پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی می‌شود

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی خواهد شد و داریم تلاش می‌کنیم لایروبی اسکله جدید را نیز آغاز کنیم.

ایسنا: منصور آرامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها در بندر خمیر اظهار کرد: چندسالی که پروژه بندرگاه خمیر عقب ماند به این دلیل بود که باید مسائل زیست محیطی آن حل می‌شد. پروژه اسکله گردشگری بندر خمیر هم به زودی اجرایی خواهد شد و داریم تلاش می‌کنیم لایروبی اسکله جدیدی را نیز آغاز کنیم.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها در بندرخمیر اظهار کرد: در کشور ما تالاب‌های بسیاری وجود دارد که در استان هرمزگان، که بزرگترین و زیباترین آنها تالاب خور خوران در شهرستان بندرخمیر است. وجود تالاب‌ها و جنگل‌های حرا یکی از موهبت‌های الهی در هرمزگان است که می‌تواند مایه برکت و اشتغال و ثروت برای مردم این منطقه باشد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید از این محیط خلق ثروت و درآمد داشته باشیم و تالاب‌ها را به مکانی پرتردد تبدیل کنیم، افزود: باید امکانات زیرساختی را فراهم کنیم تا گردشگران بسیاری از این تالاب‌ها بازدید کنند و آنها به مراکز پرتردد گردشگری تبدیل شوند.

وی گفت: باید برنامه‌ای از پیش طراحی شده و مناسب با استفاده از توان دانشگاه‌ها و محققین و پژوهشگران برای برگزاری همایش روز جهانی تالاب‌ها داشته باشیم.

مسیحی، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز گفت: تالاب ثبت شده در هرمزگان وجود دارد که بزرگترین آن خور خوران بوده و علاوه بر جاذبه‌های گردشگری محل زیست بسیار مهمی نیز هست و گردشگران مختلفی را به خود جذب می‌کند.

وی افزود: خور خوران بین شهرستان بندرخمیر و قشم است. تالاب شور و شیرین، تالاب گابریک و تالاب گز و حرا نیز از دیگر تالاب‌های استان هرمزگان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: این مراسم با همگرایی و همدلی مردم بندرخمیر و تمامی افرادی که ما را در این رویداد عظیم یاری کردند و حمایت‌های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شکل گرفت.

The post پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *