‌های سنتی آن مشاهده کنید. این روستا به بندر بادگیرها معروف است، زیرا خانه‌هایی دارد که بادگیرهایی در آن قرار گرفته‌اند.
اما جاذبه لافت فقط به بادگیرهایش محدود نمی‌شود. این روستا مساجدی دارد که خانه‌هایش اطراف این مساجد بنا شده‌اند. همچنین قلعه نادری، قلعه پرتغالی‌ها، گورستان تاریخی روستا، سنگ‌نوشته‌های هزار ساله و بسیاری از جاذبه‌های متفاوت دیگر در این روستا قرار دارند. لافت روستای بسیار مرطوب است که معماری خانه‌های آن متناسب با این شرایط ساخته شده است.
از جاذبه‌های دیگر قشم می‌توان به کلیسای انگلیسی‌ها، روستای هفت‌رنگ، تنگه عالی‌محمد، بام قشم، روستای تاریخی توریان و … اشاره کرد. آن قدر تعداد جاذبه‌های طبیعی در قشم زیاد است که نمی‌توان در یک مقاله جای داد و فقط باید رفت و گشت و عکس گرفت و لذت برد.

هم امکان سفر هوایی دارید هم زمینی و هم دریایی!!!
خیلی‌ها حوصله سفر زمینی را ندارند و یا به دلیل اینکه با عزیزان سالخورده‌شان سفر می‌کنند، امکان سفر طولانی‌مدت زمینی را ندارند. عده‌ای دیگر که جوان‌ و کنجکاو هستند و دوست دارند از طبیعت سفر لذت ببرند سفر زمینی و دریایی برایشان جالب است. برای هر دو دسته این امکان وجود دارد که به روش مورد علاقه‌شان به قشم سفر کنند.
اگر بخواهید هوایی سفر کنید، می‌توانید با استفاده از تور هوایی قشم نهال‌گشت، با هواپیما از فرودگاه مهرآباد تهران پرواز کنید و مستقیما در فرودگاه قشم پیاده شوید.
اگر بخواهید زمینی و دریایی سفر کنید، می‌توانید با استفاده از تور زمینی قشم نهال‌گشت، با قطار از تهران به بندرعباس بروید و از آنجا با لنج از بندرعباس به قشم بروید.

خبر خوش برای ساکنان مشهد:
اگر در مشهد سکونت دارید و یا از آنجا می‌خواهید به تور قشم بروید، نهال‌گشت تور مخصوص برای شما در نظر گرفته و با خرید تور قشم از مشهد می‌توانید مستقیما به قشم سفر کنید.

با یک تیر سه نشان می‌زنید!
یکی از امکان‌های جالبی که در تور قشم وجود دارد این است که می‌توانید با سفر به آنجا حداقل به ۲ جای دیگر هم بروید؛ یکی به کیش و دیگری به جزیره هرمز. جزیره کیش که نیازی به معرفی ندارد، هرمز هم به داشتن خاک‌ رنگی و صخره‌های حیرت‌آورش معروف است و هر کسی به آنجا رفته، وقتی به شهرش بازگشته با صورتی متعجب و صدایی ذوق‌زده از خاطرات آنجا برای اطرافیانش تعریف کرده است! برای رفتن به کیش و جزیره هرمز کافی است از قشم سوار لنج شوید و به این دو جزیره سفر کنید.

توصیه پایانی:
• اگر می‌خواهید تور قشم بخرید، به هیچ عنوان منتظر تورهای لحظه آخری قشم نباشید، مگر در تابستان و ایام پایانی زمستان. به این دلیل که تعداد ایرلاین‌های قشم اندک است و به ندرت تور لحظه آخری باز می‌شود.
• فریب تورهایی را که با عنوان ارزان فروخته می‌شوند نخورید. بسیاری از این تورها در هتل‌های بی‌کیفیت اسکان می‌دهند و تجربه یک سفر خاطره‌انگیز را از شما می‌گیرند. اگر می‌خواهید قشم برایتان خاطره‌انگیز شود، فقط ۴ هتل در آنجا کیفیت بالایی دارد. برای دیدن اسامی این هتل‌ها روی لینک‌های این مقاله کلیک کنید تا از اسامی‌شان مطلع شوید.
• اگر سوالی دارید و اطلاعات بیشتری درباره تور قشم می‌خواهید، با شماره ما ۰۲۶۳۳۱۴۳ تماس بگیرید. متخصصان تورهای قشم نهال‌گشت از خبره‌ترین متخصصان برگزارکننده تورهای قشم در ایران هستند و بیش از ۱۰ سال است سابقه مدیریت این تورها را بر عهده دارند.
امیدوارم در فرصت باقیمانده تا پایان سال، شما را در قشم ببینیم.
یا حق…

The post چرا جزیره قشم یکی از بهترین مقصدها برای سفر در ۳ ماه آینده است؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *