چالش تازه معماران برای طراحی کلیسای نوتردام / دریچه‌ای به نتردام آینده

پس از سوختن بخش‌هایی از کلیسای نوتردام در آتش سوزی اخیر، طراحی مجدد این کلیسا به مسابقه گذاشته شد.
چالش تازه معماران برای / دریچه‌ای به نتردام آینده

سرویس معماری هنرآنلاین: در بعد از ظهر روز ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۸ نفس جهان با فروریختن کلیسای نوتردام بند آمد. چند ساعت پس از شروع آتش سوزی سقف این کلیسای چند صد ساله از بین رفت و به شدت آسیب دید. خوشبختانه تمام کلیسا از بین نرفت و بسیاری از قطعات هنری داخل فضاهای آن جمع آوری شدند.

زمانی که به این رویداد فکر می‌کنیم به آسانی متوجه می‌شویم کلیسای نوتردام، بسیار ارزشمندتر از یک ساختمان است. این کلیسا یک نماد، مجموعه‌ای از خاطرات، مدرکی از تاریخ و یادمانی است که روی همه ما تأثیر گذاشته است. لازم نیست فرانسوی یا حتی کاتولیک باشیم تا متوجه شویم ارزش این کلیسا فراتر از چند نیمکت، محراب و شیشه‌های رنگی بوده است.

یکی از چالش‌های معماران این است که تعیین کنند این بنا را به چه شکلی خواهند ساخت. آیا مجدداً به همان شکل گذشته آن را احیاء خواهند کرد یا سازه را با شکلی تازه طراحی می‌کنند. در این صورت قصد ارائه چه نوع احساس و عملکردی را دارند.

در فراخوان این مسابقه آمده است: این چالش شماست. آینده کلیسای نوتردام را طراحی کنید. سقف نمادین آن نابود شده است. تنها ۲ برج و اطراف مجموعه از آتش سوزی باقی مانده‌اند. حالا نوبت شماست تا دیدتان به آینده را نشان دهید.

نمی‌توانیم طراحی این کلیسا را بر عهده شرکت‌های بزرگ و جلسات خصوصی بگذاریم. نوتردام کلیسایی برای مردم بود؛ بنابراین مردم باید در آینده آن اثرگذار باشند. برگزارکنندگان این مسابقه از تمام قدرتشان استفاده خواهند کرد تا طراحان بتوانند از سراسر دنیا شانس طراحی آینده نوتردام را داشته باشند.

شرکت در این مسابقه رایگان است و برای جایزه یک هزار دلار در نظر گرفته شده است.

شرکت کنندگان باید آثار خود را در چهار بخش شامل: یک تصویر هوایی از طرح، یک تصویر از سمت خیابان (دید ناظر)، یک تصویر “تجربی” که نشان دهنده ویژگی‌هایی از پروژه باشد که میل دارند آن‌ها را بیشتر نشان دهند و متنی (حداکثر ۵۰۰ کلمه‌ای) برای شرح پروژه ارسال کنند.

در این مسابقه تمام پروژه‌ها به رأی عموم گذاشته می‌شوند. این رأی‌گیری تا ۸ مرداد، ۱۳۹۸ ادامه میابد و اثری که بیشترین رأی را از جانب مردم دریافت کرده باشد به عنوان برنده معرفی می‌شود. (رأی‌گیری از طریق روبات یا سایر روش‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود.)

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه تا ۸ مرداد، ۱۳۹۸فرصت دارند که پروژه خود را به GoArchitect ارسال کنند. پس از آن پروژه‌ها به صورت عمومی منتشر می‌شوند و برندگان مسابقه ۸ مرداد، ۱۳۹۸ معرفی می‌شوند.

The post چالش تازه معماران برای طراحی کلیسای نوتردام / دریچه‌ای به نتردام آینده appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *