پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه رونمایی شد

 پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی این جشنواره رونمایی شد.

ایرنا: به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه با حضور محسن جوادی علی فریدونی؛ دبیر اجرایی جایزه فیروزه رونمایی شد.

محسن جوادی در مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جایزه فیروزه ابراز امیدواری کرد این دوره از جایزه فیروزه شروع خوبی باشد برای توجه به توسعه کسب و کارهای نوین فرهنگی که در حال رشد هستند.

در ادامه این مراسم نیز علی فریدونی با اشاره به بخش‌های این دوره از جایزه فیروزه گفت: امسال جایزه فیروزه در چهار بخش اسباب‌بازی و عروسک، هدایای فرهنگی، نوشت افزار و استارت‌ آپ‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاریخ ارسال آثار از یک آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۳۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت. همچنین مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی نیز در نمیه دوم دیماه برگزار خواهد شد.

پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه توسط کیانوش غریب‌پور طراحی شده است.

جایزه فیروزه

جایزه فیروزه در یک نگاه

جایزه فیروزه (کالای فرهنگی با الگوی ایرانی – اسلامی) با محورهای نوشت افزار، اسباب بازی و سرگرمی، هدایای فرهنگی، کالاهای فرهنگ محور خانواده، پژوهش های فرهنگی با موضوعات اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی و ایده های استارتاپی برگزار می شود.

موضوعات محوری برگزاری این رویداد شامل نوشت‌افزار، اسباب‌بازی و سرگرمی، هدایای فرهنگی و هنرهای سنتی و کاربردی و کالاهای فرهنگ‌محور خانواده و همچنین اسباب‌بازی و سرگرمی برای کودکان است.

البته بخش‌های دیگر همانند سوغاتی استان‌های مختلف کشور نیز در این نمایشگاه دایر می شود، اما نکته جالب توجه این است که این نمایشگاه به محصولات و کالاهای تولید ملی اختصاص دارد و کالای خارجی در آن به نمایش گذاشته نشده است. مخاطبان اصلی این نمایشگاه خردسالان هستند و عمده محصولات ارائه شده، بازی، اسباب‌بازی و محصولات مورد نیاز کودکان است.

همزمان با برپایی این جایزه و همچنین نمایشگاه جانبی آن، نمادی از کار و تلاش ایرانی را مشاهده می‌کنید؛ کار و تلاشی که حمایت از آن در نهایت، پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت.

امید است با حمایت هرچه بیشتر مسئولان از کالای ایرانی و کارآفرینان، شاهد توسعه روزفزون کشور و همچنین تحق اقتصاد مقاومتی باشیم.

پنجمین دوره جایزه فیروزه زیرنظر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش کالایی و پژوهش به شناسایی، معرفی، تقدیر و حمایت از دستاوردها، تولیدات و کالاهای فرهنگی و ایده‌های خلاق با الگوی ایرانی – اسلامی می‌پردازد.
سال گذشته برای نخستین‌بار در چهارمین دوره جایزه فیروزه ۵۰ استارتاپ فرهنگی با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به رقابت پرداخته که رتبه‌های یک تا سه نشان فیروزه و هدایای نقدی و غیر نقدی خود را با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

The post پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه رونمایی شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *