ورود به ابیانه بدون تورلیدر محلی ممنوع شد

پارس توریسم؛ چند روز پیش خبر جنجالی آوازخوانی یک زن در روستای توریستی ابیانه واکنش عده زیادی از افراد صاحب نظر و مسئول چه در حوزه گردشگری و چه در حوزه‎های دیگر را در پی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان در این راستا گفته بود : اتفاقی که در چند روز گذشته در ابیانه افتاده در حوزه گردشگری نبوده است، زیرا تورهای گردشگری و راهنمایان تور با مجوز هستند، اما تورهایی که به صورت دسته‌جمعی و در قالب گروه‌های دوستانه انجام می‌شود دیگر از قالب ساز و کار گردشگری خارج می‌شوند.

فریدون الهیاری همچنین اعلام کرده بود اداره کل میراث فرهنگی درحال اقدامات پیگیرانه برای شناسایی  فرد مذکور و گروهی که در ابیانه حضور داشتند است و دستگاه قضایی نیز با حساسیت پیگیر این مساله خواهد بود.

در همین راستا به نقل از انجمن صنفی گردشگری؛ شورای روستای ابیانه طی حکمی از فرماندار شهرستان نطنز خواست اجازه ورود گردشگران به ابیانه بدون تور لیدر داده نشود و تدابیر لازم برای انجام این مهم اندیشیده شود. در متن این حمن آمده است:

جناب آقای حسینی

فرماندار محترم شهرستان نطنز و ریاست محترم شورای تامین

با سلام و احترام

حرمت شکنی در روستای تاریخی ابیانه، به وسیله بعضی از گردشگران،رفتار نابهنجار خارج از عرف اجتماعی و حرکات نابخردانه،موجب گردیده تا شورای روستای ابیانه و دهیاری اجازه ندهد گردشگران ابیانه به ویژه کسانی که گروهی وارد این دیار می‎شوند؛ لدون راهنمای مطلع و مطمئن در سطح روستا رفت‎وآمد کنند.

لذا از مفام محترم تقاضا دارد دستورات لازم در را در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این مهم برای ادارات تابعه صادر فرمایند. قبلا از مساعدتی که در این زمینه می‎فرمایید قدرانی می‎شود.

نوشته ورود به ابیانه بدون تورلیدر محلی ممنوع شد اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *