همکاری ایران و اتریش در حوزه گردشگری

معاون فرهنگی سفارت اتریش گفت: تبادل اساتید و گردشگر در زمره بخش‌هایی است که تحریم‌ها نمی توانند آن را تحت تاثیر قرار دهند و ما هیچ مشکلی در این حوزه نداریم.

مهر: الکساندر ریگر، معاون فرهنگی سفارت اتریش در تهران، در نشست خبری سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار با محوریت طبیعت گردی گفت: اتریش تا چهل سال پیش در حوزه طبیعت‌گردی به خصوص گردشگری زمستان اشتباهات زیادی را مرتکب شد چنانکه به دلیل تعداد زیاد گردشگران آسیب‌های فرهنگی و محیط زیستی متعددی را متحمل شدیم اما سعی کردیم این امر را کنترل کنیم چرا که شاهد آلوده شدن منابع آبی در مناطق کوهستانی اتریش بودیم و بنابراین در صدد کنترل تعداد گردشگران و سطح کیفی حضور آنها بر آمدیم.

ریگر یادآور شد: سال گذشته اولین نمایشگاه اتریش در سمپوزیوم دماوند برگزار شد. یکی از بزرگترین باشگاه‌های کوهنوردی اتریش در این نمایشگاه به همراه فعالان حوزه گردشگری اتریش حضور یافت.

وی ادامه داد: آنجا به این مهم پی بردیم که می‌توانیم در حوزه گردشگری ورود کنیم. با توجه به آنکه اتریش و ایران در حوزه گردشگری تشابهات زیادی دارند و اتریش در دو حوزه گردشگری فرهنگی و طبیعت‌گردی پیش‌رو است، ایران نیز می‌تواند در حوزه طبیعت‌گردی از تجربیات اتریش بهره‌مند شود.

معاون فرهنگی سفارت اتریش گفت: دماوند به عنوان نماد کوهستان‌های ایران برای ما بسیار مهم است. نکته دیگر اینکه بیشتر کوه‌های ایران از نظر تکنیکی صعود آسانی دارند و این موضوع نقطه مثبتی در جذب گردشگر تلقی می شود. دماوند به لحاظ امکانات طبیعی منطقه آمادگی جذب گردشگر را داراست اما، شاهد مشکلاتی در حوزه گردشگری پایدار و عدم توجه به محیط زیست در این منطقه هستیم.

ریگر تاکید کرد: زیرساخت‌های گردشگری مرتبط با محیط زیست باید در دماوند مورد توجه قرار گیرد و استانداردها بر اساس استانداردهای جهانی تعریف شود. اگر ایران قصد دارد دماوند را به عنوان یکی از میراث‌های جهانی خود در یونسکو ثبت کند که این هدف بسیار خوبی است، باید در حوزه حفظ استانداردهای محیط زیست و گردشگری پایدار نیز تلاش‌های لازم را انجام دهد و برای رسیدن به این هدف همسو با استانداردهای جهانی پیش برود.

وی ادامه داد: در رابطه با انواع اقامتگاه‌هایی که باید در اطراف دماوند شکل گیرد، بهتر است متخصصان پاسخگو باشند اما به عنوان یک گردشگر معتقدم بازیافت فاضلاب و نوع دفع زباله در دماوند باید مورد توجه قرار گیرد تا به سطوح استانداردهای بین‌المللی نزدیکتر شویم با این وجود سرویس‌دهی به گردشگران و همراهی آنها و نوع پذیرایی بسیار خوب است.

معاون فرهنگی سفارت اتریش تصریح کرد: تبادل اساتید و گردشگر در زمره بخش‌هایی است که تحریم‌ها نمی توانند آن را تحت تاثیر قرار دهند و ما هیچ مشکلی در این حوزه نداریم. علاوه بر این، به تازگی با مسوولانی از پنج کشور دیگر اتحادیه اروپا از دیگر مناطق طبیعت گردی بازدید کردیم. چراکه، قصد داریم با فرهنگ و مردم بخش‌های مختلف ایران آشنا شویم و آن را معرفی کنیم.

ریگر افزود: اگر گردشگران به یک منطقه سفر کنند قطعا با بخش‌ها و جوانب مختلف گردشگری آن منطقه از جمله فرهنگ، آداب و رسوم، میراث فرهنگی و… نیز آشنا خواهند شد. همکاری های راهبردی ایران و اتریش در راستای تشکیل کارگروه‌های مشترک ادامه خواهد داشت و در سمپوزیوم پیش‌رو اساتیدی از اتریش برای حضور در دو کارگروه آب، محیط زیست و گردشگری به ایران سفر خواهند کرد.

The post همکاری ایران و اتریش در حوزه گردشگری appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *