چرا باید قبل از سفر بیمه مسافرتی تهیه کرد؟

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافرت به خارج از کشور، پرداخت هزینه‌های پیش بینی نشده از جمله حوادث، درمان بیماری‌ها، گم شدن چمدان‌ها، و مشکلات حقوقی است. در ادامه راهکارهای جبران این هزینه‌ها بررسی شده است.

چرا باید قبل از سفر بیمه مسافرتی تهیه کرد؟

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافرت به خارج از کشور، مربوط به هزینه‌های سفر است. فارغ از اینکه هزینه‌های پرواز و اقامت در هتل پیش بینی می‌شود و احتمالاً از طریق یکی از آژانس‌های مسافرتی یا وب سایت‌های خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل این هزینه‌ها پرداخت شده است، باید محاسبه کرد که چه هزینه‌های دیگری وجود خواهد داشت برای آنها ارز آن کشور یا ارز بین المللی مثل دلار و یورو را به صورت اسکناس همراه با خود برد.
اینکه چه هزینه‌هایی برای حمل و نقل، خوراک، بازدید از اماکن دیدنی یا تفریحات معمول آن کشور، خرید از فروشگاه‌ها و … باید در نظر گرفت، لازم است در مورد مشکلاتی که احتمالاً در سفر بروز کنند هم فکری کرد.
به طور مثال اگر در طول سفر دچار حادثه یا بیماری شد، هزینه‌های درمان را چطور پرداخت کرد؟ یا اینکه اصلاً هزینه‌های درمان در آن کشور چقدر است؟ اگر چمدان در طول سفر مفقود شد یا دیرتر به دست ما رسید، چطور باید وسایل ضروری تهیه کنیم؟ اگر بیماری منجر به بستری در بیمارستان شد، تکلیف همراهان در سفر مخصوصاً کودکان چه خواهد بود؟


این سوالها، با همراه بردن پول نقد برای برطرف شدن نگرانی، پاسخ داده نخواهند شد. چرا که واقعاً هزینه‌های درمان در اکثر کشورها بسیار بالاست و لازم است مبلغ بسیار زیادی را تبدیل به ارز کرده و بعد از مسافرت دوباره به ریال تبدیل شوند. از طرف دیگر، هزینه‌های مسافرت را بالا خواهد برد و شاید اصلاً چنین پولی را در اختیار نداشت. ضمن اینکه تقاضای این میزان ارز از طرف مسافران به صورت اسکناس در فصل مسافرت مانند نوروز یا تعطیلات تابستان، بازار ارزی کشور را ملتهب خواهد کرد.
یک راهکار ساده برای این کار، خرید بیمه مسافرتی است. این نوع بیمه مخصوص مسافران خارج از کشور است و پوشش‌های خوبی در مورد پرداخت هزینه‌های ناشی از بیماری، حادثه، مفقود شدن یا دیر رسین چمدان‌ها، کمک رسانی حقوقی، تأخیر در پرواز و … دارد.
هزینه این بیمه در مقابل تعهداتی که شرکت بیمه به افراد می‌‌دهد بسیار کم است و بر اساس کشوری که قصد مسافرت به آن وجود دارد، مدت سفر و سن مسافر خواهد بود.

برای خرید بیمه مسافرتی، چطور باید اقدام کرد؟

بیمه سامان با راه اندازی سامانه خرید اینترنتی بیمه مسافرتی، این امکان را فراهم کرده است که بتوان در تمام ساعت‌های شبانه روز این بیمه نامه را به صورت آنلاین تهیه کرده و نسخه‌ای از بیمه نامه را هم به صورت الکترونیکی دریافت کرد.
نکته‌ای که لازم است حتماً در نظر داشت این است که اعتبار این بیمه، از اولین مهر خروج از ایران بعد از صدور بیمه خواهد بود، بنابراین لازم است که حتماً قبل از سفر این بیمه نامه را تهیه کرد چرا که بعد از خروج از ایران، امکان تهیه بیمه برای آن سفر وجود ندارد.
علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بیمه سامان نمایندگی رسمی آقای رضا شیرخانی به آدرس samaninsurer.com مراجعه کنند.

The post چرا باید قبل از سفر بیمه مسافرتی تهیه کرد؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *