چمدان: ناتالیا نووشینسکایا با بیان اینکه در عابربانک‌های «ایش بانکاسی» ترکیه از کارت تجاری میر می‌توان استفاده کرد گفت: سیستم پرداخت‌های ملی روسیه در ۶ هزار و ۵۰۰ عابر بانک «ایش بانکاسی» ترکیه و حدود ۱۰ هزار فروشگاه اینترنتی و بیش از ۴۰ هزار مرکز تجاری ترکیه قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه این اقدام با توجه به آغاز فصل گردشگری ترکیه، سفر گردشگران روس را راحت‌تر می‌کند اضافه کرد: دارندگان کارت تجاری میر می‌توانند در ترکیه، بلیت هواپیما خریداری کرده یا هزینه اقامت در هتل را بپردازند یا خرید کنند و از عابربانک‌ها نیز مبلغ لازم را برداشت کنند.

سیستم پرداخت‌های مالی روسیه در سال ۲۰۱۴ پس از اینکه ویزا و مسترکارت از ارائه خدمات بانکی به شهروندان روس خودداری کردند بوجود آمد. روسیه در دو سال اخیر کارت تجاری میر را برای ارائه خدمات به شهروندان روس راه اندازی کرده است و از ماه جولای سال ۲۰۱۸، حقوق بگیران دولتی روس از این کارت برای دریافت حقوق خود استفاده می‌کنند.

کارت بانکی میر در پایان سال ۲۰۱۸ سهم خود در بازار بانکی روسیه را به ۲۴ درصد افزایش داده است در حالی که کارت‌های بانکی ویزا و مسترکارت به ترتیب به ۳۶ و ۳۹٫۵ درصد رسیده‌اند که کاهش قابل توجهی داشته‌اند.

تاکنون در روسیه ۵۳ میلیون کارت میر چاپ شده است و بر اساس توافق‌های موجود، این کارت روسی در کشورهای قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس قابل پذیرش است.

برخی مقام‌های روس پیشنهاد کرده‌اند که شهروندان ایرانی به ویژه تاجران نیز از کارت بانکی میر استفاده کنند.

ایرنا نوشته است: تا پیش از آغاز تحریم‌های بانکی آمریکا علیه ایران، بسیاری امیدوار بودند که سیستم بانکی ایران و روسیه به زودی به یکدیگر متصل شوند و کارت‌های بانکی ایران در روسیه و میر روسیه در ایران قابل