پژوهش در آثار فلزی مکشوفه از گورستان مرسین

مطالعه علمی رفتار خوردگی آثار فلزی مکشوفه از گورستان مرسین سمنان توسط کارشناسان بخش حفاظت از آثار فلزی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی با همکاری کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شد.

ایرنا: مسئول بخش حفاظت از آثار فلزی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی – تاریخی با بیان این مطلب یکی از عمده ترین آسیبها در آثار فلزی را خوردگی فلز تحت تاثیر عوامل مختلف دانست و گفت: مطالعه این پدیده و رفتار فلزات و ساختارهای مختلف فلزی در چنین شرایطی می تواند به عنوان گام نخست در تصمیم گیری و برنامه ریزی های حفاظتی آثار نقشی اساسی و زیربنایی را داشته باشد.
پرستو نعیمی افزود: بر همین اساس، این بخش از گروه پژوهشی حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی، به عنوان یکی از مراحل اجرایی برنامه مطالعاتی بلند مدت خود در خصوص ارزیابی شرایط و مطالعه رفتار خوردگی آثار فلزی موجود در موزه ها و مخازن ایران، فاز اول بررسی آثار فلزی مخزن اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان را به انجام رساند.
نعیمی با اشاره به تنوع آثار فلزی موجود در این مخزن تصریح کرد: در اولین فاز این طرح پژوهشی، مطالعه علمی رفتار خوردگی آثار فلزی مکشوفه از گورستان مرسین توسط کارشناسان بخش حفاظت از آثار فلزی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی با همکاری کارشناسان اداره کل استان سمنان انجام و نتایج مورد بهره برداری قرار گرفت.
این کارشناس خاطرنشان ساخت: پیش از این نیز برخی از آثار فلزی مکشوفه از محوطه های مختلف باستان شناسی و آثار فلزی موجود در مخازن سایر موزه ها و مجموعه ها به عنوان مراحل مختلف این طرح کلان پژوهشی توسط بخش حفاظت از آثار فلزی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته بودند.

The post پژوهش در آثار فلزی مکشوفه از گورستان مرسین appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *